Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vlek in zoeker, niet op foto: hoe wegkrijgen? welke blaaspeer of iets anders???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vlek in zoeker, niet op foto: hoe wegkrijgen? welke blaaspeer of iets anders???

    Hallo,

    op skivakantie heb ik op de piste zelf vaak van lens verwisselt en nu zie ik heel wat vlekjes in de zoeker (12 vlekjes!)
    Dit zit niet op de foto's, dus dat is al goed, waarschijnlijk op de spiegel dan, of op het matglas?
    Wat moet ik daar nu aan doen, woensdag rij ik naar konijnenberg, kan ik best ineens een blaaspeer meenemen, of wat is daar zoal goed voor en kan ik met een blaaspeer overal goed aan?

    eventueel zoiets?:
    Merk 1
    merk 2
    product van merk 3

    zou ik daar ook eventueel een stofje van op de sensor mee kunnen wegblazen? of beter iets anders kopen in één keer? (zo ja wat)

    alvast bedankt!
    Last edited by Mr.Magic; 21 april 2008, 18:23. Reden: toevoeging links
    Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
    BLOG

  • #2
    Re: Vlek in zoeker, niet op foto: hoe wegkrijgen?

    Zo'n grote blaaskwast werkt misschien wel goed. Als dat niet werkt, gewoon laten zitten en dan is die ineens weg. Je kan zo'n kwast ook gebruiken voor stof van je sensor te blazen. Wel uitkijken dat je zowel je matglas als je laagdoorlaatfilter niet raakt.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Vlek in zoeker, niet op foto: hoe wegkrijgen?

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Als dat niet werkt, gewoon laten zitten en dan is die ineens weg. Je kan zo'n kwast ook gebruiken voor stof van je sensor te blazen. Wel uitkijken dat je zowel je matglas als je laagdoorlaatfilter niet raakt.
      als die niet werkt, laten zitten en is dan weg? huh? sorry snap het niet goed

      die laagdoorlaatfilter... hmm, ik heb een camera eigelijk nog nooit van binnen bekeken... is zal proberen niets te raken

      oke maar goed, een blaaspeer is goed dus
      Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
      BLOG

      Comment


      • #4
        Re: Vlek in zoeker, niet op foto: hoe wegkrijgen?

        ff vraagje nog, blaaspeer is dus goed voor zoiets,
        is er verschil in blaasperen (grootte, sterkte, ...) , of zijn die van die link allemaal goed??? (ik ben nog maar nen arme student en ben niet van plan er één te kopen en nadien te beseffen dat een andere beter had geweest )
        Last edited by Mr.Magic; 21 april 2008, 19:31.
        Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
        BLOG

        Comment

        Working...
        X