Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke camera kopen ? ( intresse in fotografie en op zoek naar geschikte camera )

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke camera kopen ? ( intresse in fotografie en op zoek naar geschikte camera )

    Hoi,

    Ik ben net nieuw op dit forum,
    ik heb me hier op aangemeld omdat ik interesse heb in fotografie,
    ik zou graag willen beginnen met foto's trekken vooral van personen.
    ik weet niet welke camera ik moet kopen,
    ik ben nog maar een beginneling dus moet nog veel leren en zou graag willen beginnen
    met een camera die nog niet te hoog ligt van prijs.
    mijn budget bedraagt momenteel rond de 400a 500eu maximum 500euro.
    wie kan mij hier bij helpen? en mij de nodige tips geven.

    Bedankt, groeten Nikky

  • #2
    Re: welke camera kopen ? ( intresse in fotografie en op zoek naar geschikte camera )

    Tweedehands Nikon D90 met kitlens. Of nieuwe Nikon D3200 met kitlens. Beide zeer goede camera's, zeker voor hun prijs.
    Of wil je eerder iets compact zoals een Nikon 1 of zo?

    Comment


    • #3
      Re: welke camera kopen ? ( intresse in fotografie en op zoek naar geschikte camera )

      ik was eigelijk aan het twijfelen tussen de nikon d3100 of de nikon d3200.
      dus ik denk waarschijnlijk toch te gaan voor de nikon D3200 gelijk u zegt.
      alvast bedankt

      Comment


      • #4
        Re: welke camera kopen ? ( intresse in fotografie en op zoek naar geschikte camera )

        met daarbij de lens (18-55) zou dat een goede combinatie zijn of?
        Dit dus: http://www.digicamshop.be/product/19...8-55mm-vr.html
        Last edited by Nikky.s; 20 januari 2013, 20:30.

        Comment


        • #5
          Re: welke camera kopen ? ( intresse in fotografie en op zoek naar geschikte camera )

          18-55mm is de standaard beginnerslens, een 18-105 geeft je wat meer tele en is kwalitatief nog beter, maar kost wel ook wat meer. Een 35mm 1.8 (prime= niet zoomlens) is ook niet duur en zeer scherp, geeft je ook de mogelijkheid om in zeer donkere situaties te fotograferen en om mooie wazige achtergronden te maken.

          Comment


          • #6
            Re: welke camera kopen ? ( intresse in fotografie en op zoek naar geschikte camera )

            Dit is al een mooi begin, Nex-F3 + 18-55. Ik durf gerust te zeggen deze beter presteert qua beeldkwaliteit dan de D3200. Vooral de jpegs zijn niet zo denderend maar ook in RAW heb je minder ruis met de Nex.

            Voor portretten kan je de SEL 50/1.8 aanschaffen, scherp en een mooie bokeh.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: welke camera kopen ? ( intresse in fotografie en op zoek naar geschikte camera )

              Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
              Dit is al een mooi begin, Nex-F3 + 18-55. Ik durf gerust te zeggen deze beter presteert qua beeldkwaliteit dan de D3200.
              Een camera is zoveel meer als alleen beeldkwaliteit.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: welke camera kopen ? ( intresse in fotografie en op zoek naar geschikte camera )

                Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                Dit is al een mooi begin, Nex-F3 + 18-55. Ik durf gerust te zeggen deze beter presteert qua beeldkwaliteit dan de D3200.
                Precies toch niet: http://www.dxomark.com/index.php/Cam...(brand2)/Nikon
                Toch een groot verschil op beeldkwaliteit... (in het voordeel van de D3200), ruis is identiek hetzelfde op beide camera's.

                Comment


                • #9
                  Re: welke camera kopen ? ( intresse in fotografie en op zoek naar geschikte camera )

                  De lagere waarde voor portret en dynamisch bereik heeft te maken met het ISO bereik, die gaat niet lager dan ISO200 op de Nex-F3 terwijl de D3200 tot ISO100 gaat. De Nex-5N die wel ISO100 heeft, doet het in dit opzicht beter. Dat de 24mp sensor goed presteert dat geloof ik wel, maar in de praktijk komt het er niet goed uit vind ik.

                  Ik heb vaak mensen horen klagen dat ze geen scherpe foto's uit de D3200 krijgen. Als je hier een kijkje neemt dan weet je ook waarom. Trouwens, bij de test op dpreview wordt dit ook aangehaald.
                  Ik denk wel als je in RAW fotografeert dat je er meer uit kan halen, maar de jpegs zijn gewoon niet goed.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

                  Comment

                  Working...
                  X