Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk fotobewerkingsprogramma is goed?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk fotobewerkingsprogramma is goed?

    Ik wil de achtergrond van een foto veranderen, met welk programma gaat dat het best? Wie geeft een korte beschrijving van de handelingen? Bv een persoon met wilde haren uit een foto halen zonder fragmentjes aan de kanten.

    Groeten en dank.


  • #2
    dit kan best in Photoshop 6 of hoger omdat je verregaande selectiemogleijkheden nodig hebt om haar op een achtergrond "mooi" te kunnen selecteren, zeker als de scheiding haar of stro of iets vezelig is.

    zonder de foto gezien te hebben denk ik dat je best de "extract" functie gebruikt. je tekent dan de border met 50% binnen je selectie en 50% buiten je selectie. +Hoe dunner je border hoe beter, maar dit hangt ook af van hoe "wild" dat haar is. daarna vul je het deel binnen de border op

    je zal inbeginfase enkele keren moeten oefenen, want haar is nu eenmaal moeilijk (net als een stroohalm op een gevlekte achtergrond) als deze techniek lukt, heb je betrekkelijk weinig werk

    als deze techniek niet goed lukt, dan kan je denk ik best een masker gebruiken (dat tekentje van dat rondje in een vierkantje onder je toolbox) om je selectie te tekenen. je begint dan in dat masker eerst met de magnetische lasso "grof" je selectie aan te duiden, en daarna corigeer je met je verfkwast en je gom. kies hierbij telkens een penseel met vloeiende overgang, en zorg dat je penseel groot genoeg (in functie van de resolutie van je foto) is.

    en als je in de fout gaat, aarzel niet om in de history terug te gaan naar de laatste handeling waar je nog goed bezig was.

    Comment

    Working...
    X