Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke compactcamera is prima voor concertfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke compactcamera is prima voor concertfotografie

    Dag iedereen,

    ik ben nieuw op dit forum. Ik zou hier het volgende ei willen leggen: ik ben van plan om een digitale compactcamera aan te schaffen. Maar deze zou voor mij prima concertfoto's moeten kunnen maken (in omstandigheden met niet al te veel licht dus). De foto's zouden er niet professioneel moeten uitzien, maar wel toonbaar en eventueel voor online publicatie. Qua prijs zou het toestel ook niet boven de 500 Euro mogen liggen.

    Met een beetje opzoekwerk kwam ik al uit op de Sony DSC-RX100. Zijn er bij andere merken vergelijkbare toestellen die even goed of beter doen in deze prijscategorie?

    Zijn er hier personen die mij een gouden tip kunnen geven omtrent de te maken keuze?

    Alvast bedankt voor jullie reacties

  • #2
    Re: Welke compactcamera is prima voor concertfotografie

    Als compactheid de eerste vereiste is dan is de RX100 zeker de beste keuze.
    Bovendien is wat uit dit toestel komt ook kwalitatief ongeveer het beste wat je in het compacte segment kunt vinden.
    De versie 3 van deze camera heeft bovendien een beweegbaar LCD-scherm en een electronische oogzoeker.
    Deze laatste versie is echt de top, maar je zal hem wel niet vinden voor 500 Euro.
    Succes
    Straatfotograaf in Antwerpen

    Comment


    • #3
      Re: Welke compactcamera is prima voor concertfotografie

      Compactheid is niet meteen de eerste vereiste, maar wel het goed kunnen fotograferen op concerten, maar dan voor een schappelijke prijs. Daarom mijn (wellicht ongelukkige) keuze voor compactcamera. Of heb ik het mis dat deze minder duur zijn dan andere fototoestellen welke onder slechte lichtomstandigheden kunnen werken.

      Comment


      • #4
        Re: Welke compactcamera is prima voor concertfotografie

        De Sony rx100 m3 heb ik en deze is zeer goed voor concerten als je dichtbij zit want heeft een beperkte zoomrange..
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #5
          Re: Welke compactcamera is prima voor concertfotografie

          Als compactheid niet primordiaal is, dan komen er veel meer toestellen in aanmerking.
          Wel even bedenken dat onder slechte lichtomstandigheden werken een lens met een groot diafragma vereist en dat je dus in het duurdere segment terecht komt.
          Goedkoop en werken met weinig licht gaan niet goed samen, spijtig genoeg.
          Misschien eens kijken naar de bridge-toestellen. Dit wil zeggen, niet verwisselbare lens en meestal een erg goeie zoomrange.
          Of je dan nog van professionele fotokwaliteit kan spreken is weer een andere vraag.
          Ik vermoed dat je top of the bill zoekt voor 500 Euro en dat is vrees ik niet mogelijk.
          Dus dien je ofwel je verlangens bij te stellen ofwel je budget te verhogen.
          Overweeg misschien ook 2e hands te kopen.
          Velen willen steeds het allernieuwste en bieden perfecte camera's van een paar jaar oud voor de helft van de nieuwprijs.
          Succes
          Straatfotograaf in Antwerpen

          Comment


          • #6
            Re: Welke compactcamera is prima voor concertfotografie

            Bedankt voor de tip. Is er misschien ergens op dit forum een vraag/Aanbod plekje voor tweedehands materiaal?

            Comment


            • #7
              Re: Welke compactcamera is prima voor concertfotografie

              Ja op dit forum is er een tekoop en gezocht afdeling
              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

              Comment

              Working...
              X