Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weatherproof-ness Canon 7D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Weatherproof-ness Canon 7D

    Hallo allemaal,

    ik ben al geruime tijd in het bezit van een Canon 7D. Deze gebruikte ik in combinatie met een Canon EF-S 17-55 f/2.8. Aangezien deze lens niet echt water- of stofdicht is heb ik mijn camera nooit gebruikt in de regen en verdween hij steevast in mijn rugzak van zodra er druppels begonnen te vallen.

    Nu heb ik sinds gisteren de Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM II mogen toevoegen aan mijn collectie. Deze lens zou ook beschermd moeten zijn tegen water en stof.

    In hoeverre is deze combinatie (Canon 7D + Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM II) nu eigenlijk beschermd tegen regen? Kan deze slechts wat druppels weerstaan of mag het ook al wat harder regenen?
    Canon 7D - Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM II - Canon Extender EF 2x III - Canon 500D Close-up Lens - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon Speedlite 430EX II

  • #2
    Re: Weatherproof-ness Canon 7D

    dat zou ik eigenlijk ook eens willen weten. De 7D is wel weatherproof, maar ik heb zo mijn twijfels vooral over het flitsgedeelte. Dat is helemaal niet geseald ofzo en lijkt mij een echte opvangbak voor regen
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Weatherproof-ness Canon 7D

      Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
      dat zou ik eigenlijk ook eens willen weten. De 7D is wel weatherproof, maar ik heb zo mijn twijfels vooral over het flitsgedeelte. Dat is helemaal niet geseald ofzo en lijkt mij een echte opvangbak voor regen
      Ik heb wel al reviews gelezen waarin verteld wordt dat de Canon 7D degelijk weatherproof is.
      Eén van deze reviews kan je hier vinden. Op de eerste foto is de camera bijna volledig ondergesneeuwd en hij werkt nog perfect:
      In my case the 7D had absolutely NO problems with snow, rain and water (sea spray)

      Een L lens, zoals mijn 70-200mm, kan die goed tegen regen? Omdat, ook in deze review, de lens altijd beschermd wordt met een raincoat.
      Canon 7D - Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM II - Canon Extender EF 2x III - Canon 500D Close-up Lens - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon Speedlite 430EX II

      Comment


      • #4
        Re: Weatherproof-ness Canon 7D

        Heb enkele weken geleden op het strand van Cadzand aan het rondlopen geweest met mijn 7D + 70-200 f2,8 L IS en 24-105 f4 L IS. We waren daar aanwezig met de hondenschool om spelletjes te doen met de honden. Ik heb daar 3 uur in de gietende regen gestaan met m'n cam + lens en 'k moet zeggen zonder problemen.
        Het enige nadeel dat ik ondervonden heb was dat doordat de camera zo nat was er ook het zeezand bleef aanplakken.
        Het water liep er van alle kanten af maar geen enkel probleem behalve met de ontspanknop, deze bleef hangen omdat er zand tussen zat
        Nadat ik dat zand verwijdert had kon ik rustig verder doen, no problem
        Dat was natuurlijk een hele slechte situatie, veel regen en opwaaiend zeezand, maar het ding bleef het doen !

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Weatherproof-ness Canon 7D

          Maw: normaal gezien kan een Canon 7D + de EF 70-200mm f/2.8 L IS USM II er tegen als ik foto's blijf trekken in de gietende regen.

          Op veel plaatsen wordt er namelijk verteld dat de L lenzen wel bestand zijn tegen druppels, maar niet goed tegen echt regen kunnen.
          Canon 7D - Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM II - Canon Extender EF 2x III - Canon 500D Close-up Lens - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon Speedlite 430EX II

          Comment


          • #6
            Re: Weatherproof-ness Canon 7D

            Je hebt natuurlijk ook kans dat de weathersealing van de pop-up flits onder de flits zit en dat dat bakje waar de flits zit 'gewoon' vol mag lopen. Zo ziet het erbij mij uit.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Weatherproof-ness Canon 7D

              heb ook wel es een zandkorrel onder de afdrukknop gehad, maar dan bij gewoon zonnig weer op het strand... even blazen, en je kunt weer verder..

              zelf vind ik foto's in de gietende regen niet bijster interessant..

              ik verkies liever mooi avond- of ochtendlicht...

              (dus.. no need for weathersealing...)

              Comment


              • #8
                Re: Weatherproof-ness Canon 7D

                De advisering van Canon is wel om altijd een filter op de L-lenzen te zetten. Anders geldt die weathersealing niet en is je garantie naar de haaien in geval van problemen... Maar dat zal sowieso wel moeilijk zijn in een dergelijk geval.

                Comment


                • #9
                  Re: Weatherproof-ness Canon 7D

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Heb enkele weken geleden op het strand van Cadzand aan het rondlopen geweest met mijn 7D + 70-200 f2,8 L IS en 24-105 f4 L IS. We waren daar aanwezig met de hondenschool om spelletjes te doen met de honden. Ik heb daar 3 uur in de gietende regen gestaan met m'n cam + lens en 'k moet zeggen zonder problemen.
                  Het enige nadeel dat ik ondervonden heb was dat doordat de camera zo nat was er ook het zeezand bleef aanplakken.
                  Het water liep er van alle kanten af maar geen enkel probleem behalve met de ontspanknop, deze bleef hangen omdat er zand tussen zat
                  Nadat ik dat zand verwijdert had kon ik rustig verder doen, no problem
                  Dat was natuurlijk een hele slechte situatie, veel regen en opwaaiend zeezand, maar het ding bleef het doen !

                  grts
                  Sieg
                  Een zee-ven D dus eigenlijk
                  http://harryvantol.nl

                  Comment

                  Working...
                  X