Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat moet een 2e hands eos 400D opbrengen??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat moet een 2e hands eos 400D opbrengen??

    Hoi beste BD-ers,

    Zoals de titel al weergeeft, wil ik mijn eos 400D gaan verkopen.

    Het toestel komt in originele doos en met de 18-55 kitlens. Deze set is van augustus 2008, heeft geen gebruikssporen (ben altijd zeer zuinig met m'n apparatuur) en heeft er een goeie 3100 clicks op zitten.

    Verder zit alles erbij, wat er van origine bij hoort te zitten + een extra accu.

    Wat zou zoiets nog moeten opbrengen (bij benadering). Ik dacht zelf aan een 300 euro (vanwege de staat en het weinige aantal clicks)

    Wat vinden jullie??

    Gr. Joey

    Ohwjaah... miss. niet geheel onbelangrijk om te weten. Toestel gaat weg vanwege aankoop Canon 50D.
    Canon 400D + Canon EF-S 18-55 (II) + Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS USM + Canon EF 100-400L IS USM + Canon EF 28-105 (I) USM + Lowepro micro trekker 100

  • #2
    Re: Wat moet een 2e hands eos 400D opbrengen??

    Oorspronkelijk geplaatst door Big Joe Bekijk bericht
    Hoi beste BD-ers,

    Zoals de titel al weergeeft, wil ik mijn eos 400D gaan verkopen.

    Het toestel komt in originele doos en met de 18-55 kitlens. Deze set is van augustus 2008, heeft geen gebruikssporen (ben altijd zeer zuinig met m'n apparatuur) en heeft er een goeie 3100 clicks op zitten.

    Verder zit alles erbij, wat er van origine bij hoort te zitten + een extra accu.

    Wat zou zoiets nog moeten opbrengen (bij benadering). Ik dacht zelf aan een 300 euro (vanwege de staat en het weinige aantal clicks)

    Wat vinden jullie??

    Gr. Joey

    Ohwjaah... miss. niet geheel onbelangrijk om te weten. Toestel gaat weg vanwege aankoop Canon 50D.
    De kitlens heeft geen waarde en ik zou er zelf geen stuiver meer dan 200€ voor geven.
    Wat je er voor in de plaats wil, heeft geen enkele relevantie.....

    Comment


    • #3
      Re: Wat moet een 2e hands eos 400D opbrengen??

      Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
      en ik zou er zelf geen stuiver meer dan 200€ voor geven.
      Het gaat er ook niet geheel om wat jij zou willen (alhoewel je dat gerust mag uiten, wel hoor ik dan graag het hoe- en waarom verhaal).

      Waar het mij om gaat, wat brengt het nog op (gezien de markt). Jullie zitten al veeeeeeel langer als ik in deze hobby en hebben al veel zien komen en gaan (daarom doe ik ook graag een beroep op jullie kennis, ervaring en 'last but not least' expertise).

      Er zijn alweer een aantal nieuwe opvolgers (te weten: de 450D, de 500D en de 1000D). Alhoewel IK vind dat je een 1000D niet kunt vergelijken met een 400D (ik vind de 1000D toch een treetje lager). (maar jah.... wie ben ik)

      Ook word de 400D niet meer gemaakt en/of geleverd.

      Daarentegen is het toestel nog geen 1,5 jaar oud, heeft weinig clicks en is helemaal vrij van gebruikssporen. Ook is het (wederom: vind ik) een goed toestelletje (ZEKER voor de beginner).

      Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
      Wat je er voor in de plaats wil, heeft geen enkele relevantie.....
      Verklaar je nader

      Jij zou (als je mij was) de 400D niet verruilen voor een 50D?? (althans zo begrijp ik het nu)

      Gr. Joey
      Last edited by Big Joe; 31 december 2009, 13:50.
      Canon 400D + Canon EF-S 18-55 (II) + Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS USM + Canon EF 100-400L IS USM + Canon EF 28-105 (I) USM + Lowepro micro trekker 100

      Comment


      • #4
        Re: Wat moet een 2e hands eos 400D opbrengen??

        Oorspronkelijk geplaatst door Big Joe Bekijk bericht
        Verklaar je nader

        Jij zou (als je mij was) de 400D niet verruilen voor een 50D?? (althans zo begrijp ik het nu)

        Gr. Joey
        hij bedoelt dat het niets te maken heeft met de prijs
        Canon EOS 7D - Canon EF-S 18-200 mm/F3.5-5.6 IS - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon 10-22 f3.5-4.5 USM - Canon speedlite 580ex

        Comment


        • #5
          Re: Wat moet een 2e hands eos 400D opbrengen??

          Dit is het eeuwige probleem als je je 2ehands camera wil verkopen, jij wil er zoveel mogelijk voor hebben, want je hebt er redelijk wat geld aan uitgegeven, maar de koper wil zo min mogelijk geven.

          Net daarom heb ik nog altijd mijn 350D met grip ... heeft mij nieuw bijna 800 Euro gekost indertijd, en nu zou ik er met veel moeite nog 200 Euro voor krijgen als ik geluk heb ... dan hou ik hem wel hoor.

          Net zoals de 40D, met grip en batterij meer dan 1100 Euro aan betaald, en nu brengt ie nog met moeite 500 Euro op ... probleem is natuurlijk dat een nieuwe 50D ook maar 750 Euro kost, terwijl de 7d net over de 1100 Euro zit nu ... de evolutie staat niet stil en een digitale body verliest enorm veel van zijn waarde op heel korte tijd

          Soms krijg je het gevoel dat je je perfecte camera die nog prima dienst kan doen zowat weggeeft uiteindelijk ... heb net mijn eerste 40D voor véél te weinig verkocht, gewoon omdat er niet meer van te krijgen valt, dus ik vrees dat 200 tot 250 Euro voor een 400D zeker het maximum zal zijn.

          Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

          Comment


          • #6
            Re: Wat moet een 2e hands eos 400D opbrengen??

            Ik denk dat je hem beter niet verkoopt op een forum als dit. Hier zitten te veel kenners en het aanbod is te groot. Ik heb 2 maanden geleden mijn 350D body verkocht voor € 250 op ebay. Had hem te koop gezet voor € 195...

            Comment


            • #7
              Re: Wat moet een 2e hands eos 400D opbrengen??

              Oorspronkelijk geplaatst door Big Joe Bekijk bericht
              Het gaat er ook niet geheel om wat jij zou willen (alhoewel je dat gerust mag uiten, wel hoor ik dan graag het hoe- en waarom verhaal).
              Awel, hij maakt een schatting van de markt, maar zegt het met de ik-vorm

              De 1000D en de 400D kan je gerust over 1 kam scheren hoor, deze toestellen verschillen immens weinig (behalve dat de 1000D een oneindige JPG buffer heeft voor burst shots en de 400D niet), de 1000D is zelfs iets beter met IS-kitlens

              On topic: als je die voor 200 euro kwijtraakt, dan ben je goed af. Tegenwoordig koop je al toestellen voor 350 euro, en als ik kan kiezen tussen een nieuwtje of een outdated model, is de keuze rap gemaakt
              Mijn Flickr: http://www.flickr.com/photos/40893297@N05/

              Comment


              • #8
                Re: Wat moet een 2e hands eos 400D opbrengen??

                Deze zomer kon je nieuw in de solden een 450d met kitlens kopen voor 399 euro.
                Ik zag hier net een 2e hands 450D met kitlens te koop staan voor 625. Dus je kan maar proberen zoveel mogelijk voor je 400d te krijgen.

                mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Wat moet een 2e hands eos 400D opbrengen??

                  THNX voor de reacties allemaal!!

                  Ik ben weer een stuk wijzer

                  Gr. Joey
                  Canon 400D + Canon EF-S 18-55 (II) + Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS USM + Canon EF 100-400L IS USM + Canon EF 28-105 (I) USM + Lowepro micro trekker 100

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat moet een 2e hands eos 400D opbrengen??

                    Waarschijnlijk heb je er meer plezier van de camera te schenken aan een (naast) familielid.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat moet een 2e hands eos 400D opbrengen??

                      Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                      De kitlens heeft geen waarde en ik zou er zelf geen stuiver meer dan 200€ voor geven.
                      Wat je er voor in de plaats wil, heeft geen enkele relevantie.....
                      Kitlens is 25 Euro waard, 30 met (kloon) zonnekap
                      Body met standaardtoebehoren is 200-250 Euro waard. Zorg dat ie ook binnen, dus ook sensor en zoeker (pentamirror binnenkant+ beide zijden matglas) kraaknet zijn en uiteraard ook de spiegelbox incl. primaire en secundaire spiegel ... en geef garantie. 300 vragen is te hoog in elk geval ... splits op, dat gaat sneller en beter lukken.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat moet een 2e hands eos 400D opbrengen??

                        Ik zou er er nog maximum 100,- voor geven, hetzelfde maximum als ge nog kunt krijgen voor een 10d.

                        Maar misschien kan je er nog iets meer uitzuigen op ebay

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wat moet een 2e hands eos 400D opbrengen??

                          200-225 EUR is een realistische prijs voor body + lens. Alles wat erboven ligt is mooi meegenomen.
                          Voor die prijs ben je em denk ik wel redelijk snel kwijt.
                          Voor 250 of meer zal je langer moeten wachten.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wat moet een 2e hands eos 400D opbrengen??

                            ja ik ben ook overgestapt van 400D naar 50D en gebruik deze nu als 2de boddy .verkoop prijzen dalen toch sneller als je verwacht gr benn

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wat moet een 2e hands eos 400D opbrengen??

                              ik heb op ebay 380€ gekregen voor mijn 400D + een 17-85mm met een zoom-ring die een vreemd geluid maakte

                              net voor nieuwjaar had je wel meer gekregen als nu vrees ik...
                              Mijn foto's
                              Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                              Comment

                              Working...
                              X