Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat na Canon 300D en beperkt budget?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat na Canon 300D en beperkt budget?

    Ik ben helemaal nieuw in de wereld van fotografie. Ik ben hier mee begonnen om een bezigheid te hebben tijdens mijn depressie en ik merk dat ik het erg fijn vind om met mijn camera op stap te gaan. Ik heb momenteel een Canon Eos 300D, maar er blijkt een vuiltje/vlekje in het toestel te zitten waardoor alle foto's eindigen met een vlek op. Dit krijg ik er niet af aangezien dat het in de body zit achter een glaasje. (iemand tips om dit te kunnen verwijderen of doe ik hier mijn camera mee kapot?)

    Ik zit er nu over te denken om een ander toestel aan te schaffen. Ik heb de standaard lens die bij deze camera zat, verder geen. Ik gebruik de camera vooral om foto's van de kinderen te nemen en foto's in de natuur. Een camera die niet stilzittende objecten wat aan kan is handig dus. Ik heb geen enorm budget en ben dan ook vooral aan het denken aan een 2de hands toestel. Ik kreeg de aanbieding van iemand om een Canon Eos 400D over te kopen voor 100euro, maar dit gaat dan alleen over de body zonder lenzen. Is dit een goede prijs of niet? Ik zoek eigenlijk vooral een camera mét extra lens zodat ik in de natuur nog beter kan inzoomen op details.

    Kunnen jullie mij misschien helpen met wat voor toestel ik verder zou kunnen? Ik zou er toch makkelijk een paar jaar verder mee moeten kunnen doen zonder teleurgesteld te worden. Ik merk dat ik zelf door de bomen het bos niet meer zie.

    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Wat na Canon 300D en beperkt budget?

    300D was destijds mijn eerste digitale spiegelreflex.
    Mijn tweede was een 50D. Die heb ik 9 jaar gehad en is mij uitstekend bevallen. Zijn op dit moment voor zo’n €200 of minder te koop. Bij een normaal aantal clicks een fijne camera. En je oude lens past er op.