Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke compactcamera met grote sensor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke compactcamera met grote sensor

    hey
    eventjes mijn verhaal,
    ik heb een hele tijd met veel plezier met een nikon d90 en een 17/50 en 70/300 vr lens gefotografeerd maar heb die combinatie een tijdje geleden van de hand gedaan omdat ik toch iets compacter zocht om overal mee naartoe te nemen
    ik heb mij toen een olympus om-d e-m10 mark ii aangeschaft met de twee kit lenzen en de 45 mm1.8 en ben tot nu toe best tevreden met deze aankoop want het is eigenlijk een heel goed toestel.
    nu is de interesse in fotografie iets minder de laatste tijd maar ik wil wel graag nog een deftige foto kunnen nemen maar dan liefst met een alles in 1 toestel.
    nu ben ik dus op zoek naar een compactcamera met toch nog redelijk wat zoom en met een grote sensor.
    mijn budget ligt rond de 1000 euro
    welk toestel is volgens jullie een goed toestel om mijn olympus te vervangen zonder dat ik al teveel in kwaliteit verlies aub ?

    met vriendelijke groeten
    Fujifilm x-s10, fuji 35mm 2.0 , fuji 60mm 2.4 , fuji 16mm 2.8, fuji 16-80 , fuji 55-200

  • #2
    Re: Welke compactcamera met grote sensor

    Hallo,

    Je kan ook de Olympus 14-150mm (28-300mm in FF termen) lens aanschaffen. Heb je met 1 lens voldoende voor alles.
    Voor mij de ideale vakantiecombinatie ... (ik heb ook o.a. de E-M10MkII).

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Re: Welke compactcamera met grote sensor

      Al aan een smartphone Huawei p20 pro gedacht?
      Op dat ding zitten drie objectieven en sensors, en je maakt er fantastisch mooie foto's mee.

      Comment


      • #4
        Re: Welke compactcamera met grote sensor

        Voor ik de overstap van analoog naar digitaal maakte destijds kocht ik op aanraden eerst een Lumix LX5.
        Is eigenlijk een compact met een bijzonder goede Leica lens (24-90mm) en f/2.0 op 24mm en f/3.3 op 90mm en alle features van de grote dslr's (volledig manueel instelbaar etc...), sluitertijd gaat zelfs tot 250 sec (mijn "grote" Nikon stop op 30 sec) en "schiet" ook RAW.
        Heb daar enorm veel plezier aan beleefd en gaat nog altijd mee in de zak op shoots met de dslr.

        Nu zitten ze ondertussen al aan de LX15 zag ik. Leica lens is nu zelfs f/1.4 - f/2.8 geworden en sensor is een MOS (1 inch) 20mpx.
        Voor de prijs van ongeveer €500 zou ik die zeker in overweging nemen.

        Comment


        • #5
          Re: Welke compactcamera met grote sensor

          Ikzelf ben nu aan het twijfelen voor de aankoop van een Panasonic TZ200.
          Kostprijs 799 euro, en volgens de lokale foto/camera-winkel het beste wat je momenteel kan kopen in dit segment.
          Wel rekening houden dat de SD-kaartjes die je mogelijk al hebt, niet geschikt zijn voor 4K-fotografie en er dus een nieuw kaartje bij komt.

          Ik dacht nog te vergelijken met een Sony RX100 IV, maar die heeft maar een 3 x zoom t.o.v. 15 x bij de Panasonic.
          Fuji FinePix S100fs

          Comment


          • #6
            Re: Welke compactcamera met grote sensor

            Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
            Hallo,

            Je kan ook de Olympus 14-150mm (28-300mm in FF termen) lens aanschaffen. Heb je met 1 lens voldoende voor alles.
            Voor mij de ideale vakantiecombinatie ... (ik heb ook o.a. de E-M10MkII).

            Jaja
            dan kom ik nog tekort aan bereik en zou ik mij er ook nog de 75/300 moeten bij aanschaffen en ik wil echt een alles in 1
            Fujifilm x-s10, fuji 35mm 2.0 , fuji 60mm 2.4 , fuji 16mm 2.8, fuji 16-80 , fuji 55-200

            Comment


            • #7
              Re: Welke compactcamera met grote sensor

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Al aan een smartphone Huawei p20 pro gedacht?
              Op dat ding zitten drie objectieven en sensors, en je maakt er fantastisch mooie foto's mee.

              https://www.google.be/search?q=huawe...w=1536&bih=772
              dit is niet echt een optie omdat een telefoon nooit kan tippen aan een fototoestel volgens mij
              Fujifilm x-s10, fuji 35mm 2.0 , fuji 60mm 2.4 , fuji 16mm 2.8, fuji 16-80 , fuji 55-200

              Comment


              • #8
                Re: Welke compactcamera met grote sensor

                ik had gedacht aan de panasonic dmc-fz 1000 of 2000 of eventueel de sony dsc-rx10 III maar weet niet goed of die kwaliteit in de buurt komt van mijn olympus
                Fujifilm x-s10, fuji 35mm 2.0 , fuji 60mm 2.4 , fuji 16mm 2.8, fuji 16-80 , fuji 55-200

                Comment


                • #9
                  Re: Welke compactcamera met grote sensor

                  Oorspronkelijk geplaatst door davidbranson55 Bekijk bericht
                  ik had gedacht aan de panasonic dmc-fz 1000 of 2000 of eventueel de sony dsc-rx10 III maar weet niet goed of die kwaliteit in de buurt komt van mijn olympus
                  Als de sensor kleiner is kan die niet dezelfde kwaliteit hebben tenzij er een groot verschil in kwaliteit van lens zit....
                  Dus een allround lens op je huidig toestel zoals jaja hier aangaf zal echt wel de beste keus zijn volgens uw wensen...

                  Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                  portfolio en workshops:
                  https://www.bennybulke.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke compactcamera met grote sensor

                    De enige keuze die je hebt is de Panasonic TZ200. De voorganger TZ100 had geen goede lens. Ik weet niet hoe het zit met de opvolger.

                    De lens is wel niet lichtsterk in vergelijking met een RX100III of Canon G7XII. Dat geef je op ten voordele van het groot zoombereik.
                    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                    Mijn bird foto's en urbex foto's

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke compactcamera met grote sensor

                      Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                      De enige keuze die je hebt is de Panasonic TZ200. De voorganger TZ100 had geen goede lens. Ik weet niet hoe het zit met de opvolger.

                      De lens is wel niet lichtsterk in vergelijking met een RX100III of Canon G7XII. Dat geef je op ten voordele van het groot zoombereik.
                      en waarom niet de fz2000 bv. ?
                      Fujifilm x-s10, fuji 35mm 2.0 , fuji 60mm 2.4 , fuji 16mm 2.8, fuji 16-80 , fuji 55-200

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke compactcamera met grote sensor

                        Dat is geen compact camera maar een bridge. Die ga je niet in je broekzak steken.
                        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                        Mijn bird foto's en urbex foto's

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke compactcamera met grote sensor

                          Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                          Dat is geen compact camera maar een bridge. Die ga je niet in je broekzak steken.
                          aaah ok sorry dan heb ik mij verkeerd uitgedrukt , het mag best een bridge camera zijn
                          Fujifilm x-s10, fuji 35mm 2.0 , fuji 60mm 2.4 , fuji 16mm 2.8, fuji 16-80 , fuji 55-200

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke compactcamera met grote sensor

                            Waarop is de bewering "De voorganger TZ100 had geen goede lens." gestaafd? Eigen ervaring?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke compactcamera met grote sensor

                              Van horen zeggen.
                              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                              Mijn bird foto's en urbex foto's

                              Comment

                              Working...
                              X