Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vragen Canon R6 II accesoires.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vragen Canon R6 II accesoires.

    Hallo Allemaal!

    Ik had een paar vraagjes over de canon R6II. Voor het werk ga ik enkele video's moeten maken, denk hier aan interviews met 2 personen of impressie video van wat wij doen.
    Foto's zullen er ook zeker mee gemaakt gaan worden.

    Zelf kom ik van een 7d mk II dus een Canon leek mij de meest logische keuze.

    Welke SD kaart(en) raden jullie aan? (dit met het oog op video)
    Zijn er goedkopere degelijke alternatieven voor de batterij (LP-E6NH)?
    Gaat mijn huidige tamron 24-70 f2.8 g1 bruikbaar zijn om te filmen icm een lensadapter?
    Ga ik hier genoeg aan hebben voor de interviews? ->Rode Wireless GO II + Lavalier GO microfoon kit


    Bedankt alvast!

    Floris
    Canon EOS 7D mk ii - 100mm 2.8 IS - 70-200 2.8 IS mk II - Tamron SP 24-70 F2.8

  • #2
    Re: Vragen Canon R6 II accesoires.

    Voor de baterijen heb ik een verkoper kunnen vinden op ebay dat namaak heeft met Panasonic cellen in.
    Voorlopig ben ik er tevreden van maar kan nog niet uit lange ervaring praten.
    Ik heb ze nog maar een paar weken.
    Het scheelt alvast een pak in prijs.

    De 24-70 lijkt me een logische keuze voor dit doel. Je wil geen beeld met vervormingen in.

    Comment


    • #3
      Re: Vragen Canon R6 II accesoires.

      Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
      Voor de baterijen heb ik een verkoper kunnen vinden op ebay dat namaak heeft met Panasonic cellen in.
      Dank voor je reactie Bert! Toevallig een linkje of naam van de batterijen? Ik was niet heel tevreden van de orginele van canon die in mijn eigen camera gaan.. 2 stuk na half jaar gebruik.
      Canon EOS 7D mk ii - 100mm 2.8 IS - 70-200 2.8 IS mk II - Tamron SP 24-70 F2.8

      Comment


      • #4
        Re: Vragen Canon R6 II accesoires.

        Oorspronkelijk geplaatst door floris.1995 Bekijk bericht
        Dank voor je reactie Bert! Toevallig een linkje of naam van de batterijen? Ik was niet heel tevreden van de orginele van canon die in mijn eigen camera gaan.. 2 stuk na half jaar gebruik.
        Na een half jaar stuk???? Ik heb originele Canon batterijen van 15 jaar oud die nog perfect werken, trouwens nog nooit een originele batterij van Canon stuk gehad, wat ik niet kan zeggen van namaak die ik ooit eens geprobeerd heb. Dus voor mij enkel originele batterijen van Canon in mijn camera.
        Op mijn R6 II werken EF lenzen van Canon perfect met een adapter, lenzen van een ander merk heb ik geen ervaring mee.
        Heb je die microfoons al in je bezit? Op de nieuwe hotshoe van de Canon R6 mk II kan je nu een microfoon van Canon plaatsen die zonder batterijen werkt, ik heb er zo een en die is naar mijn ervaring heel goed. Ik film ook veel met mijn camera.

        Comment


        • #5
          Re: Vragen Canon R6 II accesoires.

          Op het net las ik dat je best UHS-II V90 sd kaarten gebruikt bij een R5 en R6.
          Ik heb hier v60 in mijn nieuwe R6ii zitten en voorlopig geen probleem mee. (Heb hem wel nog maar net, dus nog niet uitgebreid getest!)

          Rode Wireless Go II set is denk ik voldoende voor interview.
          Ook jouw 24-70mm zal inderdaad volstaan.
          Mijn YouTube kanaal || Fotografische uitstapjes in België? Een overzicht per provincie vind je hier.

          Comment


          • #6
            Re: Vragen Canon R6 II accesoires.



            Mijn ervaring met Canon origineel is dat ze bij benadering even lang meegaan als goede namaak.
            Telkens ik een nieuwe camera koop ga ik mij er ook een aantal reservebatterijen bij kopen in namaak. Alle cellen markeer ik.
            En na een paar jaar zie je welke er uitvallen.

            Het moet wel gezegd dat ik ook al tegenslag heb gehad met slechte namaak. Na een jaar waren die al dood.
            Maar dat risico hoort erbij als je geen origineel wil kopen.
            Mij gaat het om het principe. Ik geef geen 100 euro uit aan dergelijk kleine batterij.
            Net zoals scheermesjes van Gillette. Ik ben gewoon niet bereid die prijs er aan te willen uitgeven.

            Comment


            • #7
              Re: Vragen Canon R6 II accesoires.

              Moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit een defecte of minder werkende Canon batterij heb gehad
              Zelfs niet degene van toestellen die nu meer dan 12 jaar oud zijn, daarvan werken de batterijen nog evengoed als in het begin
              Dus misschien heb ik dan wel geluk .... blijkbaar wel

              Principieel koop ik geen namaakbatterijen, als ik een toestel koop van +5000€ dan kan daar nog wel originele Canon batterijen bij.
              Is net zoiets als een Ferrari kopen en dan de goedkoopste banden of onderdelen ervoor kopen, bij mij hoort dat in het uitgetrokken budget van de camera

              grts
              Sieg
              Last edited by Sieg; 7 februari 2023, 16:17.
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Vragen Canon R6 II accesoires.

                Een originele accu kan ook stuk gaan, ik heb ooit een nieuwe 1D MKIII gekocht, en daar zat toen een defecte accu bij.
                Ik heb daarvoor wel een nieuwe accu gekregen (garantie).
                De reserve accu van die camera, de accu die ik de dag na aankoop van die 1D MKIII heb gekocht om niet te moeten wachten op de reactie van Canon (de defecte accu moest eerst opgestuurd worden om te controleren of ze echt defect was) , die werkt nog altijd perfect en die gebruik ik nog af en toe in de 1DX.
                Die accu is dus al vele jaren oud (ongeveer 15 jaar), maar ze wordt wel koel bewaard als ze niet in gebruik is (in het bovenste vak in de deur van de koelkast).
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Vragen Canon R6 II accesoires.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit een defecte of minder werkende Canon batterij heb gehad
                  Zelfs niet degene van toestellen die nu meer dan 12 jaar oud zijn, daarvan werken de batterijen nog evengoed als in het begin
                  Dus misschien heb ik dan wel geluk .... blijkbaar wel

                  Principieel koop ik geen namaakbatterijen, als ik een toestel koop van +5000€ dan kan daar nog wel originele Canon batterijen bij.
                  Is net zoiets als een Ferrari kopen en dan de goedkoopste banden of onderdelen ervoor kopen, bij mij hoort dat in het uitgetrokken budget van de camera

                  grts
                  Sieg
                  Helemaal een met Sieg, nog nooit problemen gehad met originele Canon batterijen, zelfs niet na 15 jaar in gebruik! In het begin liet ik mij wijsmaken dat namaak evengoed was, daar ben ik snel van terug gekomen. Tegenslag gehad met namaak, kan zijn maar ik moet ze toch niet meer hebben.
                  Hetzelfde met namaak lenzen, in het begin liet ik mij ook wijsmaken dat die evengoed waren als originele. En dan koop je een nieuwe camera en plots geen scherpe foto's meer te maken, met de camera terug naar de winkel geweest want ik dacht dat die niet goed was. Gelukkig een ervaren winkelbediende die direct het probleem wist en mij een occasie originele Canon lens gaf om uit te proberen. Direct superscherpe foto's en mijn namaak lens omgeruild voor een occasie Canon lens. Ik heb Canon lenzen van 15 jaar oud die nog perfect werken, nu ook nog op mijn R5 en R6.
                  Iedereen doet wat hij wil maar voor mij geen namaak meer.

                  Comment

                  Working...
                  X