Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vlek op spiegel 400 d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vlek op spiegel 400 d

    Dinsdag schafte ik mijn eos 400 d aan.Zelfs na het wisselen van lens viel mij niets abnormaal op.Net ben ik weer een wissel aan het doen en ik kijk eens in de behuizing.Ik zakte bijna door mijn stoel toen ik een vlek merkte op de spiegel.de vlek is zo een 2 mm en lijkt op een oxidatievlek.Ik zie wel niets abnormaal in de zoeker of op de foto zelf.Maar vertrouwen doe ik dit zeker niet.Nu, is dit een chip in de spiegel of kan dit nu een oxidatievlek zijn op een splinternieuw toestel ? Ik bekeek dit met een vergrootglas.Kunnen de 400 d gebruikers ook eens hun spiegel na zien ?
    Mvg, Jan. Canon Eos 400-D

  • #2
    Re: Vlek op spiegel 400 d

    Als het effectief een vlek is.
    Vlekken op de spiegel van een nieuw toestel. is niet normaal. Heeft wel geen invloed op je fotos. Want de chip, waarop het beeld wordt gemaakt, zit onder de spiegel. Eventueel zou je wel door je zoeker, de vlek kunnen zien. Want dan kijk je op je spiegel.
    Zou dat niet zelf proberen "kuisen". Spiegeltje plooien... Big problems...


    Gisteren aangeschaft...
    Vandaag probleem
    Morgen terug naar de winkel....


    Dat is mijn idee.

    Groeten
    JO
    Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

    Comment


    • #3
      Re: Vlek op spiegel 400 d

      Ik zou daar ook mee terug naar de winkel gaan. Het is zeker niet normaal en hoort niet op een nieuw toestel. Ik zit er wat mee in als je ergens iets bestelt dat je een toestel/lens kan krijgen die iemand anders heeft teruggegeven.

      Is het 'redelikjk' om te eisen dat alle verzegelingen op de verpakkingen nog intact zijn als je een bestelling plaats?

      thx,
      Michiel
      Canon R | Leica Q
      EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
      Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
      [/COLOR]

      Comment


      • #4
        Re: Vlek op spiegel 400 d

        Terug met dat toestel! Grote merk = grote kwaliteit! Ik kan me niet voorstellen dat zoiets door de kwaliteitscontrole kan!!

        Comment


        • #5
          Re: Vlek op spiegel 400 d

          Ik ga zo met het toestel terug naar de winkel.Ben er wel nog steeds niet goed van.Allee een oxidatie vlek ??? hopelijk vergis ik me en is het simpelweg een vlek van iets.Wat zeker is is dat ik ze niet maakte.Ik ben daar te voorzichtig mee.Wordt vervolgd.
          Mvg, Jan. Canon Eos 400-D

          Comment


          • #6
            Re: Vlek op spiegel 400 d

            bekijk die body maar goed in de winkel... Kan zijn als je het in een fotowinkel gekocht hebt dat ze het gaan kuisen...

            Check daarna toch effe goed... Gewoon 'goed' in body kijken en geen schrik hebben dat er stof in zou komen. Ook al zegt de verkoper dat dat niet mag...
            Stof krijg je er véél makkelijker uit dan 'vlekken'

            Lesley.
            -=- Light is the key...

            Comment


            • #7
              Re: Vlek op spiegel 400 d

              Zo...toestel binnen gedaan.De verkoper schrok ook wel heel even en had zijn bedenkingen over de quality control van Canon.Maar wat bleek al vlug ? Het was een stomme vlek op de lens.De verkoper poetste de spiegel en weg vlek.
              Voor 1 keer was ik niet boos om voor aap te staan
              De vraag is natuurlijk, wie maakte de vlek ? Ik ben heel maar dan ook heel voorzichtig met dit gereedschap.Affin eind goed al goed.Bedankt voor de reacties.
              Mvg, Jan. Canon Eos 400-D

              Comment


              • #8
                Re: Vlek op spiegel 400 d

                Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be Bekijk bericht
                bekijk die body maar goed in de winkel... Kan zijn als je het in een fotowinkel gekocht hebt dat ze het gaan kuisen...

                Check daarna toch effe goed... Gewoon 'goed' in body kijken en geen schrik hebben dat er stof in zou komen. Ook al zegt de verkoper dat dat niet mag...
                Stof krijg je er véél makkelijker uit dan 'vlekken'

                Lesley.
                Boddy is gelukkig proper thanks voor die tip en de anderen idem Ik ben weer een blij mens
                Mvg, Jan. Canon Eos 400-D

                Comment


                • #9
                  Re: Vlek op spiegel 400 d

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rocky Bekijk bericht
                  Zo...toestel binnen gedaan.De verkoper schrok ook wel heel even en had zijn bedenkingen over de quality control van Canon.Maar wat bleek al vlug ? Het was een stomme vlek op de lens.De verkoper poetste de spiegel en weg vlek.
                  Voor 1 keer was ik niet boos om voor aap te staan
                  De vraag is natuurlijk, wie maakte de vlek ? Ik ben heel maar dan ook heel voorzichtig met dit gereedschap.Affin eind goed al goed.Bedankt voor de reacties.
                  Een vlek op de lens die dan een vlek maakt op de spiegel ?!? Lijkt me nogal straf aangezien die 2 elkaar niet raken.
                  David Leemans
                  Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vlek op spiegel 400 d

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rocky Bekijk bericht
                    Zo...toestel binnen gedaan.De verkoper schrok ook wel heel even en had zijn bedenkingen over de quality control van Canon.Maar wat bleek al vlug ? Het was een stomme vlek op de lens.De verkoper poetste de spiegel en weg vlek.
                    Voor 1 keer was ik niet boos om voor aap te staan
                    De vraag is natuurlijk, wie maakte de vlek ? Ik ben heel maar dan ook heel voorzichtig met dit gereedschap.Affin eind goed al goed.Bedankt voor de reacties.
                    Deze uitleg ontgaat mij even
                    Vlek op lens, de spiegel wordt gepoetst en vlek weg
                    Greetz Geert.
                    Canon gerief...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vlek op spiegel 400 d

                      Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                      Een vlek op de lens die dan een vlek maakt op de spiegel ?!? Lijkt me nogal straf aangezien die 2 elkaar niet raken.
                      sta weer voor aap ik bedoel namelijk de spiegel.
                      Mvg, Jan. Canon Eos 400-D

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vlek op spiegel 400 d

                        Oorspronkelijk geplaatst door Rocky Bekijk bericht
                        sta weer voor aap ik bedoel namelijk de spiegel.
                        Dus de verkoper heeft de spiegel gereinigd dan als ik goed begrijp? (nu kan ik toch ni meer volgen zene..)

                        Als die dat echt 100% stip (stof) vrij kan doen is 't ne goeie...
                        -=- Light is the key...

                        Comment

                        Working...
                        X