Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke compactcamera nu (kadootje)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke compactcamera nu (kadootje)

    Ik wil graag beginnen met een kadootje voor mijn partner om na het jaar voor mezelf dus naar die Eos20D te gaan

    Ben nog niet thuis in digicamera's. Maar tot op heden hier enorm veel ervaring op gedaan, bedankt members

    Terug op mn vraag. Welke (in ons huidige hooiberg aan keuzes) kan ik kopen voor mijn vrouwtje wat ik natuurlijk zelf ook enigszins kan gebruiken en goed mee te nemen is in mn jas.

    Gezocht is een type in de merken Canon of Nikon met als max prijs een kleine 300 euro - 350 euro

  • #2
    Re: Welke compactcamera nu (kadootje)

    Olympus mju-mini DIGITAL cosmic black 294.90 euro
    Als je echt compact wil? Bekijk dan ook deze camera. Hij is vrijwel gelijkwaardig aan de Ixus 40, al dan niet beter. Ik heb beide mogen testen en vond dat de Olympus mooiere kleuren gaf dan de Canon.

    Canon Ixus 40
    319.00 euro
    Een compact cameraatje met een groot scherm en met een zeer kort leer gehalte, een kwartiertje spelen en je kent vrijwel alle functies vanbuiten.


    Sony DSC-L1 silber 264.90 euro
    Vergeet deze ook niet, dit is ook een goed en compact cameraatje, al heeft Sony wel iets meer last van scherpte als je een 100% crop neemt en met de iets rodere kleuren. Maar dit zie je pas als je echt de foto onder een vergroot glas gaat houden.

    Canon Digital Ixus 430 289.00 euro
    Al een jaartje ouder maar nog steeds zeer goed. tevens weer een zeer kort leer gehalte.


    Canon PowerShot A85
    239.90 euro
    ook reeds een jaartje ouder, maar nog steeds zeer goed maar als niet zo compact meer.

    Ik heb geprobeert dat je in je budget toch nog een flash-kaartje kan kopen
    van 50 euro en een tasje van 40 euro.

    Bij sommige zal je toe komen bij andere zal je een 400 euro moeten neertellen
    als je een tasje wilt, buiten de noodzakelijke geheugenkaart .

    De prijzen heb ik gevonden bij Top-foto een online shop. Waar je met een gerust hart kan bestellen. Hij is gelegen in Duitsland. Waar de prijzen goedkoper zijn. hier boven vernoemde prijzen moet je nog wel het verzendings geld er bijtellen.

    Tevens heb je nog corné, maar dit is alleen voor Canon.
    Hij is gelegen in Nederland en biedt een zeer goede service.

    Jonas
    Last edited by Xentro; 29 december 2004, 13:57.
    Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
    Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

    Comment


    • #3
      Re: Welke compactcamera nu (kadootje)

      Met een Canon A95 kan je volgens mij niet verkeerd...
      - uitstekende beeldkwaliteit
      - past in je broekzak
      - bijzonder handig swivel LCD-scherm
      - gebruikt CF (goed en relatief goedkoop)
      - doet het met oplaadbare AA-tjes

      Beetje mager bereik (38-114mm of iets in die buurt zeker?) maar volstaat voor familie- en vakantiekiekjes. Wil je meer bereik, dan ga je meteen naar dingen die niet meer in je zak passen (genre Panasonic FZ20).
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #4
        Re: Welke compactcamera nu (kadootje)

        Mooi, dus richting een Canon A -serie. Morgen gelijk shoppen haal ik het nog net voor oud en nieuw

        Comment


        • #5
          Re: Welke compactcamera nu (kadootje)

          in de makro staat vanaf volgende week de canon a75 aan 225 euro...gaat die snel nog in prijs zakken denken jullie?

          Comment


          • #6
            Re: Welke compactcamera nu (kadootje)

            Vorige maandag ben ik bij Top-foto een Canon Ixus40 gaan kopen voor de dochter van een collega. Ondertussen heb ik de eerste resultaten gezien en ik ben heel aangenaam verrast wat beeldkwaliteit betreft, zéér mooie kleurenweergave en correcte belichting. Manueel wat minder mogelijkheden dan een A85 of A95. Wat levensduur betreft kan ik natuurlijk geen voorspellingen doen.
            Hombre

            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

            Comment


            • #7
              Re: Welke compactcamera nu (kadootje)

              Oorspronkelijk geplaatst door tesse
              in de makro staat vanaf volgende week de canon a75 aan 225 euro...gaat die snel nog in prijs zakken denken jullie?
              bij http://www.koopdigitaal.nl/ kost deze 185 euro
              En zonder lader 165 euro.

              mvg, drh

              Canon EF 28-135mm f3.5-5.6 IS USM + Hama UV filter,
              Sigma AF 50-500/4.0-6.3 EX APO (HSM)+ B+W kr 1,5 skylight 1,1 x filter,
              Manfrotto 055AB & 141RC, Sigma EF 500 DG ST


              Albums: http://drh.fotopic.net http://img62.photobucket.com/albums/v190/chrisdrh/
              Last edited by drh; 31 december 2004, 07:41.
              Mvg, drh

              "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

              Comment

              Working...
              X