Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verschil Eos 550 en Panasonic Lx 5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • verschil Eos 550 en Panasonic Lx 5

    Beslissing is genomen , mag dicht , dank voor de reacties , grt
    Last edited by tinus1964; 17 december 2010, 20:40. Reden: voldoende antwoord op de vraag

  • #2
    Re: verschil Eos 550 en Panasonic Lx 5

    Een dSLR en een (super?)compact (ik zou de LX5 niet zo maar een compact durven noemen ) is een wereld van verschil.
    Grootste voordeel van een compact is z'n draagbaarheid (gewicht, volume, enz.) Een compact heb je eigenlijk altijd bij je (of zou je bij je moeten hebben). Ik heb zo de Canon G9. Voor een bepaald type van fotografie zie je haast geen verschil.
    Grootste voordeel van een dSLR is dat ie toch nog (veel?) sneller is. Mijn G9 althans heeft toch een bepaalde shutter lag (tijd tussen indrukken ontspanknop en effectief registreren van beeld); een dSLR heeft dat veel minder. Ook voor low light conditions is een dSLR veel beter, tenminste als je 'm uitrust met de juiste lens. Dat voordeel is misschien nog groter dan z'n snelheid: nl. het feit dat je een andere lens kunt steken, specifiek voor een bepaald doel of toepassing.
    Uiteraard hangt daar ook een prijskaartje aan: de (super)compact is betaald bij ontvangst (tenzij je het toestel achteraf nog wilt uitrusten met bepaalde extra's - zo heeft m'n vrouw toch een Raynox macrolens op haar FZ18), bij de dSLR kun je -zo je wil tenminste- oneindig uitbreiden met extra objectieven en diets meer.

    Dus eigenlijk: wat is je budget, en wat is de voornaamste toepassing?
    (maar ik blijf erbij dat een gedreven fotograaf naast een dSLR over een 'betere' compact zou moeten beschikken)
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: verschil Eos 550 en Panasonic Lx 5

      Hi, thanks voor de reactie , maar op gebied van instellingen , blijkbaar kan je op Lx5 ook alles manueel instellen , maar gaat dit even ver als bij de Canon 550 , hierbij bedoel ik vooral om te leren fotograferen , dus bvb zelfde foto nemen maar met verschillende Iso's en andere instellingen om het verschil te zien en zo iets te leren , is de lens qua inzoomen en scherpte van foto's het zelfde bij dat type toestellen , zelf ken ik er spijtig genoeg niets van en leer met de minuut bij door op het forun vanalles te lezen , dus vergeef mij m'n " idiote " vragen , wil allen geen 2 toestellen kopen , grtz

      Comment


      • #4
        Re: verschil Eos 550 en Panasonic Lx 5

        Wat betreft de instellingen is er tussen de LX5 geen verschil met een DSLR. Alles kan je
        makkelijk op het toestel zelf instellen.
        Fotokwaliteit is zeer goed. Zeker onder goede omstandigheden. Heel leuk om bijvoorbeeld
        straatfotografie te doen. Niet zo opvallend als een DSLR. En natuurlijk om altijd bij te
        hebben of mee te nemen. Kan makkelijk is een jaszak.

        Comment


        • #5
          Re: verschil Eos 550 en Panasonic Lx 5

          waarom verkoop je jouw lx5 doudeke ?

          Comment


          • #6
            Re: verschil Eos 550 en Panasonic Lx 5

            Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
            waarom verkoop je jouw lx5 doudeke ?
            Omdat ik de gelegenheid heb om tegen een zacht prijsje de Leica X1 te kopen. Dat was
            eigenlijk mijn droom en mijn wens, maar te duur toen. Toch blijf ik de LX5 een prachtig
            toestel vinden. En niet omdat ik het verkoop.

            Comment

            Working...
            X