Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor de "compactjes-kenners" : Samsung WB550 of Fujifilm F80 EXR of Canon IXUS IS ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voor de "compactjes-kenners" : Samsung WB550 of Fujifilm F80 EXR of Canon IXUS IS ?

    Mijn eerste compactje was een Sony Cybershot DSC-P9, daarna wat bridge-camera's en een Panasonic TZ5.
    Ik bekeek wat Sony's maar de klacht is veel dat de fotos precies uitgewassen zijn (mijn vriend z'n lief heeft hetzelfde probleem).

    Heb wat reviews zitten lezen en de Samsung WB550 of Fujifilm F80 EXR leken me wel interessant.
    De Samsung heeft dubbele beeldstabilisatie, redelijk goede iso-prestatie's tot 400-800, MPEG4 videocompressie voor de HD movies en stereo geluid en 10x optische zoom.

    De Fujifilm heeft bovenstaande kenmerken niet (gewone stabilisatie, iso +- idem, gewone avi compressie (grotere bestanden) mono geluid en 5x optische zoom.
    Ik heb een voorgevoel dat er minder toeters en bellen zijn, maar dat de beeldkwaliteit misschien beter is ?

    Wat ik zoek :
    ----------------
    - goede iso-prestaties tot iso 400 (ISO 800 met iets maar niet storend ruis)
    - goede 1080 x 720p hd movies (liefst met stereo geluid)

    - optische beeldstabilisator (maar toch bijna in alle recente modellen)
    - max €150

    De Samsung PL150 leek me ook een leuk model met extra LCD vooraan om fotos van jezelf met partner of kinderen te maken, maar reviews zeggen een noiseprobleem.
    De Canon's heb ik nog niet bekeken, maar de IXUS 120 IS lijkt me ook een goed model qua ruis.

    Zijn er nog mensen die lang reviews gelezen hebben of veel compactjes getest hebben en eindelijk DE ware gevonden hebben
    Last edited by PurePhotography; 28 januari 2011, 21:29.
Working...
X