Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voordeel goede service !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voordeel goede service !

    Ik kocht mij dus een D100 bij een plaatselijke handelaar, Studio 73 (in Turnhout, maar er zijn verschillende vestigingen).
    Maakte de volgende afspraak : ik koop dit toestel maar wens hem een paar dagen te testen. Indien er mocht blijken dat één of meerdere slechte pixels zijn dan wens ik die te wisselen voor een nieuw toestel. Niet dat mijn toestel dan terug binnen moet, gewoon wisselen voor een ander.

    Ik kreeg een voorlopige lens om het toestel te testen. Wachtte nog tot ik mijn lenzen had. Opnieuw getest en wat blijkt met langere belichtingstijden twee "stuck" pixels.
    Dus terug voor een omruiling. Toevallig geen ander toestel binnen.
    Er werd contact opgenomen met De Beuckelaer. De Beuckelaer gaat een toestel dat zij zullen keuren, en gegarandeerd zonder enige fout, bezorgen in de winkel. Die ik vervolgens weer mag keuren.

    Ik verwacht nu volgende week een seintje van de winkel voor de omruiling. Dus géén herstelling, en géén enkele dag zonder toestel !
    Ik twijfel er niet aan dat dit in orde komt. Die kleine meerprijs, te kopen bij een plaatselijke handelaar, is het dus waard ! Ze vragen me natuurlijk om intussen mijn toestel met de nodige zorg te behandelen, zodat ze het ook kunnen terug zenden.
    Prima service dus van Studio 73 !




  • #2
    Zo zou het idd altijd MOETEN zijn!

    Comment


    • #3
      Welcom in de Nikon D100 club....
      .....Dyslexie.......

      Comment


      • #4
        Originally posted by ANCHOR
        Welcom in de Nikon D100 club....

        Comment


        • #5
          en maak je er nu wel of niet foto's mee?

          Comment


          • #6
            Nikon rules

            The Sky is the limit. Digital Gigi

            Comment


            • #7
              Originally posted by NataliaNL
              en maak je er nu wel of niet foto's mee?
              Jaja Natalia ik ben er zeker foto's mee aan het maken, dit evenwel nog steeds om te experimenteren en het toestel beter te leren kennen.

              Comment


              • #8
                en daar gaat niemand moeilijk over doen? Je krijgt een ander toestel, dit toestel wordt "hersteld" en wat gebeurt er dan mee? Als er foto's mee gemaakt zijn, dan is 't toestel toch niet meer nieuw? Zou die dan wel weer als nieuw verkocht gaan worden?

                Comment


                • #9
                  Valid point! Ik kan ook moeilijk geloven dat het "gebruikt" toestel als een "demo" toestel zal verkocht worden... Volgens mij gaat ie netjes terug de doos in, en zal het volgend slachtofer die mee naar huis krijgen... En die zal ook <<meer>> betaald hebben, maar voor welke service dan wel!? Een gebruikt toestel die als nieuw over de toonbank gaat?

                  Canon met glas...

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by NataliaNL
                    en daar gaat niemand moeilijk over doen? Je krijgt een ander toestel, dit toestel wordt "hersteld" en wat gebeurt er dan mee? Als er foto's mee gemaakt zijn, dan is 't toestel toch niet meer nieuw? Zou die dan wel weer als nieuw verkocht gaan worden?
                    Gaat gij een nieuwe eetkamer aanvaarden als blijkt dat daar bij de levering een kras op zit Natalia ? Ik niet. Dat toestel gaat dus terug. En dat was bij aankoop zo afgesproken. Een prima service dus ! Ik koop geen kat in een zak, zeker niet wanneer het over een dergelijke investering gaat. Ik koop dus zoiets niet in de VS. Zelfs niet een toestel dat al in België is ! En ik wist er zo één.

                    Wordt niet verkocht maar terug gezonden. Trouwens er werd door de verkoper met de invoerder gebeld. Ook die ging akkoord met een omwisseling als het inderdaad om een ongebruikt toestel ging. En daar gaat het om, het toestel is enkel getest geweest. Ik had dit nog niet in gebruik maar mocht het dus testen. Vermits er nu direct geen toestel voorhanden was, moest ik het ook nog niet inleveren op voorwaarde dat ik het voorzichtig ging behandelen (Ik heb immers een toestel betaald en op die voorwaarden).

                    Denk je dat er met de nieuwe toestellen in de winkel nooit foto's mee genomen worden ten behoeve van potentiele kopers ? Is dat toestel dan niet meer nieuw ? Alleen heb ik daar nu foto's ook mee op de PC bekeken, foto's genomen met lange sluitertijden.

                    Als dit toestel hersteld is wil ik dit toestel onmiddellijk opnieuw.
                    Als die kras op die eetkamer weggewerkt is, is er toch ook niets meer mee aan de hand ?
                    Het was afgesproken dat het niet zo zou zijn, wanneer er iets aan zou zijn, het vervolgens 14-dagen te moeten missen want dan kocht ik het niet. In dat geval mocht ik het dus ruilen, een prima service dus, en dat vind ik normaal.

                    Wat is een nieuw toestel ? Een toestel waar nog nooit mee gefotografeerd werd ? Nog nooit mee is proefgedraaid ? Ik heb liever een toestel dat gekeurd is geweest en waar de fouten uit gehaald zijn. Klaarblijkelijk is dat met het eerste toestel niet voldoende gebeurd. Het gaat dus terug.

                    Wat overigens met dit eerste toestel gaat gebeuren trek ik mij niet aan. Maar ik heb voldoende vertrouwen in de firma Studio 73, die al meer dan 30 jaar met fototoestellen op de markt is,en een goede naam heeft, dit toestel niet gewoon zal verder verkopen. Een reden te meer om bij een "gevestigde" handelaar te kopen. Trouwens ze hebben mij verteld dat ze in de toekomst de toestellen die ze binnen krijgen zelf ook nauwgezet gaan keuren, nu ze zo'n geval hebben tegen gekomen !
                    Ik heb eerder vragen bij toestellen die goedkoop worden aangeboden door dikwijls lucratieve firma's. Had ik het toestel daar gekocht, had ik nu een toestel gehad met defecte pixels ! Nu niet, en hoef ik het niet te laten nazien/herstellen maar krijg ik een nieuw. Dit nieuwe toestel wordt nu eerst gekeurd door De Beuckelaer, omdat de verkoper daarop stond vooraleer het aan mij zou worden gegeven. Wat ook weer niet wil zeggen dat ik het dan niet meer zal keuren ! Als dat nieuwe toestel dan ook -wat niet het geval gaat zijn- één slechte pixel heeft, gaat het ook terug !

                    Een gerenomeerde firma kan je vertrouwen, maar er kan altijd wel eens iets mis lopen ! Ze gaan dit toestel zeker niet zonder meer als nieuw verder verkopen, dat doet een dergeljke firma niet. Ze zouden ook aan mij niet onder die voorwaarden verkocht hebben, als ze niet zeker van hun zaak hadden geweest !

                    Koop dus gerust bij Studio 73 ik beveel ze van harte aan. Ze hebben me trouwens verteld dat ze de volgende keer zelf ook de toestellen beter zullen keuren !




                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by DaveMoi
                      Valid point! Ik kan ook moeilijk geloven dat het "gebruikt" toestel als een "demo" toestel zal verkocht worden... Volgens mij gaat ie netjes terug de doos in, en zal het volgend slachtofer die mee naar huis krijgen... En die zal ook <<meer>> betaald hebben, maar voor welke service dan wel!? Een gebruikt toestel die als nieuw over de toonbank gaat?
                      Ja als je zo gaat redeneren moet je nooit nog iets kopen en dan vooral zeker niet aan dumpingsprijzen ! Daar pas mag je zoiets verwachten !
                      Willen jullie nu zeggen dat de verkoper mij géén nieuw toestel had moeten geven ???????????????????????? Rare kronkels !

                      Een vraagje nog. Ik weet niet waar jij je toestel hebt gekocht, hoef ik ook niet te weten. Heb jij de pixels gekeurd, fatsoenlijk gekeurd ? Heb jij de kans gekregen om die te keuren ?
                      Overigens hoe heb je die gekeurd ? Heb jij al een volledige zwarte foto met uw toestel getrokken gezien ?? Of heb je die alleen gezien op een CRT-scherm, waar overigens foute pixels meestal niet op te zien zijn !!
                      In elk geval positief punt voor studio 73 die mij die gelegenheid wel gaf ! Trouwens ook De Beuckelaer mag hier genoemd worden, kijk ook maar eens in andere topics hier. Heb dan ook nog een vraagje : wie gaat uw 10D kuisen als daar hardnekkig vuil op zit ?

                      Comment


                      • #12
                        't Komt bij mij over alsof je gigantisch in de verdediging schiet. Lijkt me totaal niet nodig, Sonyke, ik vroeg me gewoon af wat er met het toestel zou gaan gebeuren verder. Logisch dat je een ander wilt, 't kost allemaal heel veel geld, en je hoort waar voor je geld te krijgen.
                        Toen je 't toestel eerder testte, met de leenlens, schreef je dat er geen hot of kapotte pixels waren, nu 2. Die zullen er al gezeten hebben zeker.

                        Comment


                        • #13
                          Nee Natalia ik hoef mij noch de winkel, niet te verdedigen, ik heb enkel objectieve informatie gegeven.
                          Toen ik met de leenlens foto's maakte, maakte ik foto's "in de straat". Ik maakte ook wel een foto van een egaal grijze deur.
                          Daar zag ik die pixels niet ! Ik zag die pixels pas met een hier thuis genomen foto met een zwarte achtergrond. Nadat ik deze had gezien zag ik ze ook op de eerst genomen foto's, toen ik deze begon te vergroten. Zelfs op een normale crop.
                          De pixels zie je duidelijker vanaf 1/30ste en langer, ook op gewoon formaat. Maar nu ik ze had gezien, zie je die ook makkelijker, ook op de andere foto's.
                          Toen deed ik proefopnames. De twee "stuck" pixels bevinden zich op x-y 892-1123 en op x-y 1694-569. Dat werd ook bevestigd door de pixeltest. Overigens de pixeltest zegt op zich eigenlijk niet veel, die geeft ook "foutieve" pixels als daar andere waarden in gemeten worden.
                          Toen maakte ik afdrukken op A4 formaat en ook daar waren die te zien. Het gaat hier over pixels die altijd oplichten "stuck"-pixels, geen death pixels dus. Overigens waren er meerderen die zag ik enkel in PS, na automatische niveauaanpassing in PS, of curve aanpassing.
                          Die twee pixels die ik steeds zag waren er te veel aan, die zie je niet in een "bloemenwei" maar wel steeds op donkere achtergronden.
                          Daarenboven lichtten de onmiddellijke ernaast gelegen pixels mee op, duidelijk te zien in een niet eens overdreven crop.
                          Aanvaarden kon ik dat niet temeer daar ik er steeds zou moeten letten op welke plaats het model zou zitten, want de kans dat het model één oplichtend en flikkerend oogje zou hebben was te groot

                          Comment


                          • #14
                            't is en blijft balen

                            [offtopic]je bent in je handtekening de G nog vergeten bij de 70-200 lens, wat heeft dat ding een grote gouden doos he? [/offtopic]

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by NataliaNL
                              't is en blijft balen

                              [offtopic]je bent in je handtekening de G nog vergeten bij de 70-200 lens, wat heeft dat ding een grote gouden doos he? [/offtopic]
                              Is met deze aangepast Natalia

                              Overigens is het voor mij (nog) niet balen tenzij de verkoper, misschien door het lezen van deze topic, zich ook begint af te vragen wat hij met het terug gegeven toestel moet beginnen, en hij hierdoor van gedachten veranderd. Want het andere toestel moet nog bezorgd worden.....maar ik heb er vertrouwen in.
                              In herstelling voor een "pixelmapping" gaat het in elk geval niet.
                              Mocht het toch niet goed aflopen, dan nodig ik jullie uit -samen met de pers- om te komen zien hoe ik het huidige toestel met die "stuck" pixels met een voorhamer stuk sla want dat hoef ik niet, en zelf zal ik het ook niet verkopen (ik verkoop geen brol) ik zal me daar niet lang druk over maken.
                              Dan zijn wel mijn lenzen te koop.

                              Ja die steekt in een mooie gouden doos. Daar is ook een serieuze handleiding bij die ik intussen van buiten ken
                              Dat is nu wel wat balen. Zou daar graag foto's mee gaan maken. De andere lens zit evenwel op het toestel. Ik ga nu niet de lens wisselen....omwille van...Dus even geduld nog. Ze heeft er even opgestaan toen Corné hier was. Die is in elk geval nieuw en ongebruikt en dus eventueel een koopje !

                              Comment

                              Working...
                              X