Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vote voor beste Compact toestel voor alledaags gebruik. Welk?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vote voor beste Compact toestel voor alledaags gebruik. Welk?

    Hallo,

    Ik bezit al een Canon 20D en zou voor de vakantie een compact toestel willen aanschaffen. Nu heb ik al op deze forum veel teruggevonden over dit thema.
    De Canon PowerShot A620 komt regelmatig voor als de betere.
    Is dat zo of is er een ander toestel volgens u beter, geef me dan aub uw mening en feedback over uw toestel zodat ik met een gerust hart het juiste toestel kan aankopen

    Update:
    Omdat ik er niet wijzer uit geraakt en toch geen miskoop wil, heb ik een pol gestart op mijn site.
    Als jullie zo vriendelijk willen zijn om jullie vote uit te brengen?
    Jullie vinden hier de link en selecteer enquete in de menu. Dan kies je tussen de verschillende merken uw model uit.
    Alvast bedankt

    Ik zal zeker de resultaten hier meedelen onder de BD'ers.

    grtz
    ./steven
    Last edited by iSacAt; 30 mei 2006, 09:37. Reden: Vote toegevoegt

  • #2
    Re: Compact toestel voor alledaags gebruik. Welk?

    Mss dat je hier iets tussen vind.
    LetsGoDigital is uw online magazine voor Technologie en Lifestyle, met het laatste nieuws, diepgaande achtergrond artikelen en product reviews
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

    Comment


    • #3
      Re: Compact toestel voor alledaags gebruik. Welk?

      Ik bezit een Fuji Finepix a345 en ben er zeer tevreden over. Een heel goedkoop toestel (rond 170 euro). Kijk maar eens bij de fotodiscussies, daar staan twee posts van mij met foto's die met dit toestel getrokken zijn.

      Wel wat lager in megapixels dan degene die jij aangaf, geen kantelbaar scherm en gebruik Xd kaartjes.
      http://www.dennisclaes.be

      Comment


      • #4
        Re: Compact toestel voor alledaags gebruik. Welk?

        Oorspronkelijk geplaatst door iSacAt
        Hallo,

        Ik bezit al een Canon 20D en zou voor de vakantie een compact toestel willen aanschaffen. Nu heb ik al op deze forum veel teruggevonden over dit thema.
        De Canon PowerShot A620 komt regelmatig voor als de betere.
        Is dat zo of is er een ander toestel volgens u beter, geef me dan aub uw mening en feedback over uw toestel zodat ik met een gerust hart het juiste toestel kan aankopen

        grtz
        ./steven
        Voor wat betreft compact camera's is Fuji heer en meester. Een Fuji F10 of Fuji F11 zijn erg compacte toestelletjes die erg mooie resultaten neerzetten voor minder dan 300 EUR

        sugar
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

        http://supermasj.zenfolio.com

        Comment


        • #5
          Re: Compact toestel voor alledaags gebruik. Welk?

          Als het écht compact ( en goed) moet zijn: Canon Ixus.
          Als het een toch nog redelijk compacte all-rounder moet zijn: Canon S3

          Sony heeft ook zéér compacte toestelletjes, maar ik weet niet of ze gemaakt zijn om in je borstzakje van je overhemd te steken, of om te fotograferen.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Re: Compact toestel voor alledaags gebruik. Welk?

            Hallo allemaal,

            Omdat ik er niet wijzer uit geraakt en toch geen miskoop wil, heb ik een pol gestart op mijn site.
            Als jullie zo vriendelijk willen zijn om jullie vote uit te brengen?
            Jullie vinden hier de link en selecteer enquete in de menu. Dan kies je tussen de verschillende merken uw model uit.
            Alvast bedankt

            Ik zal zeker de resultaten hier meedelen onder de BD'ers.

            ./steven

            Comment


            • #7
              Re: Compact toestel voor alledaags gebruik. Welk?

              Oorspronkelijk geplaatst door iSacAt
              Hallo allemaal,

              Omdat ik er niet wijzer uit geraakt en toch geen miskoop wil, heb ik een pol gestart op mijn site.
              Als jullie zo vriendelijk willen zijn om jullie vote uit te brengen?
              Jullie vinden hier de link en selecteer enquete in de menu. Dan kies je tussen de verschillende merken uw model uit.
              Alvast bedankt

              Ik zal zeker de resultaten hier meedelen onder de BD'ers.

              ./steven
              Oeps

              Je hebt een mooi ogende website. Maar met Firefox geraak ik niet verder dan enkele titels. Alhoewel ik aan de "vote" wil deelnemen. Te ingewikkeld op deze late uurtjes ?
              Daarom mijn vote via BD. (mijn thuisbasis )

              IXUS 800 IS.

              Dat was mijn vote.

              'k Ben dan wel een echte Canonian.
              Maar als ik de lotto win koop ik me een Fuji S3 (of de S4 als die er komt...) met veeeel Nikon lenzen.

              Groetjes
              Skitch
              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

              Comment


              • #8
                Re: Vote voor beste Compact toestel voor alledaags gebruik. Welk?

                Ik wou op fuji stemmen , maar zag dat de s5600 er niet bij staat.

                Zeker niet compact genoeg

                Heb zelf ook n s5000 ( iets ouder model als s5600) en ben hier erg tevreden over.

                Gr

                Comment


                • #9
                  Re: Vote voor beste Compact toestel voor alledaags gebruik. Welk?

                  in de Clickx staat toevallig de Panasonic Lumix DMC-TZ1
                  10X-zoom gestabiliseerd (35-350mm)
                  compact
                  tot ISO800 (bruikbaar tot 400 zeggen ze)
                  wel agressieve jpeg-compressie
                  redelijke snelle scherpstelling

                  €425
                  Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                  Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                  Comment


                  • #10
                    Re: Compact toestel voor alledaags gebruik. Welk?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Skitch
                    Oeps

                    Je hebt een mooi ogende website. Maar met Firefox geraak ik niet verder dan enkele titels. Alhoewel ik aan de "vote" wil deelnemen. Te ingewikkeld op deze late uurtjes ?
                    Daarom mijn vote via BD. (mijn thuisbasis )

                    IXUS 800 IS.

                    Dat was mijn vote.

                    Skitch
                    Geef mij uw volmacht en ik zal uw stem inbrengen

                    Raar ik gebruik ook firefox en dat werkt perfect?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vote voor beste Compact toestel voor alledaags gebruik. Welk?

                      Oorspronkelijk geplaatst door iSacAt
                      Omdat ik er niet wijzer uit geraakt en toch geen miskoop wil, heb ik een pol gestart op mijn site.
                      Als jullie zo vriendelijk willen zijn om jullie vote uit te brengen?
                      En denk je dat hier een bruikbaar resultaat uit kan komen?

                      De meeste mensen vinden degene die ze zelf hebben voor de prijs de beste, waarom anders gekocht. Of zijn na een tijdje behoorlijk teleurgesteld.

                      Verder kent bijna iedereen al de types, die jij op je site noemt, van recensies ed., maar dar krijg je toch ook geen echt gebruikers beeld van. De meeste recensie zijn overgeschreven specs, met fouten en al, en verder: er komen mooie foto's uit, focused moeilijk.

                      Vrijwel nooit lees je iets over: opstarttijd, sluiter vertraging, snelheid van werken of de plaats en handigjeid van de bediening(en dan ben je weer fhankelijk van iemands voorkeur).

                      Gewoon naar één of twee winkels(geen dozenschuivers), weten wat je wilt en daar voor laten lichten. En dan je keuze maken naar aanleiding van wat je prettig vind. In jouw geval kan de geheugenkaart ook meespelen, omdat je all dslr hebt.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vote voor beste Compact toestel voor alledaags gebruik. Welk?

                        Ik bezit een Nikon D200 en gebruik een Canon A620 als compactje. De A620 is een echte aanrader. Voordelen: goedkoop, degelijk, goede resolutie, snel dankzij de digicII processor (veel sneller dan zijn voorganger de A95), optische zoeker, zeer goede autonomie met 4 oplaadbare AA-batterijen, zeer veel instelmogelijkheden, goede ergonomie. Nadelen: ruis vanaf 400 iso (maar nog steeds aanvaardbaar en kan goed bewerkt worden met NoiseNinja), licht oververzadigde kleuren (Canon), goed flitsertje maar natuurlijk rode ogen.

                        Bottom line: jaartje gebruiken, doorschuiven naar nonkel of tante en opvolger kopen mits opleg van amper 100 euro. Mijn advies: kopen zonder meer. In Chasseur d'images kreeg de A95 5 sterren en de opvolger A620 (en A610) ook 5 sterren.
                        "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
                        Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
                        Uit: Apocrief

                        Comment


                        • #13
                          Canon A620 beste

                          Canon Powershot A620 wint gouden DIWA award
                          De Canon Powershot A620 heeft afgelopen vrijdag een gouden DIWA award gewonnen. De DIWA (Digital Imaging Website Association) is een wereldwijde organisatie van websites over digitale camera's en fotografie. Door de hoge beeldkwaliteit, de gebruikersvriendelijkheid en de budgetvriendelijke prijs had deze 7.1 megapixel digitale compact camera alles in huis om de award binnen te slepen. Naast de 7.1 megapixel is de camera uitgerust met een 4 x optische zoom, 2.0 inch monitor en een DIGIC II processor. Deze snelle processor zorgt er voor dat de camera snel opstart met daarbij een lage ontspanvertraging en snelle beeldverwerking. Vorig jaar won de voorloper van de A620, de A520, ook al een gouden DIWA award.(bron: Cameraportal.nl)
                          "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
                          Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
                          Uit: Apocrief

                          Comment


                          • #14
                            Re: Compact toestel voor alledaags gebruik. Welk?

                            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen
                            En denk je dat hier een bruikbaar resultaat uit kan komen?

                            De meeste mensen vinden degene die ze zelf hebben voor de prijs de beste, waarom anders gekocht. Of zijn na een tijdje behoorlijk teleurgesteld.
                            Persoonlijk vind ik zelf dat er wel vraag is naar zo'n "voting" systeem als je al die posts hier ziet van mensen die vragen wat het beste toestel is.
                            Met deze "voting" kunnen ze in 1 oogopslag zien welk toestel de meeste voorkeurstemmen heeft gekregen. Eigenlijk is het het samenbrengen van al de resultaten van de verschillende posts, maar dan grafisch weergegeven.
                            Het is toch de bedoeling om elkaar te helpen. En zo de posts op ons geliefde forum te beperken

                            Oorspronkelijk geplaatst door Skitch

                            Daarom mijn vote via BD. (mijn thuisbasis )

                            IXUS 800 IS.

                            Dat was mijn vote.

                            Groetjes
                            Skitch
                            Heb zonet de "IXUS 800 IS" toegevoegd aan de "voting".
                            @Skitch de eerste vote is voor u

                            Ondertussen een update:
                            tot dusver heeft
                            Canon=14 stemmen
                            FujiFilm=6 stemmen
                            Nikon=4 stemmen
                            Sony=4 stemmen

                            Je kan nog steeds stemmen op jouw voorkeur.

                            ./steven

                            Comment


                            • #15
                              Re: Compact toestel voor alledaags gebruik. Welk?

                              Oorspronkelijk geplaatst door iSacAt
                              ................................

                              Heb zonet de "IXUS 800 IS" toegevoegd aan de "voting".
                              @Skitch de eerste vote is voor u

                              .............
                              ./steven
                              Dank je iSacAt.
                              Heb ondertussen de juiste weg gevonden.
                              Groetjes

                              Skitch
                              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                              Comment

                              Working...
                              X