Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk fototoestel raden jullie aan?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk fototoestel raden jullie aan?

    In september ga ik fotografielessen volgen. Op de website staat dat men daarvoor best beschikt over een spiegelreflex, micro4/3 of brugcamera. Ik ken er dus helemaal niets van. Wat raden jullie me aan en op welke prijsklasse moet ik rekenen? Welke is het gebruikvriendelijkst en met welke behaal je de mooiste resultaten?

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Welk fototoestel raden jullie aan?

    Als beginner is een nikon D 3200 een zeer goed toestel om mee te starten ,zeer betaalbaar. D3100 is ook een optie voor een wat kleiner budget. Als je wat meer geld ter beschikking hebt, koop dan een D7000.
    Als lens zou ik zeker de kitlens nemen (tenzij je een 17-55 2.8 kan permiteren) een lens dat ook zeer goed is, is de 35mm 1.8 G. Hiermee leer je veel sneller. Dus: kitlens of beter + 35mm.

    Comment


    • #3
      Re: Welk fototoestel raden jullie aan?

      Gosh, dat zal hier tot evenveel opinies leiden als er reacties zijn .
      Ik zou voor een spiegelreflex gaan. De vraag rest dan nog: welke?
      Zelf ben ik een Nikon shooter en kan dus geen uitspraak doen over een Pentax, Canon of Sony.
      Als je gaat beginnen met een D90 setje kan je niet mis gaan, het toestel is wel enkele jaren oud maar daarom is het zeker prijs interessant:
      Sorry, deze pagina bestaat niet of is verhuisd. Gebruik de zoekfunctie bovenin of vervolg je weg via eacute;eacute;n van de volgende links:HomepageKlantenserviceActies


      Een andere optie is de nieuwe D3200:
      Sorry, deze pagina bestaat niet of is verhuisd. Gebruik de zoekfunctie bovenin of vervolg je weg via eacute;eacute;n van de volgende links:HomepageKlantenserviceActies

      Deze heeft meer nieuwere snufjes, een hoge MP sensor etc.

      Hopelijk heb je er iets aan.

      Comment


      • #4
        Re: Welk fototoestel raden jullie aan?

        Ik zou eerst een spiegelreflex + lens / lenzen een weekendje van een kennis lenen. Ga er mee spelen en ervaar zelf of dit een geschikt type camera vindt. Alleen jijzelf kan daar achter komen. Pas als dit een voor jouw geschikt type is kan je de vervolgvraag stellen. Ik vind het vervolgens verstandiger om te bekijken welke lenzen je wilt hebben en dan te bekijken welke body in plaats van bij de body te beginnen. Immers, elk merk heeft leemtes in het lenzenarsanaal.
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment


        • #5
          Re: Welk fototoestel raden jullie aan?

          Dank jullie voor de reactie, ik ga dat zeker allemaal uitzoeken. Natuurlijk wil ik graag meteen de juiste keuze maken, als alleenstaande moeder is mijn budget ook beperkt. In elk geval lijkt een fototoestel met verwisselbare lenzen me een goed idee. Ik wil namelijk ook heel graag macro-fotografie gaan doen. Thanks mensen, als er no tip zijn, altijd welkom.

          Comment


          • #6
            Re: Welk fototoestel raden jullie aan?

            Oorspronkelijk geplaatst door debbie01be Bekijk bericht
            In september ga ik fotografielessen volgen.....
            waarom..?
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Welk fototoestel raden jullie aan?

              En met welk fototoestel kan je aan HDR fotografie doen?

              Comment


              • #8
                Re: Welk fototoestel raden jullie aan?

                Laat misschien eens weten uit welke buurt je komt. Misschien dat er dan een
                vriendelijke fotograaf van BD een middagje voor je vrij kan maken, zodat je
                eens aan de slag kunt.
                Met een kleine camera kun je ook aan macro-fotografie doen, en veel goedkoper.
                Net zoals HDR. Het is maar net wat je wilt.

                Comment


                • #9
                  Re: Welk fototoestel raden jullie aan?

                  Hdr kan je doen met elke camera dat er bestaat als je een statief hebt. Enkele camera's kunnen het recht uit de camera, maar telkens met 1 resultaat, dat meestal niet de beste is. Het beste is de foto's achteraf in een programma (gratis of niet) samen te voegen. In je camera kan je dan de bracketing functie gebruiken. Wat je allemaal wel zal leren en ondervinden .

                  Comment

                  Working...
                  X