Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgrade van 60D naar 7D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Upgrade van 60D naar 7D

    Hey,

    Ik vraag me af of de upgrade van Canon 60D naar 7D voor mij zinvol is. Ik wil absoluut op cropframe blijven werken, dus 5D is geen optie.

    Buiten de snellere shutterspeed en meer af-points zijn er volgens mij enkel nadelen aan de 7D.

    Ik werk vooral bij weinig licht (concerten, events algemeen).

    Meningen?

  • #2
    Re: Upgrade van 60D naar 7D

    Oorspronkelijk geplaatst door florian_ramakers Bekijk bericht
    ... Buiten de snellere shutterspeed en meer af-points zijn er volgens mij enkel nadelen aan de 7D...
    Huh
    Zo te lezen is uw keuze al gemaakt, dan kunt U beter bij de 60D blijven toch ?

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Upgrade van 60D naar 7D

      Oorspronkelijk geplaatst door florian_ramakers Bekijk bericht
      Ik werk vooral bij weinig licht (concerten, events algemeen).
      De 60D en 7D hebben dezelfde sensor dus naar beeld kwaliteit gaat het geen verschil maken.

      Voor de rest moet jij zelf zien of de extra functionaliteiten van de 7D de overstap waard zijn.

      Wil je tijdens concerten en events (waarschijnlijk allemaal moeilijke licht omstandigheden) echt betere beeld kwaliteit zal je toch naar de 5DII of de 1D moeten gaan vrees ik...

      Ik gebruik de 7D nu 2 jaar en ben daar zeer tevreden over
      maar ik moet zeggen dat ik bij indoor sportfotografie toch snel in de problemen kom met de minder goede prestaties bij hoge ISO...

      Comment


      • #4
        Re: Upgrade van 60D naar 7D

        Oorspronkelijk geplaatst door florian_ramakers Bekijk bericht
        Buiten de snellere shutterspeed en meer af-points zijn er volgens mij enkel nadelen aan de 7D.
        Welke snellere shutterspeed? 1/8000ste is 1/8000ste of zit daar verschil boor beide camera's?
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Upgrade van 60D naar 7D

          De beeldkwaliteit van beide camera's zal ongeveer hetzelfde zijn omdat ze dezelfde sensor gebruiken, maar de 7D heeft vooral een beter AF systeem met meer mogelijkheden.
          Daar zit dus het grootste verschil tussen die twee camera's.

          Bij concertfotografie zal er dus niet minder ruis in de foto's zitten, maar de 7D zal waarschijnlijk wel gemakkelijker scherpstellen bij weinig licht.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Upgrade van 60D naar 7D

            Het zijn twee verschillende camera's. Ik ben destijds van de 50D naar de 7D gegaan, maar het verschil was duidelijk.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Upgrade van 60D naar 7D

              2e hands 1D MIII ?
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

              Comment


              • #8
                Re: Upgrade van 60D naar 7D

                Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                2e hands 1D MIII ?
                Ik wil absoluut op cropframe blijven werken, dus 5D is geen optie.
                Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Upgrade van 60D naar 7D

                  Een 1D MIII heeft een cropfaktor van 1.3. Ik weet niet welke lenzen je hebt ?

                  EF-s lenzen kan je natuurlijk ook niet op een 1D MIII gebruiken.
                  Canon-man. Concerten en natuur.
                  Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Upgrade van 60D naar 7D

                    Oorspronkelijk geplaatst door florian_ramakers Bekijk bericht
                    Hey,

                    Ik vraag me af of de upgrade van Canon 60D naar 7D voor mij zinvol is. Ik wil absoluut op cropframe blijven werken, dus 5D is geen optie.

                    Buiten de snellere shutterspeed en meer af-points zijn er volgens mij enkel nadelen aan de 7D.

                    Ik werk vooral bij weinig licht (concerten, events algemeen).

                    Meningen?
                    Ik zou zeker uw 60D verkopen (voor een appel en een ei aan mij ) en gaan voor die 7D

                    Nee, grapje ik ga binnenkort waarschijnlijk ook één van deze camera's kopen... Het verschil in prijs is duidelijk, het verschil in kwaliteit is dat volgens mij niet echt. Tenzij de bouwkwaliteit misschien en dat is ook niet onbelangrijk. Anderzijds vind ik het jammer dat de 7D geen klapscherm heeft. Dit zou ik wel handig vinden (macro-fotografie).
                    Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Upgrade van 60D naar 7D

                      Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                      Een 1D MIII heeft een cropfaktor van 1.3. Ik weet niet welke lenzen je hebt ?

                      EF-s lenzen kan je natuurlijk ook niet op een 1D MIII gebruiken.
                      Ah zo
                      Nevermind dus
                      Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Upgrade van 60D naar 7D

                        Oorspronkelijk geplaatst door florian_ramakers Bekijk bericht
                        Hey,

                        Ik vraag me af of de upgrade van Canon 60D naar 7D voor mij zinvol is. Ik wil absoluut op cropframe blijven werken, dus 5D is geen optie.

                        Buiten de snellere shutterspeed en meer af-points zijn er volgens mij enkel nadelen aan de 7D.

                        Ik werk vooral bij weinig licht (concerten, events algemeen).

                        Meningen?
                        Je geeft aan concerten te doen, waar je over het algemeen met mindere licht omstandigheden hebt te maken. Welke objectieven gebruik je als ik vragen mag ?

                        Beide camera's hebben de zelfde sensor, 7D heeft op gebied van De AF een voorsprong, maar dit zal je niet gelijk een heel groot voordeel opleveren bij mindere lichtomstandigheden. Gebruikte objectieven spelen in deze ook een belangrijke rol.

                        Wellicht kun je ons van meer informatie voorzien.

                        Comment

                        Working...
                        X