Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verbinding cam en tv

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verbinding cam en tv

    Ik heb hier een tv toestel staan waar enkel een skartaansluiting op zit, bestaan en verloop stekkers van skart naar video en audio zodat ik toch de camera kan aansluiten, of weet er iemand een andere oplossing?

    Thanks

    Steward
    Groetjes,

    Rudi Petitjean

    NATURE GALLERY

  • #2
    Zeker bestaan er zulke stekkers.
    Aan de ene kant scart aan de andere driemaal clich , rood wit voor 't geluid en geel voor video. En je hebt er ook nog waar een S- stekker bijzit...


    Of een overgangstekker waar je dan je kabels kan inpluggen...
    Deze gebruik ik ook, er staat een schakelknop op: video in of video out.


    Comment


    • #3
      Mic,
      gewoon even nieuwsgierig,
      Ik vroeg mij af waarom er eigenlijk een in-output opzit?
      Singnaal wordt toch maar alleen uitgestuurd door de cam, of heeft die switch een andere doel?

      Comment


      • #4
        De reden waarom er een in- en output opzit, is om enerzijds films met je videocamera weer te geven op de TV, anderzijds om, indien je camera dit toelaat, films op te nemen van TV

        Comment


        • #5
          Originally posted by Arcturus
          De reden waarom er een in- en output opzit, is om enerzijds films met je videocamera weer te geven op de TV, anderzijds om, indien je camera dit toelaat, films op te nemen van TV
          Acturus, bestaan er dan tv's met scart-out? Ik heb die nog nooit gezien, het zou kunnen ze, maar ik heb twijfels. Ik was van mening dat het enkel diende om van een recorder die geen cinch of s-video heeft aan te sluiten op een toestel met enkel cinch of s-video ingang. En moest het zijn zoals jij zegt dan zou ik toch aanraden om inneens de bron die naar de tv gaat op te nemen, de tv er van tussen laten dus, dit zal de kwaliteit ten goede komen.

          Vriendelijke groeten

          Comment


          • #6
            Kristof,

            Ik heb juist naar mijn TV gaan kijken en ik heb 3 scarts: 2 in en 1 out (maar ik heb dat eerlijk gezegd nog nooit gebruikt).
            Maar ge hebt gelijk: het lijkt me ook beter
            de TV er tussenuit te laten.
            Ik heb eigenlijk een slecht voorbeeld gegeven: ik denk dat de stekker meestal gebruikt wordt om video te bewerken en over te zetten

            Comment


            • #7
              zeker, een scart is een euro-connector met tweerichtingsverkeer.
              Je kan de video uit van je camera dus op die GELE bus steken en dan zou je je beelden op tv kunnen bekijken, wel de in/out juist zetten.

              Comment

              Working...
              X