Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat bepaald AF snelheid?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat bepaald AF snelheid?

    Wat bepaald de snelheid van het scherp stellen? Ik heb een 5D met een 70-200 IS USM. Gaat het scherp stellen sneller met een EF 200 - 2.8 II ?

    Is het dus de body of het objektief. En waar kun je de verschillende snelheden lezen?
    Met vrgr, Richard Paas (Canon 5-D | ef 16-35/2.8 L usm | ef 24-70/2.8 L usm | ef 70-200/2.8 L is usm | ef 85 1:1.8)

  • #2
    Re: Wat bepaald AF snelheid?

    Oorspronkelijk geplaatst door richardpaas Bekijk bericht
    Wat bepaald de snelheid van het scherp stellen? Ik heb een 5D met een 70-200 IS USM. Gaat het scherp stellen sneller met een EF 200 - 2.8 II ?

    Is het dus de body of het objektief. En waar kun je de verschillende snelheden lezen?
    volgens mij:
    Verschil tussen bodys: hardware/softwarematig...

    Verschil tussen lenzen: hoe meer licht -> hoe sneller scherp
    (afhankelijk, van max. diafragma, bouw van lens ....)

    en middelste scherpstelpunt sneller dan de rest (omdat er meer licht op valt)


    denk ik ...

    Comment


    • #3
      Re: Wat bepaald AF snelheid?

      Oorspronkelijk geplaatst door richardpaas Bekijk bericht
      Wat bepaald de snelheid van het scherp stellen? Ik heb een 5D met een 70-200 IS USM. Gaat het scherp stellen sneller met een EF 200 - 2.8 II ?

      Is het dus de body of het objektief.
      AF sensor van toestel + geselecteerd AF punt + AF verwerking in het toestel.

      Bij zelfde toestel vooral het type van de lens.

      Bij zellfde toestel en zelfde lens, hoeveelheid licht.

      Bij zellfde toestel en zelfde lens en zelfde hoeveelheid licht, contrast van het onderwerp.

      Jan.

      Comment


      • #4
        Re: Wat bepaald AF snelheid?

        Oorspronkelijk geplaatst door kruger Bekijk bericht
        en middelste scherpstelpunt sneller dan de rest (omdat er meer licht op valt)
        Niet alle AF punten zijn gelijk.

        Comment


        • #5
          Re: Wat bepaald AF snelheid?

          Ben vandaag bij Foto Konijnenberg geweest. Heb mijn 70-200 L IS op een 1D III geplaatst. Wat maakt dat een verschil in autofocussnelheid tov mijn 5D. Ik ging erheen om een prime 200mm omdat ik dacht dat die sneller zou zijn kwa AF. Maar heb me op de wachtlijst laten zetten voor de !D III

          Nu moet ik mijn vrouw nog gaan vertellen

          Mijn advertentie staat op marktplaats.....
          Met vrgr, Richard Paas (Canon 5-D | ef 16-35/2.8 L usm | ef 24-70/2.8 L usm | ef 70-200/2.8 L is usm | ef 85 1:1.8)

          Comment


          • #6
            Re: Wat bepaald AF snelheid?

            Vandaag een artikel gelezen over AF:

            ik denk dat het dat is wat je zoekt! de link was van iemand hier op het forum maar ik kan niet vinden in welk topic dat het was (had het artikel toevallig in men favorieten gezet) maar alle eer gaat dus naar die persoon

            grtz, stanlie
            Cultures don't meet, People do
            Photoblog

            Comment

            Working...
            X