Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera voor vliegtuig spotting?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke camera voor vliegtuig spotting?

    Nikon D70 of toch maar "Canonian" worden met een 300D of 350D?
    Wat raden jullie aan?

  • #2
    Re: Welke camera voor vliegtuig spotting?

    Hi,

    Als ze dezelfde cropfactor hebben, maakt de camera niets uit, ik zou naar de beschikbare lenzen kijken, en de prijs daarvan.

    DPaul.
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

    Comment


    • #3
      Re: Welke camera voor vliegtuig spotting?

      Hou ook alvast rekening met het objectief, dit is voor spotten een belangrijke factor. Veelal heb je een aardig bereik nodig.

      Comment


      • #4
        Re: Welke camera voor vliegtuig spotting?

        De body is van ondergeschikt belang tegenover de benodigde optiek.
        Nikon en Canon zijn beide top merken, en met geen van beide kan je verkeerd kopen. En voor beide merken kan je lenzen vinden van het eigen huis en van derde partijen zoals Sigma en Tamron. Het is dus een persoonlijke voorkeur wat bevalt U het best welke body ligt voor U goed in de hand ? Dat zijn zaken die U zelf moet ondervinden door naar de winkel te stappen en de body's is in de hand te nemen. Een persoonlijke mening van mij is dat de EOS 350 D net iets te klein is van omvang om met behoorlijk zware lenzen te werken. Maar ik zeg het U dit is een zuiver persoonlijke mening en heeft niets te maken met de kwaliteit van het bekomen beeld, wat zonder twijfel goed zal zijn .

        MVG, Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: Welke camera voor vliegtuig spotting?

          Ik vind de Sigma 50-500 een uitstekende lens. Uiteraard is er altijd beter.
          Punt is dat je sowieso met lange lenzen gaat werken om te spotten en dan is zoals Digipics terecht opmerkt een 350D wat klein uitgevallen. Iets robuuster mag echt wel met het oog op stabiliteit.
          fotosite

          Comment


          • #6
            Re: Welke camera voor vliegtuig spotting?

            Bedankt iedereen, ik denk dat ik er uit ben. Toch maar voor de 300D gaan en wat meer investeren in de lens is mijn programma

            Comment


            • #7
              Re: Welke camera voor vliegtuig spotting?

              Oorspronkelijk geplaatst door UltraSonic
              Bedankt iedereen, ik denk dat ik er uit ben. Toch maar voor de 300D gaan en wat meer investeren in de lens is mijn programma
              Koop je een tweedehands 300D, of ééntje die ergens in een winkel is achtergebleven toen de 350D op de markt kwam?

              Een 300D is geen slecht toestel, maar die zou ik zelf nooit meer nieuw kopen omdat er al een hele tijd nieuwere modellen bechikbaar zijn. Als je een tweedehandse 300D kan vinden aan een niet al te hoge prijs, dan zit je wel goed.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Welke camera voor vliegtuig spotting?

                en dan nog veel belangrijker ...de keuze van de lenzen.

                Dit hangt voor een gedeelte ook af van waar je juist gaat spotten. Op bepaalde plaatsen heb je slechts 75 mm nodig om mooie beelden te maken. Andere plaatsen liggen dan weer wat verder en dus heb je meer milimeters nodig.
                Als ik bijvoorbeeld aan het opvangcentrum te Steenokkerzeel ga staan op dat heuveltje dan gebruik ik meestal zo rond de 300mm of iets meer om een vliegtuig mooi in beeld te krijgen.
                De Sigma 50-500 heb ik een tijdje gebruikt en die gaf mooie resultaten. Ook de Canon 100-400 is een interessante lens om te spotten. Voordeel aan de zoomlenzen is dat je met slechts één lens veel mogelijkheden hebt want dikwijls ga je toch weer wat moeten uitzoomen.

                Mvg,

                Karl
                Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

                Bezoek mijn foto's online

                Comment


                • #9
                  Re: Welke camera voor vliegtuig spotting?

                  Oorspronkelijk geplaatst door UltraSonic
                  Bedankt iedereen, ik denk dat ik er uit ben. Toch maar voor de 300D gaan en wat meer investeren in de lens is mijn programma
                  Denk eraan dat de 300D geen AI-servo heeft.Kan soms wel handig zijn.Ik heb de 300D ook gehad,en nu de d50.Ben veel meer tevreden over de d50.

                  Deze is vorige woensdag genomen met de D50 en de sigma 70-300 APO
                  Marc

                  Nikon D50 + Nikkor AF-S DX 18-70mm f3.5-4.5 ED + Tamron 70-300+1GB SD card

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke camera voor vliegtuig spotting?

                    Spotterke, woensdag genomen in de bosjes naast 02? Ik stond daar ook
                    Tommy
                    My homepage : www.digitalviolence.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke camera voor vliegtuig spotting?

                      Yep inderdaad in de bosjes.Heb daar bij een zekere reginald gestaan,maar aan je nick te zien ben jij dat toch niet denk ik.
                      Marc

                      Nikon D50 + Nikkor AF-S DX 18-70mm f3.5-4.5 ED + Tamron 70-300+1GB SD card

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke camera voor vliegtuig spotting?

                        Nope, er stond daar wel meer volk de moment dat ik daar was, ik was die met zijn monopod...
                        Tommy
                        My homepage : www.digitalviolence.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke camera voor vliegtuig spotting?

                          Niet gezien,ik zal dan later toegekomen zijn.De persoon die er stond had een D70 bij met een Bigma erop.
                          Marc

                          Nikon D50 + Nikkor AF-S DX 18-70mm f3.5-4.5 ED + Tamron 70-300+1GB SD card

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke camera voor vliegtuig spotting?

                            dan zullen we mekaar net gemist hebben, die persoon die jij vermeld heb ik wel gezien, maar ik ben na een tijdje aan de landing lights gaan staan... Better luck next time
                            Tommy
                            My homepage : www.digitalviolence.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke camera voor vliegtuig spotting?

                              ik werk zelf vaak met de sigma 50-500 en ben daar ook erg tevreden van.. zeker prijs / kwaliteit.

                              @ spotterke & TommyG
                              Het is even geleden dat ik er geweest ben maar heb gehoord dat er een groot hek werk gekomen is voor of rond de muur bij zaventem. Kan je daar nog ergens geraken of is het hopeloos?

                              Comment

                              Working...
                              X