Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is beste camera voor +- 900à1000€ ??

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat is beste camera voor +- 900à1000€ ??

    Hallo,

    Kan iemand me zeggen wat jullie aanraden voor beste camera van rond de 900 à 1000€?

    Ik heb al gekeken naar de Canon G2 wat er heel goed uitziet, maar dit toestel lijkt me heel erg zwaar.

    Ik zou dit toestel willen gebruiken ook voor uitvergrotingen van foto's tot A4 formaat.

    Het is voor mee te nemen op reis, dus ik wil ook redelijk wat foto's kunnen trekken.

    Bedankt,
    Sofie

    Nikon D7000 - Nikkor Zoom lens AF-S DX VR 18-200mm f/3.5-5.6G

  • #2
    Hallo Sofie,

    Je hebt al een aantal dingetjes op een rijtje gezet. Reisvaardig en beeldkwaliteit. Als je op reis gaat is het fijn, bijvoorbeeld, onafhankelijk te zijn van een een PC om je foto's te downloaden. Een IBM microdrive van bv 1 gigabyte lijkt dan een perfecte oplossing of de aanschaf van een ImageTank of iets dergelijks.

    Denk ook aan je energiebron. Het is vervelend als je een mooie camera hebt met veel opslag capaciteit maar ook een lege batterij. Je kunt meerdere batterijen kopen maar als je met een auto reist kunt je ook voor ~ € 70,- een omvormer kopen, van 12 volt gelijkspanning naar 220 volt wisselspanning, waardoor je instaat bent je batterij(en) tijdens de rit weer op te laden.

    Ik kocht een Canon S40 die echt makkelijk klein is, een hoge prestatie levert, de electronica is gelijk aan die van de Canon G2, maar helaas uitsluitend eigen Canon-batterijen kan gebruiken.

    Op mijn auto/caravan-vakantie gebruikte ik één 64mb en twee 128mb compactflash geheugen kaartjes. 's-Avonds downloadde ik de foto's in een oude laptop met behulp van een PCMIA-adapter. En omdat ik de eerder genoemde omvormer had aangeschaft kon ik tijdens de autorit de camera batterij en de batterij van de laptop opladen.

    Groetjes,
    Willem


    Canon PowerShot S40
    Canon EOS 20D 2,5-50 1,8-50 17-40L 24-105L 70-200L ex1,4
    http://www.xs4all.nl/~wvdburgh Updated: 3 januari 2003. Onderwater dia’s gedigitaliseerd.

    Comment


    • #3
      Hey Sofie,

      Ik zelf heb een Canon powershot G2, en ik kan niet echt zeggen dat ik die zo zwaar vind (in een andere post stond 450 gram), en ik ben er wel tevreden over. Ik heb die gekocht via www.fotoversand-brinker.de, en die kwam op 890 + verzending (12 euro of 20 euro, dat weet ik niet meer vanbuiten)

      Groetjes,

      Sven

      Canon Powershot G2
      http://www.pbase.com/svenm
      Zelfs de rosse buurt kan niet zonder Windows
      Pentax K10D + kitlens
      http://www.pbase.com/svenm
      Zelfs de rosse buurt kan niet zonder Windows

      Comment


      • #4
        SvenM,

        ben je tevreden van de afhandeling van je bestelling bij Foto Brinker? Het was bijv. toch geen grey market import?
        Ik ben van plan er een Minolte D7i te bestellen...

        Comment


        • #5
          al eens gedacht aan de Fuji 602? Ik heb zelf de 6900 en een prima camera voor zijn geld! Koop niet teveel geheugenkaartjes, maar ineens een imagetank. Minimaal 10 Gig, en daar kan je heel wat op kwijt.

          BD0055BE of te wel Krisv5
          http://users.pandora.be/kris.verhaegen/ E-mail: kris.verhaegen@pandora.be

          Comment


          • #6
            hey jk,

            Ik heb absoluut geen problemen gehad met bestellen bij brinker. De levering was vlot en simpel afgehandeld. Wat bedoel je met 'grey market import' ?

            Sven

            Canon Powershot G2
            http://www.pbase.com/svenm
            Zelfs de rosse buurt kan niet zonder Windows
            Pentax K10D + kitlens
            http://www.pbase.com/svenm
            Zelfs de rosse buurt kan niet zonder Windows

            Comment


            • #7
              Nog een vraagje over de Canon G2.
              Ze hebben die ook in het zwart met 1GB Microdrive uitvoering momenteel.
              Is dit aan te raden? Ik heb namelijk gelezen dat die black uitvoering niet zo goed zou zijn. Iets met scheurtjes of zo?

              Wat betreft die imagetank? Wat voor iets is dit precies? Past dit bij elk merk toestel? En wat is de kostpijs daarvan zoal?

              Nikon D7000 - Nikkor Zoom lens AF-S DX VR 18-200mm f/3.5-5.6G

              Comment


              • #8
                Imagetank is een toestelletje met een ingebouwde mini Harddisk van minimaal 10Gb tot 40Gb. Het copieert de data van je smartmedia, compactflash of microdrive kaartje naar de HD, en eenmaal thuis kan je het via USB weer overzetten naar de pc. Je kan dus beter bv. 2 kaartjes van 128Mb kopen en op het einde van de dag (of tussendoor voor de freaks) overzetten op de Imagetank. Je kaartjes kan je dan terug leegmaken. Kostprijs voor het kleinste type (10Gb) ongeveer een 330Euro, inc. verzendingskost bij onze australische vrienden van www.powerinnumbers.com.au




                Edited by - krisv5 on 30 June 2002 22:10:26

                Edited by - krisv5 on 30 June 2002 22:10:50
                BD0055BE of te wel Krisv5
                http://users.pandora.be/kris.verhaegen/ E-mail: kris.verhaegen@pandora.be

                Comment


                • #9
                  Heeft er soms al iemand die G2 in Luxemburg gekocht?
                  Het schijnt dat daar alle toestellen stukken goedkoper zijn.

                  Nikon D7000 - Nikkor Zoom lens AF-S DX VR 18-200mm f/3.5-5.6G

                  Comment


                  • #10
                    Hi Sofie,

                    Zoals je kon lezen is die Imagtank dus niet gebonden aan een cameramerk.

                    Wat betreft de black G2, ik vind die aanbieding met 1Gb Microdrive beslist de moeite.
                    Die scheurtjes: ja, een gekend probleem bij (sommige) G2's maar niet enkel beperkt tot de zwarte uitvoering.
                    Belangrijk is wel te weten dat het de kwalitiet van je foto's niet aantast, je toestel werkt gewoon even goed verder. Maar ja, 't is minder mooi natuurlijk.
                    Ik heb een G2 sinds een 2tal maanden, nog geen scheurtje te zien...

                    Verder kan ik volledig Willem bijtreden. De S40 is de compacte G2 versie. Enige verschil is:
                    G2 heeft iets snellere lens
                    G2 heeft flip-out LCD
                    G2 heeft filtsschoen
                    S40 heeft camerahuis in metaal maar is toch lichter.
                    Verder zijn ze identiek.

                    Greoten,

                    Saluti,

                    Pascal

                    Comment


                    • #11
                      Sofie,

                      Prijzen voor toestellen kan je vergelijken op www.tweakers.net (ook buitenlandse firma's staan vermeld).

                      Groeten,

                      Saluti,

                      Pascal

                      Comment


                      • #12
                        Kan er mij iemand zeggen die de G2 heeft of deze niet moeilijk te hanteren is als het schermpje uitgeklapt is?
                        Wat zijn de voordelen eraan dat dit schermpje uitklapt en niet in de camera zit?

                        Nikon D7000 - Nikkor Zoom lens AF-S DX VR 18-200mm f/3.5-5.6G

                        Comment


                        • #13
                          Sofie,

                          Integendeel, het uitklapbare schermpje is een groot voordeel omdat je dan vanuit elke hoek je scherm kan zien bv. je kan de camera op heuphoogte houden en toch nog je schermpje bekijken.
                          En, als je je camera niet gebruikt is het schermpje beschermd omdat het naar binnen geklapt is.

                          Groeten,

                          Saluti,

                          Pascal

                          Comment


                          • #14
                            Het voordeel van het scherm is dat je foto's kan nemen vanuit verschillende posities. Je draait dan het scherm zoal je wil. Vooral bij het fotograferen van kinderen vind ik dit leuk. Kan je de camera op hun hoogte houden zonder te bukken (wat zijn we weer lui ) Dit geldt natuurlijk voor alle posities en standjes. Kortom, heel gemakkelijk.

                            ---------------
                            http://www.photo.net/photodb/folder?folder_id=216563

                            Comment


                            • #15

                              hey jk,

                              Ik heb absoluut geen problemen gehad met bestellen bij brinker. De levering was vlot en simpel afgehandeld. Wat bedoel je met 'grey market import' ?

                              Sven

                              Canon Powershot G2
                              http://www.pbase.com/svenm
                              Zelfs de rosse buurt kan niet zonder Windows
                              Een grey market import is een toestel dat men invoert vanuit bijv. Japan en dat dan zo geleverd wordt (meestal zonder garantie of alleen in land van herkomst). Ik heb ondertussen door dat dit niet het geval is bij Brinker. Toch nog één vraagje als ik zo vrij mag zijn, hoe gebeurde de levering en betaling?

                              Sorry voor het off topic gehalte...

                              Mijn idee over de G2: een goede camera, het probleem met de scheurtjes zou nu stilaan opgelost moeten zijn en indien je dit toch nog voor krijgt, vervangt Canon het defecte stuk aan je toestel kostenloos. Persoonlijk heb ik lang gedacht aan een G2 omwille van de zéér goede fotokwaliteit van foto's uit de camera en omwille van het flip out lcd, iets wat zeer handig is (gebruik het constant in een Mini DV camcorder). Als je een Microdrive nodig hebt en geen schrik hebt van het zwarte kleurtje, zou ik zeker voor dat model gaan. De MD is erdoor niet te duur...

                              Comment

                              Working...
                              X