Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervanger oude 450D?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vervanger oude 450D?

    De oude Canon 450D van mijn vriendin heeft het begeven. En dus ben ik op zoek naar een vervanger, maar aangezien ik de evoluties op fotocamera-vlak ondertussen al een hele tijd niet meer volg, ga ik hier op het forum even te rade, aan technische kennis geen gebrek hier.
    Qua prestaties voldeed de 450D zeker voldoende aan de eisen van mijn vriendin, dus de eenvoudigste optie is om een 450D body tweedehands op de kop te tikken, en daarmee is de kous af. Maar ik beeld me in dat er op de tweedehandsmarkt ondertussen ook wel compactere toestellen te vinden zijn die even goed of zelfs beter presteren, maar compacter, handiger en makkelijker te bedienen zijn.
    Op de 450D zat de 18-55mm kitlens, en die ging er nooit af. Ze gebruikte het toestel enkel in JPG, op automatische stand. Je kent het wel, de typische vakantie-gebruik DSLR die vooral beter moet zijn dan de doorsnee compactcamera van die tijd.

    Dus, zijn er tweedehands toestellen die jullie me kunnen aanraden ter vervanging van de oude 450D?

    Alvast bedankt voor het advies!
    Last edited by Lieven De Vlaminck; 18 september 2014, 12:37.
    http://lievendevlaminck.wordpress.com/

  • #2
    Re: Vervanger oude 450D?

    Bij konijn hebben ze een 450 in okkazie en heb je 1 jaar waarborg.

    Comment


    • #3
      Re: Vervanger oude 450D?

      systeem camera? die zijn compacter of wel een compact camera type sony rx 100? geen dslr maar voor het soort fotografie van je vriendin zeker voldoende.
      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

      Comment


      • #4
        Re: Vervanger oude 450D?

        Ik zou nooit geen reflex gebruiken op automatische stand...dan kan je beter uitkijken naar iets compacter of systeem camera!

        grtz

        Templar
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #5
          Re: Vervanger oude 450D?

          @Templar Dus hoe ik kan uitmaken uit uw reactie is een compact en-of systeemcamera bedoeld om op automatisch te werken?? Ik bezit ze allemaal zowel reflex, compact en systeemcamera en ik werk er uitsluitend manueel of op andere standen mee maar zeker niet op automatisch.
          Dwz dat uw uitleg een verkeerd beeld geeft.
          Mvg
          Nunzio

          Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
          Fuji X-E1, Fuji X100s, Fuji X20, Canon 600D

          Comment


          • #6
            Re: Vervanger oude 450D?

            Op de automatische stand is een DSLR niet beter of slechter dan een systeem
            of compacte camera. Begrijp niet dat daar zo druk over gedaan wordt.

            Comment


            • #7
              Re: Vervanger oude 450D?

              Bedankt voor de reacties.
              Ondertussen heb ik een Nikon P7700 op het oog via dit forum. Lijkt me een prima toestel te zijn... of zijn er andere meningen?
              http://lievendevlaminck.wordpress.com/

              Comment


              • #8
                Re: Vervanger oude 450D?

                Nikon P7700 en Canon G16 zijn prima toestellen, bijna zo klein als een compactje, bijna zo veelzijdig als een DSLR.
                Suc6
                Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

                Comment

                Working...
                X