Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verdere prijsdaling D7100?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verdere prijsdaling D7100?

    Ik ben van plan om in de nabije toekomst de Nikon D7100 aan te kopen. Sinds z'n lancering is hij al redelijk wat in prijs gezakt. Zal deze prijs nog verder zakken denken jullie? Of zit hij zowat aan de "bodemprijs"? Eventueel zou ik er ook de 70-200mm f4 bijkopen... kan de prijs hiervan ook nog zakken? Want alle beetjes helpen natuurlijk...

    Alvast bedankt voor jullie info!

    Groetjes
    Roeliee
    Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

  • #2
    Verdere prijsdaling D7100?

    Hier kan je onderaan zien wat het prijsverloop was voor de D7000 ;-)

    Nikon D7000 Zwart kopen? Vergelijk de shops met de beste prijzen op Tweakers. Wacht je op een prijsdaling? Stel een alert in.


    En hier voor de D7100



    Dus uiteraard gaat de D7100 blijven zakken, maar dat duurt nog wel effe. Misschien voor de D7000 gaan dan?

    De prijs van lenzen zakt helaas weinig :-(
    Last edited by Bobb; 20 september 2013, 16:38.

    Comment


    • #3
      Re: Verdere prijsdaling D7100?

      Een offerte vragen voor de twee samen zal je de grootste besparing geven.

      Comment


      • #4
        Re: Verdere prijsdaling D7100?

        Bedankt beiden voor jullie tips! Ga toch nog klein beetje wachten, nog wat verder sparen! Enja... de 7000 en 7100 eens naast elkaar leggen en goed vergelijken! Merci!

        Groetjes
        Roeliee
        Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

        Comment


        • #5
          Re: Verdere prijsdaling D7100?

          Heb de D7000 en D7100 en deze laatste is merkelijk beter dan de D7000. Nu al te verkrijgen voor 999 euro. Zou niet twijfelen en nog een beetje sparen dan.

          Gr, Daniel.

          Comment


          • #6
            Re: Verdere prijsdaling D7100?

            Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
            Heb de D7000 en D7100 en deze laatste is merkelijk beter dan de D7000. Nu al te verkrijgen voor 999 euro. Zou niet twijfelen en nog een beetje sparen dan.

            Gr, Daniel.
            Zit er dan echt zoveel verschil op? Mensen die dezelfde mening hebben? Denk dan dat ik inderdaad nog wat verder spaar... Is de D7100 trouwens een goeie combinatie met de 70-200 f/4?

            Groetjes
            Roeliee
            Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

            Comment


            • #7
              Re: Verdere prijsdaling D7100?

              Zie dat de prijs al verder gedaald is naar rond de 900 euro. Dat is ongeveer 100 euro met een maand geleden.

              Er is genoeg te vinden op internet om een vergelijking tussen de D7000 en D7100 en ook info op Youtube.

              Gr, Daniel.

              Comment


              • #8
                Re: Verdere prijsdaling D7100?

                Yep, ik hou de prijs van dit toestel ook in het oog.

                Persoonlijk ga ik nog wachten tot het einde van het jaar en dan hoop ik dat Nikon nog uitpakt met eindejaar promoties. (Een mens mag dromen hé. )
                Mvg,
                Rudy Mas
                Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Verdere prijsdaling D7100?

                  Hmm, de D7100 kan je al aan €899 krijgen ook hoor Das nog eens €100 goedkoper
                  Nikon D7100 - Nikkor 85mm 1.8 - Tamron 17-50mm 2.8 - Tamron 28-75mm 2.8 - Tamron 70-200mm 2.8 - Nikon SB-700 - Yongnuo YN560-II - Elinchrom D-LiTE RX4
                  Facebook: Ultimo Photos /// 500px /// Website: Ultimo Photos

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verdere prijsdaling D7100?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Roeliee Bekijk bericht
                    Zit er dan echt zoveel verschil op? Mensen die dezelfde mening hebben? Denk dan dat ik inderdaad nog wat verder spaar... Is de D7100 trouwens een goeie combinatie met de 70-200 f/4?

                    Groetjes
                    Roeliee
                    Verschil is echt wel relatief groot en zeker de meerprijs waard: betere sensor, veel betere autofocus, betere body, meer features,...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Verdere prijsdaling D7100?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                      Yep, ik hou de prijs van dit toestel ook in het oog.

                      Persoonlijk ga ik nog wachten tot het einde van het jaar en dan hoop ik dat Nikon nog uitpakt met eindejaar promoties. (Een mens mag dromen hé. )
                      Wel dat was ik nu ook van plan si Je weet nooit en elke euro is er ene gewonnen

                      Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                      Verschil is echt wel relatief groot en zeker de meerprijs waard: betere sensor, veel betere autofocus, betere body, meer features,...
                      Dan sparen we zeker nog wat verder!
                      Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

                      Comment


                      • #12
                        Re: Verdere prijsdaling D7100?

                        Heb me toch de d7000 besteld (morgen verwacht ik hem). Komende van een D80 denk ik dat het verschil groot genoeg zal zijn , en dat voor 630 EUR. Ik heb ook met de 7100 vergeleken. Low light performance (hogere ISO ruis) was voor mij belangrijkst, en daarin verschillen ze niet zoveel. Tweedehands is het risico niet waard, men vraagt daar gemakkelijk ook nog 500+ EUR ...
                        Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
                        And why do we fall, Bruce?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Verdere prijsdaling D7100?

                          Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht
                          Heb me toch de d7000 besteld (morgen verwacht ik hem). Komende van een D80 denk ik dat het verschil groot genoeg zal zijn , en dat voor 630 EUR. Ik heb ook met de 7100 vergeleken. Low light performance (hogere ISO ruis) was voor mij belangrijkst, en daarin verschillen ze niet zoveel. Tweedehands is het risico niet waard, men vraagt daar gemakkelijk ook nog 500+ EUR ...
                          Je moet het zo bekijken, er is niets wat je met een D7000 niet kan wat je met een D7100 wel kan
                          D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                          Comment


                          • #14
                            Re: Verdere prijsdaling D7100?

                            Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                            Je moet het zo bekijken, er is niets wat je met een D7000 niet kan wat je met een D7100 wel kan
                            Kleine correctie. Ik gebruik vaak een 50-135 f 2,8 en een 100-300 f4 lens. In de A-stand bijvoorbeeld, bewaakt de D7100 , met de auto-iso ook de sluitertijd. Deze neemt automatisch af naarmate je meer inzoomt. Het inkorten wordt gecompenseerd door een automatische verhoging van de ISO. Vooral wanneer je aan het begin van het zoombereik zit, geeft dat foto's met lagere ISO. Met de D7000 gaat dat alleen wanneer je handmatig aanpast, waarvoor je meestal geen tijd hebt.

                            Deze aanpassing van de sluitertijd kan je afstemmen op je vaardigheid om bewegingsonscherpte te vermijden. Er is een standaardinstelling die je tweemaal kan verlengen of korter maken. In deze tabel heb ik samengezet hoe dat concreet werkt voor enkele verschillende lengten van de lens.



                            Voor mij was dit toch, naast het AF-systeem en de resolutie, een belangrijke reden om te kiezen voor D7100.
                            Fuuu…tsjie
                            www.wouldbephotography.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Verdere prijsdaling D7100?

                              Oorspronkelijk geplaatst door wouldbe Bekijk bericht
                              Kleine correctie. Ik gebruik vaak een 50-135 f 2,8 en een 100-300 f4 lens. In de A-stand bijvoorbeeld, bewaakt de D7100 , met de auto-iso ook de sluitertijd. Deze neemt automatisch af naarmate je meer inzoomt. Het inkorten wordt gecompenseerd door een automatische verhoging van de ISO. Vooral wanneer je aan het begin van het zoombereik zit, geeft dat foto's met lagere ISO. Met de D7000 gaat dat alleen wanneer je handmatig aanpast, waarvoor je meestal geen tijd hebt.

                              Deze aanpassing van de sluitertijd kan je afstemmen op je vaardigheid om bewegingsonscherpte te vermijden. Er is een standaardinstelling die je tweemaal kan verlengen of korter maken. In deze tabel heb ik samengezet hoe dat concreet werkt voor enkele verschillende lengten van de lens.

                              Voor mij was dit toch, naast het AF-systeem en de resolutie, een belangrijke reden om te kiezen voor D7100.
                              De voorkeur gaat toch steeds meer en meer naar de 7100! Bedankt voor je verdere info!

                              Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                              Een offerte vragen voor de twee samen zal je de grootste besparing geven.
                              Ik heb net eens een offerte gevraagd voor de combi body + 70-200 f/4... En moet eerlijk toegeven misschien toch wat teleurgesteld. Voor deze combinatie krijg ik €15 korting... wacht ik denk ik toch nog wat af voor eventuele cashbacks die er misschien wel aankomen...

                              Groetjes
                              Roeliee
                              Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

                              Comment

                              Working...
                              X