Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waterproof case for G2???

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waterproof case for G2???

    Hallo,

    de zomer nadert en het begint te kriebelen om naar het strand te gaan. Maar al da zand en zeewater is niet gezond voor mijnen Canon G2. Suggesties om toch foto's te kunnen trekken? Waar kan ik een waterdichte tas vinden? Heeft er hier iemand ervaring mee?

  • #2
    Als sportduiker breng ik regelmatig een bezoekje aan vakbeurzen en daar kom ik wel eens een stand tegen die behuizingen voor digitale camera's en video's verkopen....voor mijn Coolpix 995 moet je dan ongeveer 1500 euro rekenen (en dan nog een flits erbij...)...daar kan je dan wel 75m diep mee gaan..... Is dat niet wat duur om monokini's te trekken in stofvrije omstandigheden??
    Voor zover ik weet zijn er nog geen spatwaterdichte behuizingen te verkrijgen...als het bestaat : vertel het maar want ik ben er ook in geinteresseerd !

    Stef


    Comment


    • #3
      zie
      http://www.ewa-marine.de

      Jean.


      35 mm is wat we zien, 50 mm wat we willen zien.

      Comment


      • #4
        mij niet gelaten, maar ik steek mijn toestel niet in een "plastiek zakske" om onder water te gaan hoor...

        Stef

        Comment


        • #5
          Dat zijn niet zomaar plastic zakskes hoor! Kheb die ooit eens gebruikt en was er toen wel tevreden over. Ge kunt ni zomaar met elk plastic zakske een betacom in het water houden hoor.

          Comment


          • #6
            sorry, DDICE, maar als ge gewend zijt om met een Nikonos V (125000 bf.) onder water te gaan dan zijn dit wel gewone plastiek zakskes voor mij...voor geen haar te betrouwen....
            Ik vind het trouwens dom om een duur toestel te kopen en dan te gaan besparen op accessoires die de veiligheid van dat toestel moeten garanderen... een beetje zoals ne Ferrari kopen en geen omniumverzekering afsluiten..

            Stef

            Comment


            • #7
              de vraag was wel "bescherming om naar het strand te gaan"
              Dan voldoen die "zakjes" wel.

              Jean.

              35 mm is wat we zien, 50 mm wat we willen zien.

              Comment


              • #8

                de vraag was wel "bescherming om naar het strand te gaan"
                Dan voldoen die "zakjes" wel.

                Jean.


                T'is allemaal met goede bedoelingen gezegd hee Jean ! maar kmoet u alweder "tegenspreken" hee ! het zwakke punt aan eender welke behuizing is de sluiting...bij een solide caisson is dit een o-ring en deze is heel gevoelig voor stof en zand...regelmatig invetten is dan ook onontbeerlijk !
                Wat die zakjes dan betreft : je moet hem afspoelen en afdrogen voor je de camera eruit haalt....hoe maak je de sluiting schoon? hoe gaat zo'n dun zakje om met condens?...

                denk er toch goed over na !

                Stef

                Comment


                • #9
                  Stef, zo bekeken moet ik je gelijk geven. Maar ikzelf zou het meer zien als een simpele bescherming tegen stof/water/zand ten gevolge van wind op het strand. Je hebt gelijk dat je er niet mee moet gaan duiken.

                  Jean.

                  35 mm is wat we zien, 50 mm wat we willen zien.

                  Comment


                  • #10
                    Tja Nikonos is buiten klasse hé, een heel leuk fototoestel als je het voor de juiste redenen koopt. Voor het strand is zo'n zakje misschien goed. Maar een perfecte oplossing voor zoiets is er volgens mij nog niet, of ze moesten zoiets maken zoals een Nikonos maar dan digitaal hé.

                    Comment


                    • #11

                      Tja Nikonos is buiten klasse hé, een heel leuk fototoestel als je het voor de juiste redenen koopt. Voor het strand is zo'n zakje misschien goed. Maar een perfecte oplossing voor zoiets is er volgens mij nog niet, of ze moesten zoiets maken zoals een Nikonos maar dan digitaal hé.


                      Als ge dat maar goed beseft ! Nikonos is wat onderwaterfotografie betreft de absolute topklasse volgens veel kenners...het is dan ook erg jammer dat Nikon nu net hun enige onderwatercamera uit productie halen...

                      Stef

                      Comment

                      Working...
                      X