Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van D7200 naar systeemcamera ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Van D7200 naar systeemcamera ?

    Zijn er systeemcamera's die in de buurt van de Nikon komen?
    Waarom zou ik overstappen?
    Zou graag wat minder gewicht meedragen(veel last vn mijn rug) maar wil niet echt inboeten op kwaliteit.
    Ik doe vooral natuur en straatfotografie.
    En ja D7200 is een heel goed toestel maar ben in de mogelijkheid(financieel) om eens iets anders te kopen.
    De 7500 zit ook nog steeds in mijn hoofd maar dan blijft het gewicht probleem hetzelfde denk ik.

    mvg
    Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
    schitterende maltwhisky op de kast

  • #2
    Re: Van D7200 naar systeemcamera ?

    Er is genoeg kwaliteit te vinden in de systeemcamera's. Maar heb je er al mee gefotografeerd ? De ene zweert erbij, de andere moet er niet van weten. Ikzelf bots altijd weer tegen die electronische zoeker, ik kan daar niet aan wennen. Ik heb al jaren een Panasonic GX 1, vrij goed toestel (intussen ook alweer lang achterhaald natuurlijk, het gaat snel in fotografieland) met voldoende pixels, niks mis mee, maar al dat electronisch gedoe, niet echt mijn ding. Geef mij maar een spiegelreflex, liefst met zoveel mogelijk functies achter een knopje en zo weinig mogelijk menugestuurd, ik neem het gewicht er dan graag bij. Een fototas op wieltjes is ook een oplossing....

    Comment


    • #3
      Re: Van D7200 naar systeemcamera ?

      Een Fuji X-Pro2 heeft OVF en EVF. Dus een Optical viewer en een Electronic viewer, die zou ik dan toch eens bekijken, of uitproberen.
      Voor natuur en straat zijn er ideale lenzen zoals de 10-24 en de 27mm pancake, beide zijn zeer licht, en mooie kwaliteit.`De standaard 18-55 2.8-4.5 moet trouwens ook zelden onderdoen, en is een ideale instaplens.
      ...leeg...

      Comment


      • #4
        Re: Van D7200 naar systeemcamera ?

        Fuji is idd erg goed en ietsje compacter (niet zóveel tov d7200) maar qua gewicht zal er geen tot erg weinig winst zijn...
        Het mft systeem wel kleiner maar dezelfde beeldkwaliteit is dat niet, maar misschien wel zeker voldoende??
        Ik zou je aanraden om in het begin je nikon nog niet weg te doen en eerst goed uitproberen

        Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: Van D7200 naar systeemcamera ?

          Xpro 2 met 56 1.2 woog bijna evenveel als mijn d750 mrt 85 1.8. Compacter is niet altijd lichter. Qua kwaliteit ga je in veelnolstandigheden geen verschil zien. Ga eens naar een winkel en speel wat met de verschillende mogelijkheden. Krijg je een.beter idee van de feel van een toestel

          Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

          Comment


          • #6
            Re: Van D7200 naar systeemcamera ?

            ik heb naast mijn Nikon's een Panasonic G5, op zich een fijn toestel maar voor mijn natuurfotografie (ik wil erg graag het oog van het dier scherp hebben) heb ik elke keer weer problemen met de autofocus, dat werkt nu eenmaal wat anders maar kan ik niet zo snel aan wennen. En als je goede lenzen wil hebben van MFT zal het niet echt veel lichter worden. ik weet niet hoe het met de nieuwere MFT camera's is, maar voor een dagje fotograferen met de G5 heb ik ondertussen 4 batterijen, voor de D7200 en D610 kom ik een week toe met 1 batterij per toestel (tijdens een trip wel te verstaan).
            Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
            Our English website: www.kaichitravel.com
            Breng eens een bezoekje aan Siberie!

            Comment


            • #7
              Re: Van D7200 naar systeemcamera ?

              huur eens een xt2 of xt20. Bij Grobet in ANtwerpen kan dat dan heb je een idee hoe de toestellen zich gedragen.
              Anders stuur me een pm en dan kom je eens bij me langs om deze toestellen te testen. Zelf woon ik in de buurt van de afrit Borgerhout net buiten de ring.
              Hoe het gewicht zich verhoud tov de Nikon weet ik niet maar wat ik wel weet is dat met vergelijkbare lenzen mijn fototas zeker 40% lichter is dan toen ik de canon 5d3 gebruikte
              Albums
              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

              Comment


              • #8
                Re: Van D7200 naar systeemcamera ?

                Veel mensen lijken altijd 1 ding te vergeten.
                Het gewicht van een lens heeft enkel en alleen te maken met de sensor grootte.
                De body geeft daar weinig of niets mee te maken.
                Als je overstapt van een dslr met APS-C sensor naar een systeemcamera met APS-C, dan zal je op de body gewicht winnen, maar niet noodzakelijk op de lenzen.
                Uiteraard kunnen deze fabrikanten wel meer aandacht besteden aan lichtere materialen voor de bouw van de lenzen.
                Als je ook bv snelle (zoom)lenzen wilt gebruiken, dan zal je ook dat gewicht moeten meezeulen.
                Net even opgezocht:
                Fuji 50-140mm f/2.8 OIS -> 1100 gr
                Fuji XF 16-55mm f/2.8 -> 660 gr
                Dat is ook niet "licht" te noemen.

                Het grote voordeel van bv Fuji, is dat zij zich natuurlijk volledig kunnen concentreren op het bouwen van kwalitieve APS-C objectieven.
                DSLR fabrikanten hebben ook Fullframe DSLR's, en maken liever Fullframe objectieven, die op hun FF en APS-C bodies werken.
                Fuji kan snelle primes maken, voor het APS-C beeldformaat. Die zullen natuurlijk lichter zijn dan overeenkomstige FF primes.

                Ik wil gewoon even waarschuwen dat je natuurlijk geen onrealistische verwachtingen moet hebben.
                Nikon shooter - Samyang fan

                Comment


                • #9
                  Re: Van D7200 naar systeemcamera ?

                  al vast bedankt voor julie in breng.Ik ga deze week eens wat toestellen bekijken.
                  En misschien toch maar wat doorbijten ivm het gewicht.Ik lees namelijk wel heel veel goeds over die D7500,maar die komt pas eind deze maand uit blijkbaar.Dus nog ff wachten voor ik deze kan testen.

                  mvg
                  Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
                  schitterende maltwhisky op de kast

                  Comment


                  • #10
                    Re: Van D7200 naar systeemcamera ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door maltje1962 Bekijk bericht
                    al vast bedankt voor julie in breng.Ik ga deze week eens wat toestellen bekijken.
                    En misschien toch maar wat doorbijten ivm het gewicht.Ik lees namelijk wel heel veel goeds over die D7500,maar die komt pas eind deze maand uit blijkbaar.Dus nog ff wachten voor ik deze kan testen.

                    mvg
                    Zolang de D7500 niet beschikbaar is, is hij ook niet in het algemeen getest. Toch mee oppassen. Indertijd was de D600 in geuren en kleuren aangekondigd ... Schitterend toestel, totdat plots geheimzinnige olievlekken stokken tussen de wielen kwamen steken ...
                    En ik heb nu ook niet gezegd dat de D7500 een slecht toestel is, enkel dat de kwaliteit pas na grondig en veelvuldig gebruik zich laat meten.
                    https://www.fotospotter.be
                    Je suis content d’être heureux

                    Comment


                    • #11
                      Re: Van D7200 naar systeemcamera ?

                      Als ik nu mocht herbeginnen kocht ik mij waarschijnlijk een Sony A7R want we spreken over een systeem camera en geen reflexen.
                      Een systeem camera met een FF sensor en mits adapters zet je daar gelijk welke lens op, of toch bijna.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Van D7200 naar systeemcamera ?

                        Hallo,

                        Persoonlijk denk ik dat de D7500 niet erg veel voordelen gaat opleveren tegenover de D7200 die je nu hebt ...
                        Een echte "update" is de overstap naar de D500 - ik heb ze beiden - en het verschil is erg goed merkbaar.
                        De vraag is enkel of je de meerwaarde van de D500 echt nodig gaat hebben.

                        Ik ben destijds van fullframe Canon overgestapt naar Fuji (APS-C) en ben het systeem en de andere manier van werken nooit echt gewoon geworden.
                        Ik heb dan terug een DSLR aangeschaft, de Nikon D7200, en dat was weer een echte "verademing" (APS-C). Full frame hoefde voor mij niet meer.
                        Maar, dat was/is mijn eigen ervaring ...
                        Je hoort me ook niets slecht zeggen over de beeldkwaliteit van de Fuji's - au contraire ...

                        Maar, zoals eerdere poster ook al aangeven, de body is slechts 1 onderdeel van het gewicht. De lenzen, dat is de balangrijkste factor ...

                        Jaja
                        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Van D7200 naar systeemcamera ?

                          Gekke jonge dat ik ben.
                          Bedoeling was naar een lichter toestel te gaan,kom ik thuis met een D610 met mooie zoomlens.
                          Moet wel toegeven dat ik al langer eens een FF wou gebruiken maar prijzen waren wat aan de hoge kant.
                          Nu heb ik dit prachtig toestel voor een mooie prijs kunnen kopen.
                          Draadje mag misschien open blijven mochten er mensen behoefte aan hebben.
                          Mvg
                          Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
                          schitterende maltwhisky op de kast

                          Comment


                          • #14
                            Re: Van D7200 naar systeemcamera ?

                            Hoi,

                            ik denk dat je met een overstap van een degelijke spiegelreflex naar een systeemcamera een stap achteruit doet met de accuratesse van het AF systeem.
                            Dat is mijn ervaring van iets meer dan 2 jaar terug en vrees dat dit nu nog is... even snel een moderne Sony proberen bevestigde dat gevoel...
                            Fotografie airshow, sport (auto en motorrace) en wildlife.
                            Wat ik lees over de nieuwe Nikon D7500 is dat de resolutie van de AF sensor een stuk hoger is, wat ten goede komt aan de tracking van een onderwerp.
                            Ík zou graag een opvolger zien van de D750 met het AF systeem van de D500.
                            Een nieuw avontuur naar een mild geprijsde (...geen camerabody van €3000 plus...) systeemcamera, gaat het voor mij de eerste jaren niet worden.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Van D7200 naar systeemcamera ?

                              ik denk dat er velen zitten te wachten op een échte opvolger van de D700, een soort kleine broer van de D5 dus hé. FF met de eigenschappen van de D500. Als die op de markt zou komen, sta ik vooraan in de rij !

                              Comment

                              Working...
                              X