Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat is het verschil tussen minolta a1 en z1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wat is het verschil tussen minolta a1 en z1

    WAT IS HET VERSCHIL TUSSEN DE A1 EN Z1 BUITEN DE PRIJS WANT ALS IK KIJK HEEFT DE Z1 MEER OPTIES WAAR ZIT DAN HET GROTE VERSCHIL IN


    Minolta Dimage A1
    Minolta Dimage Z1
    Prijsindicatie KIESKEURIG € 940 € 400
    Resolutie max. 2560 x 1920 2048 x 1536
    Beeldpunten 5 megapixel 3,2 megapixel
    Lens 28 - 200 mm. 38 - 380 mm.
    Optische zoom 7 x 10 x
    Digitale zoom 2 x 4 x
    Gevoeligheid 100, 200, 400, 800 50, 100, 200, 400
    Scherpstelling automatisch, handmatig automatisch, handmatig
    Zoeker LCD, LCD viewfinder LCD, LCD viewfinder
    LCD-scherm 1,8 inch 1,5 inch
    Geluid opnemen
    Video opnemen
    Beelden per seconde (FPS) 15
    Geheugen (standaard) 16 MB 16 MB
    Opslagmedium CompactFlash, Microdrive MultiMediaCard, SD Memory Card
    Interface USB, video-out USB, video-out
    Overige bijzonderheden onbekend video 15 frames/sec.
    Gewicht 560 gram 305 gram
    Afmetingen (H x B x D) 85 x 117 x 113 mm 77 x 110 x 80 mm

    ZOU IEMAND MIJ HIERIN KUNNEN HELPEN
    OF KAN IK TOCH BETER EEN CANON AANSCHAFFEN

  • #2
    ga eens naar www.dpreview.com en kies daar voor buying guide, side by side.

    Selecteer de twee kameras en dan krijg je een overzicht met alle verschillen...
    http://www.vannecke.be
    Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
    Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

    Comment


    • #3
      ja dat heb ik gedaan zols je boven ziet maar als ik daar naar kijk heeft de z1 veel meer opties waar zit dan het grote prijsverschil
      ben nieuw in de digi wereld misschien vandaar

      Comment


      • #4
        Ik ken de Z1 alleen van wat ik erover gelezen heb, maar de A1 is zowat de beste 5MP camera die je vandaag kan kopen - mijn mening hé . De A1 biedt je zowat alle instelmogelijkheden die je je maar kan voorstellen, en ik betwijfel of de Z1 die ook heeft. Bovendien is de Z1 een 3MP camera - dat maakt hem niet minder goed, maar het verklaart ongetwijfeld een deel van de kostprijs. De lens van de A1 is ook een hele goeie; ik weet niet of de Z1 daaraan kan tippen.

        Ik ben zeker niet in detail op de hoogte van het DiMage gamma, maar dit is in elk geval mijn kijk hierop. De A1 heb ik al in mijn handen gehad, en die valt echt wel heel goed mee. En die 28mm groothoek, dat is aardig meegenomen op een compact toestel, geloof me.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          bedankt voor je reactie
          ik neem aan dat het prijsverschil niet voor niets is maar nu heb ik ook mijn oog laten vallen op een dimage 7 i wat voor keus denk jij dat ik dan het beste kan maken een a1 of 7i

          Comment


          • #6
            Ik kan mij vergissen maar volgens mij is de A1 de opvolger van de 7i ...dus zou het logischer wijs op bepaalde vlakken beter moeten scoren ...maar...
            Ik vind het goed dat je beseft dat je hier vragen moet komen stellen voordat je een aankoop doet want het blijft overduidelijk dat je er niet veel van weet....maar probeer eerst zelf eens te bepalen wat je met je camera wilt doen... dan kun je aan de hand van jouw eisen bepalen wat voor toestel bij je past....

            Originally posted by tempelflower
            bedankt voor je reactie
            ik neem aan dat het prijsverschil niet voor niets is maar nu heb ik ook mijn oog laten vallen op een dimage 7 i wat voor keus denk jij dat ik dan het beste kan maken een a1 of 7i

            Comment


            • #7
              Verschil A1 en Z1 is het zoom bereik.
              A1 heeft betere lens.

              A1 is opvolger van 7i.
              7i is opvolger van 7.
              A2 is opvolger van A1.
              Z2 is opvolger van Z1.
              Duidelijk?

              Mijn advies: Koop een A1.

              Jan.

              Comment


              • #8
                jullie zullen me wel dom vinden overkomen
                maar ik ben dus iemand die graag fotografeerd net iets verder dan hobby maar heb dit altijd op mijn minolta spiegelreflex gedaan
                nu probeer ik mij een beetje wegwijs te maken in de digi wereld maar er wordt zoveel aangeboden tegen zoveel verschillende prijzen dat ik het zelf ook niet meer weet
                de 1 zegt minolta de ander canon soms geven ze camara'van ruim 4000 euries ja die zal wel veel kunnen maar ik wil het thuis ook nog leuk houden
                wat ik wel weet is dat ik geen teleurstelling met mijn foto's wil
                ik wil in de toekomst vooral buitnreportages doen
                nu zul je zeggen dan is een digitale spiegelreflex iets voor jouw maar die zijn zooooo duur of weten jullie misschien een goed adresje

                in ieder geval bedank dat jullie me op weg willen helpen

                Comment


                • #9
                  Originally posted by tempelflower
                  WAT IS HET VERSCHIL TUSSEN DE A1 EN Z1 BUITEN DE PRIJS WANT ALS IK KIJK HEEFT DE Z1 MEER OPTIES WAAR ZIT DAN HET GROTE VERSCHIL IN
                  Wel, ik zou zeggen, de lensscherpte, ruisniveau bij hogere ISO's en de stevigheid: De A1 heeft een haarscherpe lens, weliswaar beperkter in zoombereik. De Z1 heeft een (net om dat zoombereik te kunnen halen) kleinere CCD, wat ruis bij hogere ISO's (vanaf 200 eigenlijk al) in de hand werkt. En tenslotte, de Z1 is van plastiek gemaakt.

                  Toch vind ik de Z1 een steengoede ultrazoom camera (zeker voor zijn prijs), en zou ik hem zeker opniew kopen; ik zou er alleen een stevig draagtasje voor bijkopen, wat ik dus niet gedaan had, en het los laten slingeren in de binnenzak van mijn jas heeft me een afgebroken zoomschuifknopje opgeleverd... Met het overblijvende stompje kan ik gelukkig nog wel zoomen.
                  zeer tevreden met mijn Minolta Dimage Z1

                  Comment


                  • #10
                    misschien is het wel slim om de z1 te kopen en wachten tot de herft dan komt de dslr van minolta kan ik weer al mijn lenzen en toebehoren gebruiken zover ik weet

                    Comment


                    • #11
                      Lijkt me een heel goed plan, als ik naar die DSLR kijk van Minolta, lijkt me dit een hele goede te worden.

                      Heb voor mijn vriendin een tijd terug een Z1 gekocht en moet zeggen dat ze er perfecte foto's meemaakt, en dat recht uit de camera. Misschien een handigheidje om te weten is dat de A1 optische stabilisatie heeft, waardoor je gemakkelijker 2 a 3 stops wint, met fotos uit het handje.

                      succes met keuze

                      Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

                      Comment


                      • #12
                        wat bedoel je met 2 of 3 stops wint

                        Comment


                        • #13
                          dom ? ik vind dom iemand die niet beseft dat hij over een bepaald onderwerp niets weet en geen hulp vraagt ...

                          ik vind het net positief dat je beseft dat je enige tips nodig hebt ... dus dom? zeker niet...

                          Originally posted by tempelflower
                          jullie zullen me wel dom vinden overkomen

                          Comment


                          • #14
                            dat je door de optische stabilisatie precies 2 stops sneller zou aan het fotograferen zijn

                            dus je neemt een foto met sluitertijd van bv 1/4 seconden en zonder optische stabilisatie zou het wel eens een foto kunnen zijn met bewogen onderwerp ...
                            Terwijl met optische stabilisatie de foto met sluitertijd 1/4 ongeveer even scherp zou zijn als je deze met 2 stops verschil zou genomen hebben ... dus niet aan 1/4, niet aan 1/8 maar aan 1/15 seconden ...

                            Originally posted by tempelflower
                            wat bedoel je met 2 of 3 stops wint

                            Comment


                            • #15
                              De DSLR van Konica-Minolta zal hoogstwaarschijnlijk pas in het voorjaar van 2005 verschijnen en rond de 2000€ kosten. Je zal dus nog ruim plezier beleven aan de A1. Ikzelf ben geen voorstander van een LCD zoeker en heb daarom vandaag een D70 gereserveerd in afwachting van de Minolta DSLR.

                              Comment

                              Working...
                              X