Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke camera?

    ik zoek ter vervanging van mijn HP photosmart een profesioneeler toestel.
    ik verwacht enkele dingen ervan.
    1.) zo weinig mogelijk vertraging tussen het induwen van de knop en het nemen van de foto (ik neem vooral sportfoto's)
    2.) misschien meerdere foto's per seconde...
    3.) 3a4 MP

    hebben jullie voorstellen voor welke camera ik moet nemen? of verkopen jullie iets in deze aard?

    Bedankt, Taj
    www.taj.be

  • #2
    Welk budget had je voor ogen?

    Neem misschien best een toestel die dezelfde geheugenkaarten ondersteunt als die van je HP. Die 3 à 4 MP zal je in veel toestellen wel aantreffen, maar voor de korte 'shutterlag' (tijd tussen indrukken van knop en registratie)en de 'continuous mode' (verschillende foto's per seconde) zal je toch naar een 'duurdere' compact of naar een dsrl moeten zoeken.

    Greetz

    Sam Jae

    Comment


    • #3
      omdat een sterke (optische) zoom voor sportfoto's ook interessant kan zijn. De volgende hebben allen 10x zoom en 3 MP:
      * Olympus C-740 (of de duurdere C-750)
      * de nieuwe Toshiba M700 (blijkbaar nog zeer moeilijk te verkrijgen buiten US en Duitsland)
      * de gloednieuwe FujiFilm S5000 (aangekondigd maar nog niet verkrijgbaar, misschien best wachten op reviews)

      ik heb zelf geen van deze, maar dit zijn de 3 waartussen ik zelf ook twijfel Allen tussen de 400 en 500 EUR. De Toshiba en de Fujifilm kunnen de 1ste 5 foto's zeer snel achter mekaar maken, daarna ong. 2 per seconde. Let er wel op dat niet alle memory card types even snel 'schrijven'.
      zeer tevreden met mijn Minolta Dimage Z1

      Comment


      • #4
        ik wil een budget van +/-€500 uitgeven.
        welke camera komt er dan nog in aanmerking?
        www.taj.be

        Comment


        • #5
          Originally posted by Taj
          ik wil een budget van +/-€500 uitgeven.
          welke camera komt er dan nog in aanmerking?
          de C-740 kan je voor 537 euro gaan halen in Keerbergen (www.sdcard.be). Je vind hem soms onder de 500 euro in Duitsland. de FujiFilm is nog moeilijk verkrijgbaar, maar www.sdcard.be kondigt hem aan voor 498 euro... en de Toshiba is blijkbaar enkel in Duitsland te verkrijgen, rond de 400 euro. Je moet er bij allen wel nog minstens een 100 euro bijtellen voor bijkomende memory cards, oplaadbare batterijen, hoesje, ...
          zeer tevreden met mijn Minolta Dimage Z1

          Comment


          • #6
            [ de FujiFilm is nog moeilijk verkrijgbaar, maar www.sdcard.be kondigt hem aan voor 498 euro...
            Hallo, deze prijs lijkt me sterk. Op de site van topfoto zegt men hem te verwachten rond oktober, voor een vermoedelijke prijs van
            899 euro. Kijk maar eens hier : http://www.topfoto-online.de/
            De S602 is zelfs nog duurder dan 499 euro.

            Groetjes, JantjeB.
            Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
            Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

            Comment


            • #7


              Hallo, deze prijs lijkt me sterk. Op de site van topfoto zegt men hem te verwachten rond oktober, voor een vermoedelijke prijs van
              899 euro. Kijk maar eens hier : http://www.topfoto-online.de/
              De S602 is zelfs nog duurder dan 499 euro.

              Groetjes, JantjeB.


              ik zie op de site van top-foto dat de S5000 (dus de 3 MP, want daarover gaat het toch? ) verwacht wordt in augustus (8/2003), en ik zie nog geen prijs staan... De S7000 (6 MP) wordt inderdaad voor oktober aangekondigd, maar ook daar zie ik geen prijs staan... afwachten dus
              zeer tevreden met mijn Minolta Dimage Z1

              Comment


              • #8
                wat vinden jullie van de Casio QV 5700 of de Nikon Coolpix 4300 heeft iemand hier ervaring met shutterlag en continuous mode
                of kan iemand mij een goede camera voorstellen
                www.taj.be

                Comment


                • #9
                  waarom niet de S602z van Fuji.... heb 'm deze week aangeschaft ...is ontzettend snel en kan ook meerdere foto's achtereen maken....

                  en 't is een 3Mp...dus misschien eens bekijken hè... bij topfoto heb je'm voor 589

                  is maar een tipje
                  some toys 4 big boys
                  http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

                  Comment


                  • #10
                    [/quote]


                    ik zie op de site van top-foto dat de S5000 (dus de 3 MP, want daarover gaat het toch? ) verwacht wordt in augustus (8/2003), en ik zie nog geen prijs staan... De S7000 (6 MP) wordt inderdaad voor oktober aangekondigd, maar ook daar zie ik geen prijs staan... afwachten dus
                    [/quote]

                    Hallo, dan scrol maar eens naar beneden op deze site en klik dan op de S7000 afbeelding voor meer info.

                    Groetjes, JantjeB.
                    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                    Comment

                    Working...
                    X