Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat kost het allemaal??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by Koen_vervoort
    LOL

    Even leek het erop alsof iedereen weer vrienden ging worden in deze thread, maar dan...

    Nog een cynische noot en dan snel m'n bedje in: jongens toch... Straks durft Sambal z'n G3 helemaal niet meer vervangen
    van mij hoeft Sambal zijn G3 niet te vervangen...misschien is het zelfs wel verstandig nog even te wachten tot hij echt weet wat hij wil en of het nodig is te gaan vervangen
    www.lowspark.nl

    Comment


    • #47
      Jullie zijn hier verdorie de commerce aan 't kapot maken
      @ Sambal:Sambal,kopen moet ge doen!!Nie nadenken!!Geen geld voor nen body?Niet erg.Koop dan al lenzen.Je kan ze ondertussen op je schouw zetten of in uwen hof.Ziet ge liever witte lenzen,koop dan gewoon L-glas (alhoewel,Nikon heeft die witte ook hoor )

      @ Sonyke:Zeg Willy,ik weet dat de 717 je nauw aan je hart ligt maar de D100 geeft je toch grote voldoening en welk toestel komt er de laatste tijd steeds uit je kabaske en welk toestel blijft er thuis???
      Maar ik begrijp je best,schrijf die prosumers zomaar niet af.Je kan er heel mooie dingen mee doen.
      Is een DSRL z'n meerinvestering dan niet waard?Volgens mij wel maar dit is een puur persoonlijke mening en die moet ieder voor zich uitmaken.Ik beleef er in elk geval heel veel plezier aan.Maar wie weet koop ik me ooit terug een prosumer al zei ik hier eerder dat het altijd een spiegelreflex zou zijn.

      Diegenen die eventueel al interesse hebben om in dat geval m'n lenzen en de rest van m'n bazaar over te kopen,kunnen al een optie nemen en een groot voorschot storten op m'n rekening

      @Markali,met een vat gaat ge die 12-24mm niet in de wacht slepen vrees ik.Maar ge kunt proberen hé,dan hebben we in elk geval nen avond goed kunnen drinken op jouw kosten
      Danny's Photosite

      Comment


      • #48
        Originally posted by mikekiwi

        ...misschien is het zelfs wel verstandig nog even te wachten tot hij echt weet wat hij wil ...
        Met zoiets gelijkaardigs in m'n achterhoofd gaf ik die eerste reply waarin ik erop wees dat je er met het kopen van een dure body en dan zo maar een lenske met zoveel mogelijk bereik (en er zijn naast goede lenzen ook "rommellenzen" op de markt.Elke fabrikant heeft "toppers" en "missers" in zijn gamma maar die toppers hoeven daarom niet altijd de duurste lenzen uit hun gamma te zijn) bijlange nog niet bent.De fotokwaliteit zou zelfs weleens minder kunnen zijn dan met je G3 (als rekening houdt met de meerprijs die je hebt uitgegeven).

        Maar zoals reeds meerdere malen herhaald,als je weet wat je wil en je wil een DSLR dan zijn er mogelijkheden genoeg om het wat minder kostelijk te maken.Wat het dan allemaal gaat kosten?Moeilijke vraag,maar altijd meer dan dat je aanvankelijk gedacht had vrees ik.
        Danny's Photosite

        Comment


        • #49
          Uiteindelijk moet de koper de keuze maken, de moderne prosumers gaan dicht tegen een dslr, maar het zijn er geen. De voor en nadelen zijn hier al uitvoerig aan bod geweest.
          En over de tweedehandswaarde , hangt er allemaal van af. Feit is dat een d30 nog steeds zoveel kost tweedehands, dan een goede nieuwe consumercam, maar de d30 heeft wel +2000 gekost. (of was dat nu 3000)
          Hoe meer je uitgeeft, hoe meer je zult verliezen bij verkoop, das een gouden regel, met soms eens een uitzondering.
          Als je eens een test wil doen met een Canon pro1, altijd welkom jijsambalbij.
          Greetzzzz

          Comment


          • #50
            Wel das moeilijk he. Beide hebben duidelijk hun voor en nadelen.
            ALs het op draagcomfort aankomt wint de prosumer, op handig al in one pakketje wint ie ook en yep de kostprijs zal lager liggen. Maar wil je de beste foto's en de meeste mogelikheden moet je toch nog steeds bij de DSLR's zijn.

            En bijv een 300D met kitlens en 28-135 IS kost minder dan 1500€ en je hebt een groter bereik dan de meeste prosumers met maar 2 lenzen en die 28-135 IS is beter dan wat er op Prosumers staat. Macro kan nog niet maar een voorzetlens kopen en je komt al aardig in de buurt(meer dan je meestal nodig hebt) en veel kost dat niet he.

            En de voordelen die Fredericom aanhaalt zijn wel degelijk voordelen want we moeten serieus blijven he.

            - veel creatiever te werk gaan door de instelmogelijkheden en de (veel) kleinere dof dan bij prosumers
            Véél betere scherptediepte, van voor tot achter scherp wat zeer goed tot uiting komt bij bv modellenfotografie van het tipje van de neus tot het achterhoofd scherp. Deze scherptediepte laat ook toe véél makkelijker macro's te maken waar ook de scherptediepte groter is;
            Instelmogelijkheden ? Precies hetzelfde !
            Precies hetzelfde? Ah ja maak dan maar eens een softe background achter een portret dat +- 60 cm van je lens zit(focusdistance 50mm) en de background zo een 2-3 meter achter je portret zit. Nope kan niet met een Prosumer. Daarentegen alles scherp krijgen kan met een DSLR wel. Je zal er sneller een statief bij moeten halen maar het kan tenminste wel. Das dus een dik voordeel voor de DSLR's. En in mijn ogen zowat de hoofdreden om voor een DSLR te gaan.


            - je kijkt door de lens en niet door zo'n evf of iets dergelijks, een wereld van verschil
            Met de moderne prosumers is het ten eerste al zo'n verschil niet meer en door de lens moeten kijken kan ook een belangrijk nadeel zijn denk maar aan het fotograferen van zonsondergangen....
            Daarbij komt dat een prosumer meestal ook een swivel heeft of een draai- en kantelbaar LCD schermpje waardoor je zelfs niet meer op je knieën of je buik moet gaan liggen om door de lens te kijken maar evenvoudig op het schermpje kan kijken (en dit mis ik nog het meest op mijn DSLR)
            De swivel is een groot voordeel van de prosumers helemaal akkoord maar beweren dat de EVF bijna evengoed is dan door de lens kijken. Kom serieus blijven he. Die dingen kunnen zelfs al niet volgen met wat er echt voor je lens staat en manueel scherp zetten is ondoenbaar en puur geluk wanneer het werkt.


            - ruisvrije plaatjes bij isowaarden waar een prosumer nog niet aankan
            Zo'n groot verschil is dat nu ook weer niet maar ik geef graag toe dat er een verschil is. So what ? Daar tegenover zijn er een aantal andere voordelen, je hebt steeds de goede lens voorhanden en toevallig nu net niet die andere lens erop staan waardoor je de foto mist....en zo kan ik nog wel een eindje door gaan.......
            Ja als je nooit boven ISO 100 komt op die prosumers valt het mee daarboven lijkt het op ISO 800-1600 van een DSLR en hoe hoger hoe groter het verschil. Waarmee het voordeel van de snellere lenzen die standaard op ene prosumer staan al helemaal wegvalt. En zoals ik al aangeeft met dat 300D voorbeeld in het begin tja dan heb je tegenover de prosumers enkel het probleem dat je van lens moet veranderen als je wijder dan 28(44)mm moet. Je spreekt dus over 10mm. Tja als ik dat dan plaats tegenover de mogelijkheid om elke mogelijke lens op je camera te zetten zonder additioneel kwaliteitsverlies valt dat toch in het niet hoor.


            - geen shutterlag
            Met de moderne prosumers is het zo'n verschil niet meer, maar inderdaad er is een verschil. Met een SLR moet elke actiefoto lukken, terwijl het plezier om een actiefoto met een prosumer te maken vele malen groter is en meer voldoening geeft want hier ligt het in de handen van de fotograaf. Met een prosumer leer je te anticiperen en beter vooruit te zien.
            Aan het resultaat zal je niet zien of het met een prosumer dan wel met een SLR is gemaakt.
            Komaan zeg ik wil wel geloven dat je verdomd blij bent met je actiefoto op je prosumer wanneer er eindelijk 1 gelukt is op de 50 die je reeds getrokken hebt maar om daar nu een voordeel van te maken.....
            En anticiperen en vooruitzien dat maakt niet uit dat moet je in beide gevallen toch doen. Alleen met een DSLR hangt het van jouw kunnen af niet van geluk. En aan het resultaat zal vaak heel duidelijk te zien zijn met welke camera het getrokken is. Ga maar eens indoor sportfoto's maken.

            - snelle autofocus
            Verwaarloosbaar verschil. Daarbij een snellere autofocus bereik je enkel met de duurdere lenzen en het is vrij relatief.
            ALs dat bij jou echt een verwaarloosbaar verschil is wel dan is die AF van de D100 een ramp.(en dat geloof ik niet) Enkel mijn 15mm fisheye is echt traag en dan is ie nog sneller dan de meeste prosumers.

            - uitbreidingsmogelijkheden zoveel je maar wilt
            Als je mogelijkheden van een doorsnee prosumer wil halen zul je wel moeten uitbreiden met een SLR ! Je zal een hele batterij lenzen moeten hebben om te kunnen tippen aan de mogelijkheden van een niet-DSLR. Maar ook bij een prosumer heb je verschillende uitbreidingsmogelijkheden zo je die wenst. Voorzetlenzen filters converters het is maar te zien wat je wil.
            Ja hoor met 2 lenzen en een voorzetlens heb je al evenveel mogelijkheden dan de meeste prosumers.(zie hierboven). Kan je nou toch moeilijk een batterij aan materiaal noemen he. En wil je meer dat kan wil je beter ook. Gewoon betere of andere lenzen kopen. Ga je uitbreiden op je prosumer kan je ook meer maar de kwaliteit gaat er enkel op achteruit.


            Ik wil gerust de uitdaging aan gaan : Gij met de DSLR ik met mijn prosumer. Gij kiest 10 onderwerpen en ik kies 10 onderwerpen. Eens benieuwd welk toestel de twintig foto's gaat maken !
            Wel dat hangt van de lenzen van de DSLR af he. Daarentegen met je prosumer zijn de foto's die je niet kan maken nooit te maken, maakt niet uit welke uitbreidingen je nog bijkoopt. En met die kit van hierboven zuller er al niet veel foto's meer zijn die deze niet kan maken tov de prosumers.

            Ik wil hier nu niet gaan beweren dat de DSLR de beste keuze is want er hangen serieuze nadelen aan vast en het gaat je uiteindelijk meer kosten maar je kan die kosten natuurlijk spreiden. Gewicht, grote, enz allemaal voordelen voor de prosumers en dat zijn heel belangrijke voordelen. Zelf heb ik ook nog een kleine camera want die is toch een stuk handiger om bijv bij vrienden thuis mee te nemen.
            Maar dat verhaal van het gaat je verschrikkelijk veel meer kosten om dezelde kwaliteit en mogelijkheden van een prosumer te halen sorry dat is gewoon fout.

            Comment


            • #51
              Originally posted by Kevlar
              ...wel dan is die AF van de D100 een ramp.(en dat geloof ik niet)
              Dat ik zoiets nog mag meemaken .Afprinten,inkaderen en boven m'n bed hangen (ben je maar aan 't treiteren hoor Kevlar )

              Ik heb eigenlijk ook geen al te best karakter
              Danny's Photosite

              Comment


              • #52
                Originally posted by roadrunner
                Originally posted by Kevlar
                ...wel dan is die AF van de D100 een ramp.(en dat geloof ik niet)
                Dat ik zoiets nog mag meemaken .Afprinten,inkaderen en boven m'n bed hangen (ben je maar aan 't treiteren hoor Kevlar )

                Ik heb eigenlijk ook geen al te best karakter
                WOW RR ik ben vereerd dat je mijn quote's nu al gaat inkaderen en boven je bed hangen. WOW zoveel eer verdien ik niet hoor

                Comment


                • #53
                  [QUOTE] Originally posted by Kevlar
                  Originally posted by roadrunner
                  Originally posted by Kevlar
                  ...wel dan is die AF van de D100 een ramp.(en dat geloof ik niet)

                  WOW RR ik ben vereerd dat je mijn quote's nu al gaat inkaderen en boven je bed hangen. WOW zoveel eer verdien ik niet hoor
                  Moet nog wel aan m'n vrouw vragen of het daar mag hangen maar als het van mij afhangt...
                  Danny's Photosite

                  Comment


                  • #54
                    LOL

                    Comment


                    • #55
                      Sonyke, I'm sorry maar ik zie me genoodzaakt om hierop toch wel effe te reageren. Want je reply grenst soms aan de pure onzin.

                      Originally posted by Sonyke
                      Originally posted by fredericrom
                      wil toch nog even de nadruk leggen op de enorme voordelen van een DSLR
                      Als we dan toch weer de vergelijkinsgtoer op gaan dan zet ik tegen de voordelen de enorme "voordelen" van een prosumer er met glans tegen :
                      - veel creatiever te werk gaan door de instelmogelijkheden en de (veel) kleinere dof dan bij prosumers
                      Véél betere scherptediepte, van voor tot achter scherp wat zeer goed tot uiting komt bij bv modellenfotografie van het tipje van de neus tot het achterhoofd scherp. Deze scherptediepte laat ook toe véél makkelijker macro's te maken waar ook de scherptediepte groter is;
                      Instelmogelijkheden ? Precies hetzelfde !

                      Ik denk dat je het begrip scherptediepte TOTAAL verkeerd hebt begrepen. Het gaat hem niet om het gedeelte dat scherp is, maar om het gedeelte dat ONSCHERP is. Bij een DSLR kan je een portretfoto nemen, en ervoor zorgen dat de scherptediepte net genoeg is voor het subject, en dat de rest wazig wordt. Het grote verschil tussen scherpe en wazige delen in een foto heeft zelfs een professionele term: Bokeh. Welnu, de optiek van een prosumer laat niet toe een mooie bokeh te verkrijgen, en een DSLR wel. Het is natuurlijk zo dat een DSLR-shooter moet LEREN welke F-waarde zorgt voor "nét genoeg scherpte". Iemand die een model schiet met een DSLR, en niet genoeg scherpte verkreeg op het subject (de "wazige neus" zeg maar), die moet de kneepjes van het vak nog leren.


                      - je kijkt door de lens en niet door zo'n evf of iets dergelijks, een wereld van verschil
                      Met de moderne prosumers is het ten eerste al zo'n verschil niet meer en door de lens moeten kijken kan ook een belangrijk nadeel zijn denk maar aan het fotograferen van zonsondergangen....
                      Daarbij komt dat een prosumer meestal ook een swivel heeft of een draai- en kantelbaar LCD schermpje waardoor je zelfs niet meer op je knieën of je buik moet gaan liggen om door de lens te kijken maar evenvoudig op het schermpje kan kijken (en dit mis ik nog het meest op mijn DSLR)

                      Niet zo groot meer?! Ik kijk nog steeds 100x liever door de lens dan door de beste EVF. En ja, ik heb de pro1 in mijn pollen gehad (die gekend is om zijn goeie EVF dacht ik toch).

                      De voorbeelden die je opsomt zijn uitzonderingen. En ook een DSLR heeft optische verlengstukken om pics te kunnen nemen uit kikvorsperspectief.


                      - ruisvrije plaatjes bij isowaarden waar een prosumer nog niet aankan
                      Zo'n groot verschil is dat nu ook weer niet maar ik geef graag toe dat er een verschil is. So what ? Daar tegenover zijn er een aantal andere voordelen, je hebt steeds de goede lens voorhanden en toevallig nu net niet die andere lens erop staan waardoor je de foto mist....en zo kan ik nog wel een eindje door gaan.......

                      Het verschil is HEMELSBREED. Ik win op zijn minst 4 stops in licht vergeleken met een prosumer. En dan heb ik waarschijnlijk nóg minder ruis in mijn uiteindelijke foto. Weet jij wel wat dat betekent: 4 stops aan licht winnen? Ik vermoed dat je nog nooit ervaring hebt opgedaan met een DSLR.


                      - geen shutterlag
                      Met de moderne prosumers is het zo'n verschil niet meer, maar inderdaad er is een verschil. Met een SLR moet elke actiefoto lukken, terwijl het plezier om een actiefoto met een prosumer te maken vele malen groter is en meer voldoening geeft want hier ligt het in de handen van de fotograaf. Met een prosumer leer je te anticiperen en beter vooruit te zien.
                      Aan het resultaat zal je niet zien of het met een prosumer dan wel met een SLR is gemaakt.

                      Het spijt me verschrikkelijk, maar dit is je reinste onzin. Ten eerste; het verschil is er weldegelijk, en in voldoende mate om het direct (bij het eerste shot) te constateren. Ten tweede: wat probeer je nu te zeggen hier? Dat één gelukt actionshot met een prosumer méér voldoening geeft dan 100 geslaagde actionshots met een DSLR?
                      En wat betreft "met een prosumer leer je te anticiperen": ik raad je eens aan te spreken met mijn schoonbroer (Mirlong op het forum); hij schiet motorcross wedstrijden, en moest met zijn vorig toestel ook "anticiperen". Je mag hem eens vragen hoeveel voldoening dat dat hem gaf. Zijn vooruitgang (geboekt door het investeren in DSLR en snelle lens) is wondergroot, zelfs in die mate dat hij op FredMiranda complimenten kreeg over zijn vooruitgang. Aan het resultaat is dus WEL te zien dat het om DSLR-werk gaat.


                      - snelle autofocus
                      Verwaarloosbaar verschil. Daarbij een snellere autofocus bereik je enkel met de duurdere lenzen en het is vrij relatief.

                      Verwaarloosbaar?! Het verschil is ENORM! En neen, je hoeft er zeker niet de duurste lenzen voor te hebben. Mijn 300D met kitlens krijgt OGENBLIKKELIJK een focus, zelfs binnenshuis met zeer laag licht. Een prosumer doet daar veel langer over, en krijgt soms zelfs geen focus. En ik weet waarover ik spreek want ik heb de pro1, de CP5700 en de 717 getest onder dezelfde omstandigheden.

                      Als je zegt dat het verschil verwaarloosbaar is, dan leid ik daaruit af dat je idd. geen of weinig gebruikservaring hebt met een DSLR. Maar waarom doe je dan zo'n uitspraken? Het lijkt wel een beenhouwer die zijn mening geeft over tofu.


                      - uitbreidingsmogelijkheden zoveel je maar wilt
                      Als je mogelijkheden van een doorsnee prosumer wil halen zul je wel moeten uitbreiden met een SLR ! Je zal een hele batterij lenzen moeten hebben om te kunnen tippen aan de mogelijkheden van een niet-DSLR. Maar ook bij een prosumer heb je verschillende uitbreidingsmogelijkheden zo je die wenst. Voorzetlenzen filters converters het is maar te zien wat je wil.

                      Om een prosumer te evenaren/te overtreffen in lensbereik volstaan 2 lenzen. Ik zelf had een UZI met 38-380mm. Nu heb ik de kitlens (start bij 28mm in kleinbeeld) en de 35-350L (geeft 560mm in kleinbeeld). Mijn UZI-range is dus aan wide- en tele-eind overtroffen. Voor een macro shot moet ik iets verder van mijn onderwerp blijven, maar als je rekening houdt met de crop-mogelijkheden van 6Mpixel dan zijn de resultaten zelfs beter. Dat komt ook door een betere glas-kwaliteit natuurlijk.
                      Ook de uitspraak "Als je mogelijkheden van een doorsnee prosumer wil halen zul je wel moeten uitbreiden met een SLR" kan tellen vind ik! EEn DSLR geeft je STANDAARD enorme mogelijkheden qua laag-licht, bewegende subjecten, metering-keuzes, AF-instellingen, enz... Wat doe jou denken dat een prosumer méér mogelijkheden heeft?
                      En ja; ook een prosumer heeft "opties", maar het aanbod is toch veel minder hoor. En ook de kwaliteit is vaak ver te zoeken. De fora staan soms vol met vragen zoals "welke covertor gebruiken op mijn prosumer?". Vele lensjes worden dan getest, maar de resultaten zijn meestal hooguit middelmatig. Ook IK gebruikte de B300-teleconvertor op mijn UZI. En die gaf enorme vertekeningen aan de randen/hoeken van de foto. Dit was nochtans de beste teleconvertor die er was. En ze heeft me 200€ gekost!



                      enkele extra voodelen, niet echt van het toestel maar toch...
                      - enorma tweedehands markt
                      is daar een verschil, ik twijfel daar echt wel héél sterk aan ! Het is misschien wel het tegenovergestelde van wat je beweert.
                      Komaan zeg! Dat kan je toch niet menen? Je ziet toch ook wel dat de koopjesfora vol staan met prosumers van één tot twee jaar oud? Ze hebben stukken van mensen gekost, en men probeert er nu nog iets van te krijgen ...maar je krijgt er vaak nog minder dan de helft van de nieuwwaarde voor. Dus je neemt genoegen met peanuts, of je blijft er mee zitten.
                      Dan is een DSLR verkopen véél makkelijker. Enkel de bodies verliezen hun waarde, maar dat gaat trager dan bij prosumers. En de lenzen houden véél beter hun waarde. Ik heb al meerdere mensen een lens weten kopen die dan zes maand later aan dezelfde prijs wordt verder verkocht. Ook ik deed dit al met mijn 28-135IS.
                      Een DSLR houdt veel meer zijn waarde, punt uit!


                      - waarde blijft (voor iets digitaals zijnde) heel goed.
                      Hier sla je de bal helemaal mis ! Er is niets dat zo sterk in waarde daalt als een vandaag duur aangekocht DSLR die je morgen moet gaan verkopen. Je verliest op een SLR méér dan dat een prosumer kost !
                      "vandaag aangekocht en morgen verkopen". En welke idioot doet dat dan?
                      En waarom reken je in absolute cijfers? Procentueel gezien verliest een prosumer 50% van zijn waarde in zijn eerste levensjaar. Als je nu een DSLR koopt met twee behoorlijke lenzen, dan krijg je daar DRIE jaar later nog steeds meer dan 50% van (te meer omdat de lenzen nog van de hand gaan aan zo'n 60-70% van hun nieuwwaarde).

                      Ik wil gerust de uitdaging aan gaan : Gij met de DSLR ik met mijn prosumer. Gij kiest 10 onderwerpen en ik kies 10 onderwerpen. Eens benieuwd welk toestel de twintig foto's gaat maken !

                      Straffe taal. Ik neem de uitdaging - in Frederik zijn plaats - met plezier aan. Kunnen we nog eens lachen. Mag ik alvast een aantal potentiële plaatjes voorstellen? Here goes...

                      - Een extreem teleshot op een airshow. (je mag eens scherpte/contrast/detail/telebereik proberen te evenaren van Frederic zijn Sanicole-shots)
                      - Een foto van een artiest on stage, bij laag licht (zo nam ik onlangs nog een plaatje van 1/25s, ISO 800, op 170mm UIT DE HAND ...haarscherp. Zal hem binnenkort eens posten. De dag dat je zo'n shot evenaart met een 717 loop ik met pluimen in mijn gat over de Grote Markt in Brussel (zoals Peter Van de Veire van StuBru).
                      - Een bruidsportret met perfecte Bokeh. Kijk maar naar de bruidsfoto's genomen door Jaco met zijn D100.
                      enz...



                      Ik wilde enkel aan tonen dat het onzinnig is enkel de voordelen van een SLR op te noemen ! Gewicht.....,verwisselen van lenzen, risico's bij het verwisselen, stof, prijs ik noem maar wat maar kan hier ook een tijdje door gaan.
                      En voor de duidelijkheid : ik heb evenveel plezier van mijn prosumer als van mijn SLR, het is gewoon prettig en anders.
                      Er is geen vergelijking mogelijk : tegen ieder "voordeel" zet ik een "nadeel".
                      Je probeert méér aan te tonen dan dat. Je probeert de voordelen van een DSLR opzij te schuiven. Deze voordelen zijn echter ruimschoots BEWEZEN, en zijn ook een van de redenen waarom een DSLR meer kost.

                      Een DSLR hééft nadelen, doch veel minder dan voordelen.

                      Het feit dat je "evenveel plezier" hebt aan je prosumer geeft je nog niet het recht onwaarheden neer te schrijven.
                      http://www.theafricabug.com

                      Comment


                      • #56
                        Originally posted by Jochen
                        De dag dat je zo'n shot evenaart met een 717 loop ik en.met pluimen in mijn gat over de Grote Markt in Brussel (zoals Peter Van de Veire van StuBru).
                        Jochen,krijg ik portretrecht om dat te komen fotograferen aub Die foto's komen dan ook zeker boven m'n bed te hangen (en zulke foto's zal m'n vrouw wel goedvinden )

                        Ik zie net dat het m'n 2000ste post was dus Jochen "I won't take no for an answer" hé charel.Ik zal wel voor de pluimen zorgen en m'n 12-24mm op m'n cameraake schroeven zodat ik zeker alles op de foto krijg!(ik weet natuurlijk ook niet hoe dik je poepeke is.Gaat die erop gaan op 12mm )

                        Ik zie hem al rondhuppelen (met nen hoop flikken achter hem aan om hem in een combi te stoppen) Ge zijt verdorie ne kerel !!
                        Danny's Photosite

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by roadrunner
                          Originally posted by Jochen
                          De dag dat je zo'n shot evenaart met een 717 loop ik en.met pluimen in mijn gat over de Grote Markt in Brussel (zoals Peter Van de Veire van StuBru).
                          Jochen,krijg ik portretrecht om dat te komen fotograferen aub Die foto's komen dan ook zeker boven m'n bed te hangen (en zulke foto's zal m'n vrouw wel goedvinden )

                          Ik zie net dat het m'n 2000ste post was dus Jochen "I won't take no for an answer" hé charel.Ik zal wel voor de pluimen zorgen en m'n 12-24mm op m'n cameraake schroeven zodat ik zeker alles op de foto krijg!(ik weet natuurlijk ook niet hoe dik je poepeke is.Gaat die erop gaan op 12mm )

                          Ik zie hem al rondhuppelen (met nen hoop flikken achter hem aan om hem in een combi te stoppen) Ge zijt verdorie ne kerel !!

                          Ge gaat met dat portretrecht niet veel zijn RR. Ik doe enkel zo'n weddenschappen als ik weet dat ik niet KAN verliezen.

                          Trouwens... voor mijn gat zijn een pak pluimen nodig... dat gaat een aantal kiekelevens kosten. Gerdaaaa?! Waar ben jeeee?!
                          http://www.theafricabug.com

                          Comment


                          • #58
                            Originally posted by Jochen
                            Ge gaat met dat portretrecht niet veel zijn RR. Ik doe enkel zo'n weddenschappen als ik weet dat ik niet KAN verliezen.

                            Trouwens... voor mijn gat zijn een pak pluimen nodig... dat gaat een aantal kiekelevens kosten. Gerdaaaa?! Waar ben jeeee?!
                            LOL
                            Danny's Photosite

                            Comment


                            • #59
                              Ik zal Peter eens mailen om te vragen of hij die prachtige roze pluim nog heeft, zie. We zullen jou dan met Sonyke's 717 fotograferen terwijl je in volle vaart voorbij komt rennen.
                              Pieter
                              --
                              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                              Comment


                              • #60
                                Originally posted by Pieter G.
                                Ik zal Peter eens mailen om te vragen of hij die prachtige roze pluim nog heeft, zie. We zullen jou dan met Sonyke's 717 fotograferen terwijl je in volle vaart voorbij komt rennen.
                                Trek dan ook zijne voorkant hé.Kunnen we de "continuous shooting mode" testen van de 717 en de "lens-sterkte" (= dat er geen barst in de Carl Zeiss komt van 't verschieten van zoveel lelijks op deze aardbol )Een lens is nu wel geen levend wezen maar zal toch ook wel onderhevig zijn aan bepaalde grenzen wat betreft te schokkende beelden die het plots moet verwerken.
                                Danny's Photosite

                                Comment

                                Working...
                                X