Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgrade D200 => D300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Upgrade D200 => D300

    ontzettend super tevreden van de D200. een pracht van een toestel.

    Maar, maar in wezen op vlak van ruis niet echt een grote stap voorruit van de voorgangers, ondanks dit bij de introductie toch wel (door veel mensen) werden beweerd... moet ik de verbetering op gebied van ruis tov D300 dan ook met een korrel zout nemen missch?

    Is een upgrade echt waard? Ook graag een mening over de verbetering van AF, niet perse de extra focuspunten, maar de snelheid, is deze ook een noemenswaardige verbetering tov D200?

    (ik weet dat de D300 nog andere belangrijke upgrades heeft, maar de verbetering in ruis en snelheid en beeldkwaliteit zou de enige reden zijn voor een overschakeling)

    Heb ook hier en daar mensen zien schrijven over de D400, in hoeverre moet ik hier rekening mee houden? Of moet ik misssch ook eens aan de andere kant gaan loeren bij de Fuji's?? Iemand een voorstel?

    Anderszijds, ipv deze upgrade zou ik met ongeveer hetzelfde budget een echte pro lens kunnen aanschaffen... (gesproken in 2dehandsprijzen natuurlijk)

    Ik heb ook "gelezen" dat de D300 smeekt voor toplenzen, maar welke camera doet dat niet? Nu wat ik wel een punt vind is, dat de gebreken van "goedkopere niet-toplenzen" bij de D300 meer boven komen (heb ik gelezen... is dit waar?)
    Dus, zou bijv een tamron 28-75 mm er dan beter uitzien op een D200, en bijv een nikon 17-55 mm beter uitzien op een D300?

  • #2
    Re: Upgrade D200 => D300

    Qua ruis en AF is de D300 absoluut superieur aan de D200 (een echte ruisbak)
    Enig minpuntje is het ontbrken van een 'echte' ISO 100
    Canikon 40D - D200, D300

    Comment


    • #3
      Re: Upgrade D200 => D300

      Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
      Qua ruis en AF is de D300 absoluut superieur aan de D200 (een echte ruisbak)
      Enig minpuntje is het ontbrken van een 'echte' ISO 100
      is er dan zoveel verschil tussen de Lo iso en iso 100?

      Comment


      • #4
        Re: Upgrade D200 => D300

        Oorspronkelijk geplaatst door Jays Bekijk bericht
        is er dan zoveel verschil tussen de Lo iso en iso 100?
        Eigenlijk geen idee, ik heb het nooit uitgeprobeerd...
        Maar in de praktijk is het wé een nadeel : je kan er de Auto-ISO er niet op afstellen
        Canikon 40D - D200, D300

        Comment


        • #5
          Re: Upgrade D200 => D300

          Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
          Eigenlijk geen idee, ik heb het nooit uitgeprobeerd...
          Maar in de praktijk is het wé een nadeel : je kan er de Auto-ISO er niet op afstellen
          als je echt niet op een fractie van een second steekt of op statief werkt is iso100 of lager vlug geselecteerd. Er is quasi geen verschil tussen de ISO100 en Lo. Ik gebruik het enkel voor een nog langere sluiter.

          Als je tevreden was van D200 zul je dat dubbel en dik zijn van een D300. Maar misschien ligt een upgrade naar D700 je beter. D400 is al een jaar lang een geruchten molen en waarschijnljk zal er eerder een D900 zijn.
          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

          IMac/IPad/Mac Air 
          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

          Comment


          • #6
            Re: Upgrade D200 => D300

            Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
            als je echt niet op een fractie van een second steekt of op statief werkt is iso100 of lager vlug geselecteerd. Er is quasi geen verschil tussen de ISO100 en Lo. Ik gebruik het enkel voor een nog langere sluiter.

            Als je tevreden was van D200 zul je dat dubbel en dik zijn van een D300. Maar misschien ligt een upgrade naar D700 je beter. D400 is al een jaar lang een geruchten molen en waarschijnljk zal er eerder een D900 zijn.
            bedankt voor de tips en reacties!

            das echt wel heel erg jammer van die auto-iso... begrijp niet goed waarom ze daar geen extra aandacht aan hebben gegeven eigenlijk.

            FF is geen optie, ik blijf bij DX

            Comment


            • #7
              Re: Upgrade D200 => D300

              De toestellen zijn gewoon niet te vergelijken. De verschillen zijn gewoon te groot.
              Groter LCD .....betere AF met meer meetpunten. Snellere schrijf snelheid met grotere buffer...zeer weinig beeldruis in vergelijking met de D200.... grotere zoeker...betere kleurweergave (verschil is zeer groot)....kan hier wel blijven doorgaan

              Maar ga voor de D300 (vervanger is de D300S)
              2 x Nikon Z6 met wat glas
              www.janvanginkel.be

              Comment


              • #8
                Re: Upgrade D200 => D300

                Oorspronkelijk geplaatst door Nimbus Bekijk bericht
                De toestellen zijn gewoon niet te vergelijken. De verschillen zijn gewoon te groot.
                Groter LCD .....betere AF met meer meetpunten. Snellere schrijf snelheid met grotere buffer...zeer weinig beeldruis in vergelijking met de D200.... grotere zoeker...betere kleurweergave (verschil is zeer groot)....kan hier wel blijven doorgaan

                Maar ga voor de D300 (vervanger is de D300S)
                Hey Nimbus

                Ja klinkt mooi he kan mij ogen er niet vanaf houden

                Maar zoals ik al zei, ben ik reeds op de hoogte van al de andere updates en voordelen, zou voor mij vooral gaan om verbeteringen in beeldkwaliteit, ruis en snelheid , al de rest is goed meegenomen, een extra luxe, maar mis ik niet echt op de D200, dus vandaar de zware overweging of de vele €€€ wel de moeite is. De meerwaarde dat de D300S biedt vind ik niet evenredig met de prijs... en ik heb die video functie niet nodig.

                ... verleiding is groot, maar een nieuwe 17-55 op mijn D200 zie ik ook best wel zitten

                Comment


                • #9
                  Re: Upgrade D200 => D300

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jays Bekijk bericht
                  is er dan zoveel verschil tussen de Lo iso en iso 100?
                  Die LO aanduidingen staan voor niet gecalibreerde ISO waarden. Nikon is daar zeer conservatief in. In dagelijks gebruik moet je met deze LO settings enkel opletten met hoge contrasten omdat de "overschot" in de hoge lichten veel kleiner wordt. Je gaat immers de basis ISO (200) overbelichten en dan terugbrengen. Ik vind de LO 0.3 en 0.7 voor landschap het meest bruikbaar, omdat deze de beste ruisprestaties leveren op de D300.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Upgrade D200 => D300

                    Heb ze beiden en doe de D200 NIET weg, ondanks de paar min-puntjes die hoger worden genoemd, blijft dit een super-toestel.

                    Bescheiden menig; lens upgraden en afwachten wat Nikon in het najaar lanceert. Zo kan je mss alsnog een D300 voor een prijsje op de kop tikken

                    De D300s bied in mijn ogen weinig meerwaarde. Maar, smaken verschillen natuurlijk
                    Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

                    BD1614BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Upgrade D200 => D300

                      Ik zou de D300S willen aanschaffen omdat die geen (groffe) korrel vertoond bij hoge ISO waarden.
                      het doel:
                      zonder flash personen bij kunstlicht binnen fotograferen.
                      Zonder flash personen in voertuigen, trein, vliegtuig, autobus, auto's kunnen fotograferen bij daglicht. De personen zijn meestel aktief bezig maar zonder bruske bewegingen. Het is mij vooral om gezichtsuitdrukkingen te doen.
                      Ik dacht aan deze lens : Nikon AF-S DX 18-200 mm F/3.5-5.6G ED VR II. Omwille van het bereik natuurlijk.
                      Is 3.5 te hoog? moet ik een extra of andere lens kopen met een groter diafragma opening?
                      Ik ben een absolute beginner in digitale fotografie vooral omdat ik een hekel heb om met flitser te werken en een Nikon fan omdat ik sinds 30jaar ongelofelijk veel plezier heb gehad met m'n Nikon.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Upgrade D200 => D300

                        Hey bedankt iedereen.

                        De D300 is binnen!

                        zit alleen met een enorm dilemma wat ik met de D200 moet doen, wil deze fantastische camera echt niet wegdoen, echt een super toestel. Maar kan wel het geld gebruiken voor een nieuw lensje...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Upgrade D200 => D300

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jays Bekijk bericht
                          Hey bedankt iedereen.

                          De D300 is binnen!

                          zit alleen met een enorm dilemma wat ik met de D200 moet doen, wil deze fantastische camera echt niet wegdoen, echt een super toestel. Maar kan wel het geld gebruiken voor een nieuw lensje...
                          Dan is het simple hè! Verkopen die hap. Voor de D200 kan je toch nog een mooi extraatje vangen.
                          Maar kijk uit voor de Nigerianen hè!

                          Comment

                          Working...
                          X