Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgrade D50 - D200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Upgrade D50 - D200

    Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
    Ik blijf hier geen welles nietes spelen maar als jij denkt dat een D200 hier een groter voordeel bied dan het betere glas wat ik voorstelde dan wil ik wel goede argumenten horen van je ipv op lenzen te gaan oordelen.

    Het manuele lens verhaal..., ja en wil je met M42 werken dan moet je een Canon hebben, dus geen enkele Nikon is goed.
    Dat trekt dus op niks he aangezien de TS daar niet over spreekt.
    Je zegt het zelf: Mijn keuze voor de D200 was dan ook niet voor de iso's maar voor de betere bedienng en andere functies
    Voeg daar voorlopig een 50mm 1.8 aan toe, neem foto's op ISO 800 en koop later lichtsterkere lenzen (85mm 1.8 bvb en helemaal niet te duur)
    Nog een voordeel bij concertjes : D200 heeft een Auto-ISO functie inclusief begrenzing sluitertijd tot 1/25O
    Onderschat trouwens hier ook het nut niet van 5bps
    Last edited by mexicano; 29 mei 2008, 20:54.
    Canikon 40D - D200, D300

    Comment


    • #17
      Re: Upgrade D50 - D200

      Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
      Je zegt het zelf: Mijn keuze voor de D200 was dan ook niet voor de iso's maar voor de betere bedienng en andere functies
      Voeg daar voorlopig een 50mm 1.8 aan toe, neem foto's op ISO 800 en koop later lichtsterkere lenzen (85mm 1.8 bvb en helemaal niet te duur)
      Nog een voordeel bij concertjes : D200 heeft een Auto-ISO functie inclusief begrenzing sluitertijd tot 1/25O
      Onderschat trouwens hier ook het nut niet van 5bps
      Had ook even mijn laatste regel meegenomen in je quote.
      Oftewel , welk voordeel wat voor de TS belangrijk is haal je wel met een D200 en de objectieven die hij bezit, en haal je niet met een D50 met beter glas?
      Het in rood kan de TS nu ook al dus waarom dan een ander toestel ?.

      Het blauw, ik zei het idd zelf, maar dit was mijn keuze, en mijn keuze is niet voor iedereen goed.
      Had ik het voor de betere iso's gedaan dan had er geen D200 gekomen maar had ik de D50 gehouden.
      Oftewel bij mijn keuze speelde de iso geen dusdanige rol dat deze beter moest zijn.
      Dus mijn keuze staat recht tegenover hetgeen de TS wilt.
      Trek de dingen aub niet uit zijn verband.

      Ik wil weleens een reactie van de TS zelf of andere mensen die ook ervaring hebben in dit gebeuren.

      Greetz rich
      D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

      Comment


      • #18
        Re: Upgrade D50 - D200

        Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
        Ik wil weleens een reactie van de TS zelf of andere mensen die ook ervaring hebben in dit gebeuren

        Goed idee want uiteindelijk gaat het daarover
        Canikon 40D - D200, D300

        Comment


        • #19
          Re: Upgrade D50 - D200

          Een betere lens maakt van de D50 echt geen betere camera.
          Een D200 (zeer kritische camera) laat iedere tekortkomingen van een eenvoudige lens direct zien.

          Als je wilt vergelijken dan moet je dit ook doen met het segment waarvoor deze camera is gemaakt.
          Een 17-55 F2,8 hoort op een D200 thuis op een D50 is dit een beetje overkill, tenzij je aan het investeren bent in glas.

          Mijn aanbeveling zou dan ook zijn:
          Spaar gewoon even door en bekijk dan later de markt opnieuw.

          Een D300 zou voor mij een optie zijn, maar het verschil tussen de D200 en de D300 is mij te weinig om te updaten.
          Dus wacht ik op de D400
          mvg
          Antoine

          Comment


          • #20
            Re: Upgrade D50 - D200

            Bedankt voor de reacties.

            Voor mijn noden lijkt het inderdaad wat nutteloos om de switch te maken, dus blijf ik wel nog even bij de D50.

            Het probleem is eigenlijk dat ik de 1600 echt wel nodig heb, ook als de 50mm erop zit. Dus zal gewoon even moeten doorsparen.

            Hartelijk bedankt voor het advies.

            Comment


            • #21
              Re: Upgrade D50 - D200

              Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
              Een D300 zou voor mij een optie zijn, maar het verschil tussen de D200 en de D300 is mij te weinig om te updaten.
              Het verschil tussen een D200 en D300 is veel meer als de direct zichtbare verschillen(LV, snelheid, iso, scherm) in de details zitten ook zoveel verbetering/veranderingen, bv pientere pookje op de grip, dat het totaal veel meer is.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #22
                Re: Upgrade D50 - D200

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Het verschil tussen een D200 en D300 is veel meer als de direct zichtbare verschillen(LV, snelheid, iso, scherm) in de details zitten ook zoveel verbetering/veranderingen, bv pientere pookje op de grip, dat het totaal veel meer is.

                Er is idd veel meer dan het direct zichtbare.
                Echter de behoefte stelling (is voor een ieder verschillend) moet wel aanwezig zijn.
                Zolang ik zelf niet aan de grens van de D200 ben gekomen heb ik nog geen andere camera nodig. Het zou toch te gek zijn als je iedere keer als een nieuw model komt moet updaten. Ik kan mij best voorstellen dat fotografen die altijd in de hoge ISO werken een update naar de D300 maken.
                Ik kom zelf nooit hoger dan ISO 800 dus ik ken die problemen niet.
                Misschien wordt mijn nieuwe D... wel een D500 wie zal het zeggen.

                mvg
                Antoine

                Comment


                • #23
                  Re: Upgrade D50 - D200

                  Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                  Een D300 zou voor mij een optie zijn, maar het verschil tussen de D200 en de D300 is mij te weinig om te updaten.
                  Dus wacht ik op de D400
                  mvg
                  Antoine
                  Ik ben ook tot dezelfde conclusie gekomen.
                  En waarom hebben ze die bkt knopje eraf gelaten.
                  Hopelijk zit die er weer op bij de D400.

                  Groetjes.
                  lucv.be - instagram - facebook

                  Comment


                  • #24
                    Re: Upgrade D50 - D200

                    Oorspronkelijk geplaatst door mypicture Bekijk bericht
                    Ik ben ook tot dezelfde conclusie gekomen.
                    En waarom hebben ze die bkt knopje eraf gelaten.
                    Hopelijk zit die er weer op bij de D400.

                    Groetjes.
                    BKT knopje er af gelaten BKT zit normaal toch onder het Fn knopje vooraan bij D300.

                    Dit knopje kan je ook wel andere functie's geven, het hangt er natuurlijk van af wat je gewoon bent met deze knop te doen.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Upgrade D50 - D200

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      BKT knopje er af gelaten BKT zit normaal toch onder het Fn knopje vooraan bij D300.

                      Dit knopje kan je ook wel andere functie's geven, het hangt er natuurlijk van af wat je gewoon bent met deze knop te doen.
                      Voila.
                      Dit noemt het functie knopje.
                      Een bkt knopje zit er dus niet apart op bij de D300.
                      En persoonlijk gebruik ik deze toets nogal eens.
                      Een toets die verschillende functies heeft vind ik niet zo praktisch.

                      Groetjes.
                      lucv.be - instagram - facebook

                      Comment


                      • #26
                        Re: Upgrade D50 - D200

                        Voor concerten zou ik ZEKER GEEN D200 meer kopen, ik kan het weten, ik heb er één en doe 90% concertfotografie, vooral in slechte lichtomstandigheden (www.jankeirse.be voor voorbeelden) ;-) De D200 is op ISO1600 slechter dan de D70s.

                        Als je motorcross fotografeerd, wil je dan veel foto's maken op korte tijd?
                        Ik heb sinds enkele maanden ook een Fuji S5Pro, die kost tegenwoordig ongeveer evenveel als een D200 tweedehands en is voor concertfotografie veel beter. Alleen haalt hij niet zoveel foto's per seconde (ik denk maar 2 of 3) en leegt de buffer traag (enorm traag.) De camera respons is wel zeer snel, het is niet de slak die bvb de S2Pro was (een S3 heb ik nooit gebruikt maar aangezien dat ook een digitale F80 is en de F80 een slak is, zal dat wel hetzelfde zijn).
                        Enkel de frame rate en het legen van de buffer zijn traag, maar scherpstelling is snel (in vergelijking met instapmodellen) en shutter lag is nihil (voor mij onmerkbaar) en ik heb nog nooit het gevoel gehad dat ik geen 2de of 3de foto kon maken als ik wilde. Een burst van foto's zul je er wel niet mee maken, maar ik denk eigenlijk dat je met de 5 beelden per seconde van de D200 dan ook nog niet snel genoeg bent.
                        Dus als je vooral concertfotografie doet en niet vooral motorcross, of als je D50 eigenlijk al snel genoeg is voor die motorcross, dan zou ik gewoon een S5Pro zoeken. Ik ben in elk geval blij dat ik dat heb gedaan, want voordat ik hem had wou ik een D300 en die zou me het dubbel gekost hebben (eigenlijk nog meer aangezien ik er nog een grip bij moest kopen ook dan) terwijl ik daar nu eigenlijk geen voor mij belangerijke voordelen mee zou halen (wat niet wil zeggen dat de D300 geen betere camera is, ik zou behalve de betere AF er gewoon weinig nut uit halen, en die betere AF is me precies geen dubbele prijs waard).

                        Comment


                        • #27
                          Re: Upgrade D50 - D200

                          Oorspronkelijk geplaatst door jantjen Bekijk bericht
                          (eigenlijk nog meer aangezien ik er nog een grip bij moest kopen ook dan).
                          Waarom zou je voor de D300 een grip moeten kopen en voor de D200 of de S5 niet
                          Als je voor de S5 geen grip nodig hebt, heb je hem voor de D300 ook niet niet nodig, tenzij je hem nodig hebt om de 8fps te behalen, maar dan kun je zowiso ook niets doen met de S5.

                          Hubert
                          Hubert

                          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Upgrade D50 - D200

                            Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                            Waarom zou je voor de D300 een grip moeten kopen en voor de D200 of de S5 niet
                            Ik moest voor de S5 geen extra grip kopen, maar voor een D300 had ik dat wel moeten doen omdat ik al een grip had die er op pastte voor mijn D200 die ik al langer had (en die ik nog heb als backup.) Die uitspraak was dus enkel van toepassing op mezelf, sorry voor de verwarring.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Upgrade D50 - D200

                              Oorspronkelijk geplaatst door jantjen Bekijk bericht
                              Voor concerten zou ik ZEKER GEEN D200 meer kopen, ik kan het weten, ik heb er één en doe 90% concertfotografie, vooral in slechte lichtomstandigheden (www.jankeirse.be voor voorbeelden) ;-) De D200 is op ISO1600 slechter dan de D70s
                              Ik ben eens een kijkje gaan nemen op jouw website en er een willekeurige keuze gemaakt (Lady Lynn)
                              Foto's zitten idd vol ruis...
                              Maar dat het ook anders kan met een D200 wil ik toch met dit plaatje bewijzen
                              (foto zelf stelt niet veel voor - gewoonlijk gebruik ik hiervoor mijn D300 , dit eventjes als test uitgeprobeerd ivm ruis)


                              (lichte crop, wat ruis ook al niet ten goede komt)
                              Canikon 40D - D200, D300

                              Comment


                              • #30
                                Re: Upgrade D50 - D200

                                Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
                                Ik ben eens een kijkje gaan nemen op jouw website en er een willekeurige keuze gemaakt (Lady Lynn)
                                Foto's zitten idd vol ruis...
                                Maar dat het ook anders kan met een D200 wil ik toch met dit plaatje bewijzen
                                Die vergelijking loopt wel heel erg scheef. Mijn foto's van Lady Lynn zijn genomen in een donker café met bijna enkel een kleine hoeveelheid rood licht en hoofdzakelijk met de Fuji S5 Pro aan ISO 3200, met open diafragma (f/2.8) haalde ik dan vaak nog niet 1/100, ik heb ook veel onderbelicht (-1/3de of -2/3de stop) omdat je anders problemen krijgt met dat rood licht dat zeer snel voor clipping zorgt. Jouw foto is genomen op ISO 800 aan f/3.2 en 1/99, véél betere lichtomstandigheden dus. Zolang je met de D200 niet boven de ISO800 gaat zijn er zelden problemen, maar daarboven neemt de ruis toch snel toe, vandaar dat ik als basis ISO op de D200 tijdens concerten 800 gebruik en enkel verhoog als het niet anders kan. Bij de S5 gebruik ik standaard 1600 en ben ik niet bang om naar 2000 te gaan, 3200 is ook enkel voor noodgevallen.

                                Comment

                                Working...
                                X