Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk budget voor camcorder met zelfde film kwaliteit als 7D ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk budget voor camcorder met zelfde film kwaliteit als 7D ?

    Hallo,

    Dit jaar ga ik op reis naar america. Ik heb momenteel een 30D met een 17-40L (ben nog aan het twijfelen om deze te vervangen door een 15-85 voor de grotere range) en een 70-200 F4 IS. Ik zou een camera willen kopen om te filmen maar ik ben er nog niet uit of ik mijn 30D zou vervangen door een 7D en direct van een goeie film kwaliteit zou genieten (met mijn lenzen) of een aparte camcorder zou kopen.
    Ik weet dat de meeste zeggen dat een aparte camcorder beter is maar dan vraag ik mij af over welk budget we hier spreken voor dezelfde kwaliteit te behalen (low light...).
    Spreken we hier van 400eur, 1000eur ? Heeft iemand hier een idee van of kan mij eventueel enkele modellen geven die op ongeveer hetzelfde niveau zitten ?
    Alvast bedankt.
    Een fototoestel (van zwart plastiek :D)

  • #2
    Re: Welk budget voor camcorder met zelfde film kwaliteit als 7D ?

    Ik ben er geen expert in. Maar die 2 vergelijken is moeilijk.
    Een video camera voor de prijs van een 7D gaat een aantal dingen om te filmen eenvoudiger doen. En sommigen beter. Maar gaat aan de beeldkwaliteit niet in de buurt komen.

    Waarom dan toch nog een videocamera gebruiken?
    - Geluid is beter en eenvoudiger (je kan uiteraard een externe micro aan de 7D hangen).
    - Het beeld zal gestabiliseerd zijn in de videocamera (voorbeeld als je stapt zal het beeld met de 7D te veel bewogen zijn, zijn ook weer systemen voor te verkrijgen).
    - Je kan al overvloei modes selecteren tijdens het filmen en dat maakt dat je minder editeer werk hebt later.
    - Je kan langer filmen (DSLR is beperkter in tijd en/of geheugen)
    - Meer mogelijkheden om in te stellen
    - Automatische scherpstellingen mogelijk
    - in/uit zoomen tijdens het filmen eenvoudiger mogelijk met scherpstelling
    - Je kan filmen en een ander kan foto's nemen tegelijkertijd als je 2 toestellen hebt
    - Snellere bewegingen met de filmcamera mogelijk

    Waarom is DSLR filmen dan zo populair?
    - hoge beeldkwaliteit vooral ook bij weinig licht.
    - Grotere sensor maakt dat DOF mogelijk wordt (videocamera heeft een veel kleinere sensor en alles is scherp)
    - Verwisselbare lenzen (macro, tele, wide, lichtsterk...)
    - Maar 1 toestel voor film en foto's is minder sleurwerk

    Als je voor DSLR kiest dan moet je vandaag daarnaar filmen. Een monopod om de camera te ondersteunen bijvoorbeeld want de IS van je lenzen verstoren het geluid. Je moet alles in stukjes van maximaal 12 minuten filmen (zal meestal wel lukken). Je hebt veel CF geheugen nodig (of een laptop of thinkthank achtig ding). Je zal het geheel achteraf moeten monteren op PC.
    Tot sluitertijd, Dirk

    Comment


    • #3
      Re: Welk budget voor camcorder met zelfde film kwaliteit als 7D ?

      Ik heb samen met mijn 7D en L lenzen een sony HDR-CX520 aangekocht deze laatste heeft zelfs als voordeel dat je er foto' mee kan nemen terwijl hij aan het filmen is, deze heeft een geheugenkaart als opslagmedium maar er is ook een uitvoering met harde schijf van 240gb.Als ik met mijn 7D veel wil filmen zal ik wel moeten investeren in extra geheugenkaarten en dan zal het verschil met een extra videocamera kleiner worden.Ikzelf hou graag filmen en foto's uit elkaar maar de fabrikanten en bepaalde mensen denken daar ander over .Iedereen zal wel een stuk gelijk hebben waarom beide functies samen of waarom niet.
      françois

      Comment


      • #4
        Re: Welk budget voor camcorder met zelfde film kwaliteit als 7D ?

        er gaan dit jaar EVIL toestellen (dlsr met electronische zoekers) op de markt komen die het mogelijk maken van echt te filmen. Sensor van deze toestellen zullen waarschijnlijk van het APS-C 1,5 formaat zijn, dus iets groter dan van de 7d.
        -bieden de mogelijkheid van AF tijdens filmen (bij de 7d geen AF)
        -continu regeling van belichting via elektronisch gestuurde diafragma, niet mogelijk met huidige lenzen.
        - waarschijnlijk veel hogere frame rate 50fps in full HD, betere beeldkwaliteit

        filmfunctie op 7d kan nuttig zijn voor sommige toepassingen, maar is ver van een vervanging van de huidige camcorders, en met sommige camcorders kun je foto's maken tijdens filmen (9mp).

        Comment


        • #5
          Re: Welk budget voor camcorder met zelfde film kwaliteit als 7D ?

          Ik gebruik een Sony HDR-CX505VE samen met een Handy35 35mm adapter. Dit laatste laat toe om foto lenzen voor je camcorder te zetten.

          Join the web’s most supportive community of creators and get high-quality tools for hosting, sharing, and streaming videos in gorgeous HD with no ads.


          Alhoewel ik zeer tevreden was van het resultaat heb ik beide toch te koop gezet om een 5d2 te koop. Vooral omdat ik nog geen fototoestel had en eigenlijk ook foto's wou kunnen nemen.

          Nu een standaard camcorder is wel een stuk handiger als een fototoestel vooral wat betreft beeld stabilisatie.

          Comment

          Working...
          X