Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje over Nikon 5700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vraagje over Nikon 5700

    weet iemand hoe ik een polarfilter kan gebruiken op mijn Nikon 5700, daarvoor is geen filterring voorzien..??

  • #2
    d'r wordt zowel door Nikon als door "anderen" een speciale tubus verkocht die op het camerahuis rond het objectief geschroefd wordt. Eigenlijk is dat dan om de Nikon tele- of groothoeklens op te schroeven. Daar kan je natuurlijk ook alle mogelijke soorten filters op kwijt. Bezoek bvb eens http://members.rogers.com/nextphoto/coolfix5700.htm ook bekend onder de naam Bernie ;-)

    shoot them
    ---
    darix
    afdruk vinger in aanslag!(DB0197BE)
    D70s

    Comment


    • #3
      ik gebruik de 'Bernie'(variabele adaptor) en daar kan ik een 62mm polarizer (Cokin) opschroeven
      werkt vree goed
      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

      Comment


      • #4
        darix, hoe kan je een filter schroeven op het verlengstuk ( dat heb ik en gebruik het voor groothoek of tele) als je dit stuk opschroeft, dan komt de lens erbuiten... dus die zou tegen de filter aanbotsen?? Hoe los jij dat op?
        Die Bernie variabele adaptor moet ik dan weer extra kopen, als het niet anders gaat, waar vind ik zoiets?? idee van prijs?

        eminence

        Comment


        • #5
          Originally posted by eminence
          darix, hoe kan je een filter schroeven op het verlengstuk ( dat heb ik en gebruik het voor groothoek of tele) als je dit stuk opschroeft, dan komt de lens erbuiten... dus die zou tegen de filter aanbotsen?? Hoe los jij dat op?
          Die Bernie variabele adaptor moet ik dan weer extra kopen, als het niet anders gaat, waar vind ik zoiets?? idee van prijs?

          eminence

          Beste eminence,

          Ikzelf heb ook de variabele adaptor van Bernie.Deze heeft in vgl. met de gewone Nikon-adaptor het voordeel dat je hem kan gebruiken om filters op te plaatsen zonder dat de lens er tegen botst bij volledig inzoomen. Je moet hem daartoe dan wel volledig uitschuiven. Met de originele Nikon-adaptor is dit niet mogelijk.Je kan echter wel een verspringring plaatsen op het objectief om filters erop vast te schroeven. Deze kan je ook aankopen bij Bernie. Ik heb deze zelf ook maar nog niet gebruikt. Ik zou je deze ring niet aanraden omdat het uiteinde van het Nikon-objectief geen schroefdraad heeft om deze erop te schroeven. De verspringring moet je dan op het objectief wringen, hetgeen volgens mij het objectief enig geweld aandoet. Klein nadeel van de variabele adaptor van Nextfoto is dat, als je vergeet de adaptor terug te schuiven bij volledige breedhoek, je vignettering krijgt.
          Ziehier enkele foto's :

          - Adaptor ingeschoven met filter :



          - Adaptor uitgeschoven met filter :



          Verspringring om te gebruiken naast de originele Nikon-adaptor. Maar hierbij moet je dan ook nog een andere diameter van lenskap aanschaffen.



          Groetjes,

          Pol.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Pol, dank voor uw uitleg, wat een service...
            maar waar koop ik die bernie? en idee war die tussenring kost?
            dank

            Comment


            • #7
              Originally posted by eminence
              Pol, dank voor uw uitleg, wat een service...
              maar waar koop ik die bernie? en idee war die tussenring kost?
              dank
              Je kan deze adaptorring enkel kopen bij Nextphoto Canada.
              http://members.rogers.com/nextphoto/order5700.htm#
              Bestellen via de site. Kost momenteel 60 $ zonder verzendingskosten.
              De betaling gebeurt via Paypal (= bankcompagnie die tussenkomt bij transacties naar o.a.Canada) met een credietkaart.

              Er bestaat ook nog een andere adaptor voor de Coolpix 5700 nl. van Raynox. Zoals je kan zien, een ander mechanisme.Hier is die te zien : http://www.bugeyedigital.com/product_main/ckc-cp5700ad.html
              Op deze adaptor kan je filters van 52 mm aanbengen i.p.v. 62 mm bij Nextphoto. Prijs : en kleine 50$, uiteraard ook zonder verzendingskosten.
              Aan jou dus de keus.

              Groetjes,
              Pol.


              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment

              Working...
              X