Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera raden jullie mij aan?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke camera raden jullie mij aan?

    Alweer een tijdje geleden dat ik nog heb meegelezen op het forum.
    Ik heb enkele jaren de Sony Cybershot D828 gehad. Ik heb hem een paar maanden geleden verkocht, en nu zou ik graag een nieuwe kopen.

    Ik heb een beetje opgezocht en ik twijfel nu tussen deze 2.
    Ik ben me ervan bewust dat de kwaliteit van de standaard lens niet altijd uitstekend is (eventueel zou ik later een lens bijkopen). Dus momenteel als jullie deze 2 standaard dingen bekijken, welke zouden jullie me dan aanraden?
    Andere voorstellen zijn natuurlijk altijd welkom.

    Waarvoor gebruik ik m'n camera?
    Huis- tuin- en keukengebruik (honden, natuur) maar ook af en toe maak ik communiefoto's er dergelijke. Vandaar dat ik wel iets of wat kwaliteit verwacht.

    Alvast bedankt om m'n lange uitleg te aanhoren.


    SONY digitale
    spiegelreflexcamera "DSLRA 100"

    SONY digitale spiegelreflexcamera "DSLRA 100" met ingebouwde flitser.
    Een 10,2 megapixel spiegelreflexcamera met Super SteadyShot.
    Met 2 objectieven: 18-70 mm + 75-300 mm.


    Specificaties: zeer breed AF-gebied met 9 locale focuspunten en centrale kruissensor.
    Voorgeprogrammeerde belichtingsprogramma's. Witbalansverstelling. High Speed Continuous
    Advance Shooting tot 3 beeldjes per seconde. Beeldopname in JPEG en RAW formaten.
    Opslagmedium: slot voor Type I/II MicroDrive CF, waarvoor een MemoryStick Duo adapter
    wordt meegeleverd. Wordt geleverd met 1600 mAh Lithium-ion batterij met STAMINA technologie
    voor max. 750 opnamen met 1 oplaadbeurt.
    Afm.: ca. 94,7 x 133,1 x 71,3 mm. Met beeldbewerkingssoftware.




    CANON EOS 400D kit
    met 18-55 mm objectief.

    Zie de wereld met andere ogen met deze indrukwekkende 10,1 megapixel
    camera van Canon, waarmee u scherpe en zuivere opnamen maakt, foto na foto!

    Specificaties: 18-55 mm objectief, PictBridge, continu beeldfunctie tot 3
    beelden per seconde, timer-/intervalfunctie, 9-punts groothoek autofocus,
    oplaadbare lithium-ion batterij, 2,5" TFT LCD-scherm, JPEG fotoformaat,
    zelfontspanner, belichtingscorrectie, belichtingssturing, geïntegreerd
    Cleaning System (reduceert stof, stoot dit af en verwijdert dit), ingebouwde
    uitklapbare flitser, rode-ogencorrectie, foto-effecten, spiegelreflex zoeker,
    witbalans en USB 2.0 High Speed. Met schroefdraad voor bevestiging op statief.
    Type geheugen: CompactFlash. Incl. software. Afm.: ca. 126 x 94 x 65 mm.

  • #2
    Re: Welke camera raden jullie mij aan?

    Dat lijkt me gewoon rechtstreeks uit de reclamefolder te komen.
    En dat lijkt me geen goede basis voor een keuze.

    Noch de ene, noch de ander is een slecht toestel. Integendeel zelfs.
    Ik vermoed, als niet DSLR gebruiker dat de Canon gebruikers de voorkeur geven voor de 400D en de Sony Alpha gebruikers de A100 vooropstellen. Dergelijke reacties mag je verwachten.

    Qua toestel kan ik je twee dingen aanraden:
    1. lees eens de testen, bijvoorbeeld op DCresource of DPreview
    2. ga eens naar een winkel waar je ze kan vastpakken, want als je keuze niet goed in de hand ligt, is het een bron van frustratie.

    Qua lenzen spreek ik niet mee. Dat laat ik over aan de anderen. Maar je kan altijd eens zoeken bij de sectie 'objectieven'

    Comment


    • #3
      Re: Welke camera raden jullie mij aan?

      Deze beschrijvingen komen idd 'recht uit een reclamefolder'... Het is absoluut niet op basis daarvan dat ik mijn beslissing wil nemen hoor. Ik zocht alleen maar even een tekstje over de camera's om hier even te plaatsen.

      Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar de Sony. Misschien langs de éne kant omdat ik Sony al wat gewend bent, langs de andere kant ook omdat ik er positieve dingen over lees.

      Ik heb al enkele reviews over beiden gelezen, maar ik kan altijd moeilijk kiezen.
      Momenteel zou ik gaan voor de SOny.

      Comment


      • #4
        Re: Welke camera raden jullie mij aan?

        Ik weet niet in hoeverre de Sony Alpha100 een "echte" Sony is, het zou ook nog een K/M kunnen zijn met hun menu strukturen ed.

        Wat ook goed helpt is eens naar de winkel gaan en ze vastpakken.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Welke camera raden jullie mij aan?

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Ik weet niet in hoeverre de Sony Alpha100 een "echte" Sony is, het zou ook nog een K/M kunnen zijn met hun menu strukturen ed.

          Wat ook goed helpt is eens naar de winkel gaan en ze vastpakken.
          Inderdaad, dat dacht ik ook al. Ik ga zeker eerst eens 'testvasthouden'
          De Canon heb ik eens een keertje gebruikt, en ik vond hem op zich wel makkelijk te bedienen dus ik ben er nog niet helemaal uit.

          Comment


          • #6
            Re: Welke camera raden jullie mij aan?

            Ik zou zeggen test ze beide eens en beslis voor jezelf. Niemand kan die beslissing in jou plaats nemen.
            Wat de A100 wel heeft en de Canon niet is beeldstabilisatie.
            Voor Canon vind je dan weer meer 2de hands objectieven. Al passen ook de KM-spullen op de Sony, dacht ik.
            PENTAX K100d SUPER !!!!!
            Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
            En een dapper standaard-kitlensje

            Comment


            • #7
              Re: Welke camera raden jullie mij aan?

              Ik heb ondertussen de Sony gekocht... Nog geen foto's mee genomen (batterij is aan het laden). Ben wel eens benieuwd, morgen ga ik ermee aan de slag :-)

              Comment


              • #8
                Re: Welke camera raden jullie mij aan?

                Veel plezier met je aanwinst!

                Comment


                • #9
                  Re: Welke camera raden jullie mij aan?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Peachke Bekijk bericht
                  Ik heb ondertussen de Sony gekocht... Nog geen foto's mee genomen (batterij is aan het laden). Ben wel eens benieuwd, morgen ga ik ermee aan de slag :-)
                  zeer goede keuze gemaakt, er is wel een firmware update uit, waarschijnlijk gaat die nog niet op jou toestel zitten:

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke camera raden jullie mij aan?

                    Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                    zeer goede keuze gemaakt, er is wel een firmware update uit, waarschijnlijk gaat die nog niet op jou toestel zitten:
                    http://support.sony-europe.com/dime/...en&f=A100_V104
                    Ah dankje voor die toelichting, ik ga zo meteen even kijken.
                    Dit toestel is weer even wennen na mijn F828, het zal toch in ieder geval
                    wel een verbetering zijn hoop ik.


                    Edit: Op dit toestel staat blijkbaar de 1.04 firmware al op.
                    Last edited by Peachke; 31 oktober 2007, 11:44.

                    Comment

                    Working...
                    X