Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera kopen voor basketbalwedstrijden te fotograferen?...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Welke camera kopen voor basketbalwedstrijden te fotograferen?...

    Dan had je beter de 750D genomen. De 7D staat niet bekend om zijn goede ruisprestaties.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #17
      Re: Welke camera kopen voor basketbalwedstrijden te fotograferen?...

      Oh, volgens de verkoper was de 7D toch beter geschikt voor basket dan de 750D... Ik had er nog speciaal naar gevraagd omdat er ook een demo model hiervan te koop was.

      Comment


      • #18
        Re: Welke camera kopen voor basketbalwedstrijden te fotograferen?...

        De 750D heeft hetzelfde AF systeem met 19 cross type punten als de 7D. En qua ruis en resolutie doet de 750D beter. Die verkopers weten ook niet alles.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #19
          Re: Welke camera kopen voor basketbalwedstrijden te fotograferen?...

          idd, verkopers weten vooral veel van verkopen..... 7d is geen slecht toestel maar is in technologie termen toch al redelijk oud.
          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

          Comment


          • #20
            Re: Welke camera kopen voor basketbalwedstrijden te fotograferen?...

            Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
            De 750D heeft hetzelfde AF systeem met 19 cross type punten als de 7D. En qua ruis en resolutie doet de 750D beter. Die verkopers weten ook niet alles.
            die verkopers weten alles, zeker van welke camera's ze af moeten.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #21
              Re: Welke camera kopen voor basketbalwedstrijden te fotograferen?...

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              die verkopers weten alles, zeker van welke camera's ze af moeten.
              Yep, das hun job hè.
              Wat wel jammer is voor sommige consumenten.
              Met de vriendelijke groeten, Ruud.

              Comment


              • #22
                Re: Welke camera kopen voor basketbalwedstrijden te fotograferen?...

                Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                Yep, das hun job hè.
                Wat wel jammer is voor sommige consumenten.
                De Op zal zich ongetwijfeld goed voelen na zijn aankoop na het lezen van jullie commentaar !?
                Zal proberen iets beter te doen !?

                Proficiat met je aankoop ! Het kan altijd wel sneller, beter, maar ook duurder....

                Je volgende stap is het bepalen van de brandpuntafstand die je zal nodig hebben... Elke discipline vraagt wel een typische brandpuntafstand, wat echter NIET zeggen dat je daar van mag afwijken ... Op die manier kan je je misschien wel onderscheiden van de overige fotografen /basketballshots!?

                Heb nooit basketball zitten fotograferen, maar mocht ik morgen materiaal hoeven te kopen zou ik bvb op zoek gaan naar foto's aangaande basketbal en vervolgens achterhalen met welk objectief er gewerkt werd...

                Sowieso dien je lichtsterke objectieven te kopen ( GEEN alternatief hiervoor !).
                Denk aan bvb een 70-200 f2.8 IS , LIEFST van Canon zelf (versie I of II, maakt niet zoveel uit )
                Wederom probeer het aan te kopen tweedehands via een handelaar !
                De aankoop doet even pijn maar dat vergeet je snel en je geeft niet het volledige bedrag uit, gezien het altijd een zekere restwaarde behoudt !
                Schaf jeook een 501.8 aan ( kostprijs/kwaliteit ok !)

                Voor de rest anticiperenen aan den lijve ondervinden welke brandpuntafstand je "mist "

                En denk eraan je ook altijd n objectief huren om te testen !
                Succes
                Groetjes
                Luc
                Groetjes

                Lukathi

                Comment


                • #23
                  Re: Welke camera kopen voor basketbalwedstrijden te fotograferen?...

                  Tja, nu begin in toch te twijfelen of ik wel de juiste keuze gemaakt heb...
                  We zullen het zien, bevalt de camera toch niet kan ik hem altijd doorverkopen en toch voor de 750D gaan!
                  Een 50mm 1.8 heb ik al en dit levert zeer goede resultaten!

                  Comment


                  • #24
                    Re: Welke camera kopen voor basketbalwedstrijden te fotograferen?...

                    Oorspronkelijk geplaatst door emsa Bekijk bericht
                    Tja, nu begin in toch te twijfelen of ik wel de juiste keuze gemaakt heb...
                    We zullen het zien, bevalt de camera toch niet kan ik hem altijd doorverkopen en toch voor de 750D gaan!
                    Een 50mm 1.8 heb ik al en dit levert zeer goede resultaten!
                    Je 50mm levert zeer goede resultaten ?

                    Testeek dan je geld in een in een 70-200 2.8L IS !!!!!! NIET in een 750!!!
                    Groetjes

                    Lukathi

                    Comment


                    • #25
                      Re: Welke camera kopen voor basketbalwedstrijden te fotograferen?...

                      Toevallig voor de eerste basket gaan fotograferen in Putte. Ik mocht tot aan de rand van het veld komen.
                      Alles fotografeert met een 70-200 2.8. Heel het bereik gebruikt van 70 tot 200 op F/2.8, sluitertijd 1/250, ISO varieerde van 2000 tot 5000 (het was overdag dus er was ook nog buitenlicht dat binnenviel). De resultaten waren 'vrij' goed (al zeg ik het zelf )
                      Ik denk dat er tegenwoordig veel body's zijn die dit aankunnen. Een lichtsterke lens met snelle AF is een absolute must en hoge FPS is altijd meegenomen voor het cruciale shot.
                      BD0497BE : Nikon body + glas
                      www.RudyVerrijt.info

                      Comment


                      • #26
                        Re: Welke camera kopen voor basketbalwedstrijden te fotograferen?...

                        Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                        Toevallig voor de eerste basket gaan fotograferen in Putte. Ik mocht tot aan de rand van het veld komen.
                        Alles fotografeert met een 70-200 2.8. Heel het bereik gebruikt van 70 tot 200 op F/2.8, sluitertijd 1/250, ISO varieerde van 2000 tot 5000 (het was overdag dus er was ook nog buitenlicht dat binnenviel). De resultaten waren 'vrij' goed (al zeg ik het zelf )
                        Ik denk dat er tegenwoordig veel body's zijn die dit aankunnen. Een lichtsterke lens met snelle AF is een absolute must en hoge FPS is altijd meegenomen voor het cruciale shot.
                        Voor sport als basketbal lijkt me 1/250 nogal langzaam, tenzij het nog kinderen zijn.

                        Comment

                        Working...
                        X