Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke canon camera en lenzen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke canon camera en lenzen?

    Dag allemaal,

    Ik ben van plan om een canon digitale reflexcamera aan te schaffen.
    Ik dacht om ong 700 a 800 eur te spenderen. Als interieurarchitect neem
    ik veel foto's van binnenruimtes. Hierbij is het belangrijk dat ik zoveel mogelijk
    van de ruimte kan vastleggen, ook kleine ruimtes. Natuurlijk wil ik het toestel
    ook gebruiken voor privé doeleinden. Ik hecht wel belang aan de compactheid
    van het toestel, voor mij geen lomp zwaar ding... Liever een zo klein mogelijk
    licht toestel. Kunnen jullie mij helpen en raad geven over welke body en lenzen
    ik het beste kies? En eventueel waar ik de beste prijs kan krijgen?

    vriendelijke groeten en dank bij voorbaat.
    katrien

  • #2
    Re: welke canon camera en lenzen?

    Canon 1000D met een sigma 10-20, maar voor gewone huistuinenkeuken fotografie zal je bij de 1000D nog de standaardlens (18-55 IS) moeten bijnemen.
    Ik vrees wel dat we over je budget gaan met die sigma...

    17mm breedhoek van de stdlens is wel breed, maar 10mm is toch nog wel een stukje leuker .

    Comment


    • #3
      Re: welke canon camera en lenzen?

      Katrien,

      Je zoekt een canon camera voor vooral praktische doeleinden wellicht. Shots van interieurs etc.
      Ik beschik over de eos 400d, een spiegelreflex van meer dan goede kwaliteit. Maar die wil ik dan weer kwijt voor de nog betere, pas op de markt verschenen 7D. Daarom verkoop ik mijn 400d, met batterijlader en 3 batterijen voor 320 euro. Zonder lens wel te verstaan. Maar die kan jij naar eigen behoefte kiezen, bvb een 18-70 à 85. Mijn sigma 17-70 is een zeer goede lens. Trouwens voor lenstesten kan je terecht op 'photozone.de lenstest'.

      Katrien je ziet maar. Wil je compacter gaan, dan is mijn 400d niet zo geschikt.

      Mvrgr.

      Comment


      • #4
        Re: welke canon camera en lenzen?

        Voor binnenruimtes is een Ultrawide (dus 10 of minimum 12 mm) gewoonweg onmisbaar

        De Sigma is prijs/kwaliteit de beste koop



        Ik zou niet aarzelen om er een tweedehands 350 of 400D aan te hangen, maar je kan evengoed een Nikon kopen natuurlijk

        PS: kijk hier eens naar een richtprijs voor de 400D (en dat is al erg hoog m.i. )


        misschien vind je wel een body of een lens hier op onze eigen BD Aangeboden

        Comment


        • #5
          Re: welke canon camera en lenzen?

          Oorspronkelijk geplaatst door maeseke Bekijk bericht

          Katrien je ziet maar. Wil je compacter gaan, dan is mijn 400d niet zo geschikt.

          Mvrgr.
          Noem eens een kleinere.....

          Comment


          • #6
            Re: welke canon camera en lenzen?

            Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
            Noem eens een kleinere.....
            Het is inderdaad niet zo handig om huizen op te meten ed met ook nogeens een DSLR bij je

            Maar je vind niet gauw een compactje met een grotere hoek dan het 35mm (FF) equivalent van 28mm, daar kan je geen gewone kamer opkrijgen

            Een 10mm op een 400D komt overeen met 16mm

            Ga dat in de fotowinkel maar eens vergelijken
            ( je wint de lens direct terug als je je huis te koop zet met zulke fotos )

            Comment


            • #7
              Re: welke canon camera en lenzen?

              Met een Nikon heeft de Sigma 10-20 een nog iets grotere beeldhoek als op een Canon(15 om 16mm).

              Bedenk dat je ook nog geld moet besteden aan een goed statief, hoekzoeker(ivm tegen de muur staan van de camera een Nikon D5000 zou hier een groot voordeel zijn vanwege het klap display) en een afstandsbediening.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: welke canon camera en lenzen?

                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                Een 10mm op een 400D komt overeen met 16mm

                Ga dat in de fotowinkel maar eens vergelijken
                ( je wint de lens direct terug als je je huis te koop zet met zulke fotos )
                Of de kijkers worden boos omdat het huis op de foto's veel groter leek.......

                Comment


                • #9
                  Re: welke canon camera en lenzen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                  Noem eens een kleinere.....
                  In de powershot reeks zijn er zoveel te vinden. Kijk daarvoor even op internet naar de canonsite, of wend je tot je fotohandelaar.

                  Succes en goedenacht

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke canon camera en lenzen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door maeseke Bekijk bericht
                    In de powershot reeks zijn er zoveel te vinden. Kijk daarvoor even op internet naar de canonsite, of wend je tot je fotohandelaar.

                    Succes en goedenacht
                    Oorspronkelijk geplaatst door katrien b Bekijk bericht
                    Ik ben van plan om een canon digitale reflexcamera aan te schaffen.

                    het was al wat laat zeker ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke canon camera en lenzen?

                      Dag allemaal,

                      Ik twijfel tussen de canon 1000D en 450D. Is er een groot verschil tussen deze twee? (behalve de prijs dan).

                      ik vond ergens een promo pak van de 450D : 999eur voor een body + sigma 18-200 F3.5-6.3 DC OS + sigma EF-530 DG ST + tas van canon

                      eveneens verkrijgbaar : 18-200 IS of 18-55 IS
                      (Ik zou dan die breedhoeklens apart kopen.)

                      Ben ik hier iets mee? of koop ik best mijn body en lenzen apart? Kwestie voor het geheel een goeie prijs te krijgen?

                      groetjes katrien

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke canon camera en lenzen?

                        Probeer eerst is wat de basis van de fotografie onder de knie te krijgen, dan ga je meer weten met wat je bezig bent. Misschien heb ik een wat rare instelling maar bij een keuze laat ik me nooit leiden door een budget. Maar wel door een gewenst te behalen resultaat, pas dan ga ik zien hoe ik het nodige materiaal ga betalen.

                        Als ik budget in gedachte hou, zou ik momenteel kiezen voor een 5D tweedehands en voorzien van een 17-40 mm F4 L USM, eventueel ook tweedehands te kopen.
                        Dan ga je komen op ongeveer een 1400 Euro. Dan heb je nog wat extra materiaal nodig zoals een goed statief en wat geheugenkaartjes, en niet vergeten goede software om je beelden te postprocessen.

                        MVG, Jeff C.
                        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                        Comment


                        • #13
                          Re: welke canon camera en lenzen?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                          Probeer eerst is wat de basis van de fotografie onder de knie te krijgen, dan ga je meer weten met wat je bezig bent. ..

                          Als ik budget in gedachte hou, zou ik momenteel kiezen voor een 5D tweedehands en voorzien van een 17-40 mm F4 L USM, eventueel ook tweedehands te kopen.
                          "basis onder de knie krijgen" .. en dat moet dan meteen met een 5D en een L objectief? Dat kun je niet menen...

                          Ik kan u de EOS 450D zeker aanraden, om te beginnen zelfs met het 18-55 kit objectief. Dan zit je ruim binnen het budget dat je voor ogen hebt, en kan je bovendien een tas, geheugenkaart en zelfs statief en remote controller overwegen. Een kwalitatief statief gaat je meer kosten, maar als je de remote gebruikt vermijd je zo toch al trillingen (en van hevige windvlagen zal je binnenskamers ook al weinig last hebben).

                          Na verloop van tijd (zelf te bepalen maar best niet te snel) kan je de objectievencollectie uitbreiden, naargelang jouw voorkeur en budget op dat moment.

                          Ik kan je hier geen vergelijking voorschotelen tussen de twee vernoemde cameras, want heb de 1000D nog nooit gebruikt, maar ik ben zelf een heel tevreden gebruiker van de 450D.

                          Laat je niet te snel overhalen om meteen heel veel geld uit te geven, maar denk goed na wat en hoe je de toestellen gaat gebruiken. Dikwijls ga je dit pas al doende ondervinden...

                          Ik hoop dat je hier iets aan had, groeten,
                          christophe
                          People don't quit playing games when they grow old; they grow old when they quit playing games.
                          http://www.flickr.com/photos/canon_elvis/

                          Comment


                          • #14
                            Re: welke canon camera en lenzen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Christophe_db Bekijk bericht
                            "basis onder de knie krijgen" .. en dat moet dan meteen met een 5D en een L objectief? Dat kun je niet menen...

                            Ik kan u de EOS 450D zeker aanraden, om te beginnen zelfs met het 18-55 kit objectief. Dan zit je ruim binnen het budget dat je voor ogen hebt, en kan je bovendien een tas, geheugenkaart en zelfs statief en remote controller overwegen. Een kwalitatief statief gaat je meer kosten, maar als je de remote gebruikt vermijd je zo toch al trillingen (en van hevige windvlagen zal je binnenskamers ook al weinig last hebben).

                            Na verloop van tijd (zelf te bepalen maar best niet te snel) kan je de objectievencollectie uitbreiden, naargelang jouw voorkeur en budget op dat moment.

                            Ik kan je hier geen vergelijking voorschotelen tussen de twee vernoemde cameras, want heb de 1000D nog nooit gebruikt, maar ik ben zelf een heel tevreden gebruiker van de 450D.

                            Laat je niet te snel overhalen om meteen heel veel geld uit te geven, maar denk goed na wat en hoe je de toestellen gaat gebruiken. Dikwijls ga je dit pas al doende ondervinden...

                            Ik hoop dat je hier iets aan had, groeten,
                            christophe

                            De basis kan je net zo goed leren met een 5D en een L objectief, dan heb je tenminste iets wat kwaliteit geeft.

                            MVG, Jeff c.
                            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                            Comment


                            • #15
                              Re: welke canon camera en lenzen?

                              Tja.. en van de gewenste kwaliteit weten we niks.
                              Veronderstel nu eens dat Katrien foto's wil maken voor een website, of gaan we er voor het gemak van uit dat ze elke foto afdrukt op 1,5 x 1 meter.
                              Ik blijf het toch maar vreemd vinden, al die adviezen zonder informatie over het gebruik van de foto's.

                              Comment

                              Working...
                              X