Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervanging canon a80

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vervanging canon a80

    Hoihoi,

    Binnenkort vertrekken we op huwelijksreis en aangezien mijn oude vertrouwde powershot niet meer betrouwbaar is ben ik op zoek naar een nieuw toestelletje.
    Ik heb echter de ontwikkelingen niet meer gevolgd en zie door de bomen het bos niet meer. Kunnen jullie mij iets adviseren?

    Wat ik wil is een compact toestel, liefst in mijn broekzak draagbaar of toch tenminste niet hinderlijk aan een riem. Hij gaat voornamelijk dienen om buiten foto's te maken, landschappen, dieren, natuur,...
    Af en toe maak ik graag eens een mooie uitvergroting, dus toch graag een goeie lens. Ik heb al veel plezier gehad van het kantelbaar schermpje van mn canon dus dat zou ook een pluspunt zijn, maar niet echt een must.
    Ik heb al positieve reacties gelezen en gehoord van fuji dus ik neig een beetje naar daar, maar misschien zijn er tegenwoordig wel andere en betere?
    Groetjes,
    Dominic

  • #2
    Re: Vervanging canon a80

    Als ik het goed begrijp, zoek je een bridge-camera en geen spiegelreflex?

    Ik ben zeer tevreden van de Panasonic Lumix reeks. De FZ8 en FZ18 zouden een mooi alternatief kunnen vormen.

    Anderzijds heeft Canon natuurlijk ook leuke toestellen. De Canon Powershot A650 IS heeft blijkbaar een kantelbaar scherm, net als de Powershot S5 IS.

    De Canon Powershot G9 is het summum in hun range. Verschillende leden hier gebruiken dat toestel. ( toestellen in volgorde van oplopende prijs)

    dSLR's bieden natuurlijk betere beeldkwaliteit en flexibiliteit, maar die kan je moeilijk in je broekzak stoppen.
    Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

    Comment


    • #3
      Re: Vervanging canon a80

      Bedankt Omag, ik zal die toestelletjes eens nader bekijken.

      Voor alle duidelijkheid, ik zoek dus geen spiegereflex, gewoon een simple digitaaltje dat ik altijd mee kan nemen en dat toch nog degelijk is.
      Als er nog mensen met advies zijn, is altijd welkom

      Ohja, nog vergeten, budget zit rond de 200 euro.
      Groetjes,
      Dominic

      Comment


      • #4
        Re: Vervanging canon a80

        De A590 en A720 vallen binnen je budget . De A650 gaat er wel over . De SX100IS heb ik zelf maar ik mis de optische zoeker en het ding vreet batterijen. Bovendien ben ik niet echt tevreden over de beeldkwaliteit, vergeleken met mijn - helaas stukgevallen- A80 .
        'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

        Comment


        • #5
          Re: Vervanging canon a80

          Na nog wat interesante topics en vergelijkingen doorgelezen te hebben gaat mijn voorkeur uit naar de fuji en panasonic. Ik zie dat de fz18 aan ongeveer 300 euro staat en de s9600 staat nu in de aanbieding ook aan 300 euro. Allebei net iets boven mijn budget maar kom een mens mag zich ook al eens iets gunnen
          Wat zijn jullie ervaringen met deze 2 toestellen en zijn er nog andere toestellen van deze prijsklasse die hieraan kunnen tippen?
          Groetjes,
          Dominic

          Comment


          • #6
            Re: Vervanging canon a80

            Het is dan toch de fz18 geworden, hopelijk staat die vandaag of morgen aan mijn deur dan kunnen we in het weekend alvast wat experimenteren
            Groetjes,
            Dominic

            Comment

            Working...
            X