Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wanted: Fujifilm "compact camera" met de specs van Canon G1X III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wanted: Fujifilm "compact camera" met de specs van Canon G1X III

    Grrrrrrrrrrrrrrrrr, frustratie, frustratie.

    ik bezit sinds enkele maanden over de Fujifilm X-H1 (dank u summum!) met de 16-55 f2.8 lens (dank u cashback actie!). Een pracht combi, mensen wat een detail en wat een bokeh. En de jpeg's zijn fa-bu-leus machtig mooi! Maar te groot en te zwaar naar mijn zin om een hele vakantie te liggen meesjouwen.
    Dus ben ik naar compacts met een grote sensor aan het kijken. (aja, want ik zou ook graag een goeie camera mee op motorreis willen nemen, in de tanktas!)
    Dan komt die Canon Powershot G1X III toch echt wel megadicht in de buurt: de zoomrange, het gewicht, weathersealed, stabilisation, de IQ, etc etc etc bijna alle vakjes zijn aangevinkt.
    Het enige dat me afremt....ik ben eenvoudigweg gék van de Fujifilm film simulations. Ik schiet RAW en JPG, maar RAW is voor mij echt enkel een vangnet voor als het resultaat (de jpg film simulation) op niks trekt. Dan maak ik gewoon in-camera een nieuwe jpg met aangepaste highlights/shadows/film simulation/... Postprocessing thuis probeer ik écht ten allen tijde te vermijden, enkel om te croppen - en om te selecteren - gebruik ik de pc nog. Ik zit al heelder dagen op die pc voor mijn werk dus dat wil ik liefst niet doen als ik thuis ben.
    Het feit dat die Canon die film simulations niet heeft, houdt me nu dus écht tegen om die te kopen...

    Niemand die weet of Fujifilm ook niet een G1X-achtige compact in de maak heeft? Of zie ik een alternatief over het hoofd?

    Dank voor je inzichten!

    Paul
    Know what you know, and don't know what you don't know.

  • #2
    Re: Wanted: Fujifilm "compact camera" met de specs van Canon G1X III

    Ooit was er eens de Fujifilm FINEPIX bridge lijn met als laatste en top toestel de HS50 EXR met een 16 megapixel beeldsensor - 42X optische zoom - 24-1000 mm - super macro tot 1 cm - grote selectie filters en film simulatie modus - enz... Geruime tijd was dit toestel zelfs als nieuw nog te vinden, nu een echte zeldzaamheid daar deze 2de-hands meteen is verkocht gezien de buitengewone kwaliteit. Met dit toestel diende ik geen extra telelens te kopen voor die enkele keer en krijg nog zoveel meer. Je zou het bij mij even kunnen uittesten doch de afstand is wellicht iets te ver,.. bijna 3.000 km en dan nog eens terug. Heb even een ebay kijkje gedaan en op dit ogenblik is er slecht één 2de-hands te koop op ebay.co.uk voor 215 pound. Even kijken in uw omgeving maar bezitter doen dit nooit zomaar weg. Gaat waarschijnlijk een tweede Grrrrrrrrrrrr............. worden.

    Comment


    • #3
      Re: Wanted: Fujifilm "compact camera" met de specs van Canon G1X III

      mmmmmmmm, een zware bridge is nu niet meteen waar ik op zit te wachten, niet voor niets negeer ik bvb de Panasonic FZ2000 straal. (hehe) Ik negeer voorlopig zelfs ook de TZ200, omdat ie "maar" een 1" sensor heeft. (en geen Fujifilm film simulations...)
      Ik kan me inbeelden dat Fujifilm beseft heeft dat ze daar eigenlijk een té complete camera gemaakt hadden.... Garmin had zo ooit de Quest gps, ook uitermate veelzijdig, en dan zijn ze op basis van al die specs een heel product gamma beginnen uitbouwen.
      3000km lijkt wat ver, maar moest het tijdskrediet nog bestaan hebben zoals het ooit bestond, dan was ik wel eens per motorfiets langs geweest. ;-)
      Maar ik ga tóch maar effe wat internet-snuisteren naar jouw suggestie. ;-)
      Paul
      Know what you know, and don't know what you don't know.

      Comment


      • #4
        Re: Wanted: Fujifilm "compact camera" met de specs van Canon G1X III

        Waarom geen Fuji X-T30 met 18-55/2.8-4? (slechts 600gr)

        Comment


        • #5
          Re: Wanted: Fujifilm "compact camera" met de specs van Canon G1X III

          Fujifilm X70 of Fujifilm x-E3 met een 18-55 en je hebt alles wat je van Fuji verlangt in een compacte body. Gaat al heel veel schelen met je H1-16-55 combo
          https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

          Comment


          • #6
            Re: Wanted: Fujifilm "compact camera" met de specs van Canon G1X III

            Inderdaad, ik sluit me aan bij wat hierboven staat. Of een X100F, (super) compact en naar verluid een heel fijne shooting experience

            Fujifilm heeft zich trouwens terug getrokken uit de markt van de compact cameras (op een lijntje adventure proof cameras na) Dus daar zou ik niet te snel op hopen.

            Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
            Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

            Comment

            Working...
            X