Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgrade 450 D met beide kitlensen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Upgrade 450 D met beide kitlensen

    Hallo ,

    Na wat gespeeld te hebben met de Canon 450 en beide kitlensen zou ik graag wat uitbreiden en overstappen naar iets kwalitatief beter materiaal .
    Ik heb eens gekeken naar wat ik vooral vastleg .

    Sport 70 % ( hoofdzakelijk voetbal en mountainbike )
    Natuur 15 % ( Meestal panoramas , maar hier en daar ook een close up )
    De overige 15 % zijn produkt foto's (auto's ) , straatbeeldfoto's e.d . , hier en daar een potretje .

    Een overzicht van wat ik in gedachte had :

    -Canon EOS 7D (body), € 1259
    -Canon EF 24-105mm F/4.0 L USM iS + EW-83H (zonnekap), € 775,00
    -Canon EF 50mm F/1.8 II + ES-62 (zonnekap), € 119,00 €
    -Canon EF 70-200mm F/2.8 L USM + ET-83II (zonnekap), € 1036,00
    -Canon EF 100-400mm F/4.5-5.6 L iS USM + ET-83C (zonnekap) + case € 1248,00

    Subtotaal: € 4437,00 Incl. BTW

    Nu mijn vraag natuurlijk ... zijn er objectieven die ik zeker niet nodig heb of vergeten ben en wat zou eventueel een betere keuze kunnen zijn ?

    Vriendelijke groeten .

    Sponsors mogen zich altijd melden :-)

  • #2
    Re: Upgrade 450 D met beide kitlensen

    Jij gaat van een 450D met kitlenzen naar een dergelijke setup ... de lotto gewonnen of zo

    Flauwe grap, ik weet het

    Ik zou in elk geval nog een UWA toevoegen, stijl EF-S10-22 bvb, want met 24mm zal je op een 7d dikwijls niet genoeg wide angle hebben vrees ik.

    Ik zou je ook de IS versie van de 70-200 aanraden, zeker als je ook statische auto's gaat fotograferen, dan komt de IS zeker van pas, bvb tijdens een event of een indoor show, een dergelijke lens geeft je mogelijkheden die je met de non-is versie niet hebt. Wel snel zijn want ik veronderstel dat de Mark II binnenkort alleen nog te vinden is, en die is toch enkele euro duurder hé.

    Als je de centen heb kan je direct de 70-200 f2.8 IS en de 100-400 kopen, maar als je 'krap' zit laat de 100-400 dan even liggen tot volgend jaar en koop een 1.4 TC voor de 70-200 ... werkt prima hoor.

    De 50mm 1.8 heb ik ook, maar eigenlijk is dat mijn minst gebruikte lens moet ik toegeven, dus die kan je ook uitstellen eventueel. Het is een héél mooi lensje voor zijn geld, daar niet van, maar voor auto's niet zo geschikt vrees ik, momenteel staat ze continu op mijn oude 350D om mijn schaalmodellen in een licht tent te fotograferen.

    Mark
    Last edited by LamboCars; 17 april 2010, 08:20.
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

    Comment


    • #3
      Re: Upgrade 450 D met beide kitlensen

      Ik zou i.p.v. de 24-105 kiezen voor de 17-55 F2.8. Deze heeft een fijner bereik op de 7D.
      voor de 100-400 zou ik kiezen voor een teleconverter van 1.4x. Je hebt dan een erg lichtsterke set. Eventueel vul je dit aan met een Tokina 11-16 F2.8 of een 12-24 F4.0
      Dan heb je een zeer mooie set.

      Groeten van Willem
      Gemiddelde van mijn body's: Nikon E137.5
      Gemiddelde van mijn objectieven: Nikkor 73mm F2.27
      Gemiddelde van mijn flitsers: Nikon SB-700

      Comment


      • #4
        Re: Upgrade 450 D met beide kitlensen

        Oorspronkelijk geplaatst door Melliw Bekijk bericht
        Ik zou i.p.v. de 24-105 kiezen voor de 17-55 F2.8. Deze heeft een fijner bereik op de 7D.
        Dat klopt, maar de 24-105 is snel genoeg om op Spa Francorchamps te gebruiken als je kort op het circuit staat, de AF van de 17-55 haalt het dan gewoon niet (heb ze beide gebruikt en dit zelf ondervonden)

        Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #5
          Re: Upgrade 450 D met beide kitlensen

          Bedankt voor de reacties ...

          De breedhoeklens was ik inderdaad vergeten , alé vergeten , dacht niet die direkt nodig te hebben ;-)

          Voor de 70-200 L had ik de IS buiten schot gelaten omdat ik hier ergens gelezen had dat voor sportfotografie de IS weinig zin had , en omwille van de kostprijs .

          wat de 1.4 converter betreft .. verlies je dan niet de scherpte ?
          Vandaar dat ik al dadelijk de tele 100-400 in gedachte had .

          en neen ... geen zes juiste cijfers op mijn biljet gezien hoor , maar als ik een upgrade wil doen wou ik gewoon weten of ik de juiste keuze maak naar aanleiding van mijn ervaring welke foto's eigenlijk op het geheugenkaartje belanden :-)

          Nogmaals bedankt .

          Comment

          Working...
          X