Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Update na canon 70d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Update na canon 70d

    Beste, m’n huidige camera loopt beetje op einde van z’n levensduur en zou dus graag een update doen. Gebruik eigenlijk maar 1 lens, de canon 70-200L is usm ii. Voornamelijk dierenfotografie, actie paardensport, natuur… Als ik beetje rondkijk zou ik bij een 7d mkii uitkomen welke inmiddels voor schappelijke prijzen 2dehands te vinden zijn. Maar blijkbaar zou er een nieuwe R7 komen wat dan de opvolger van deze 7d zou worden maar non dlsr dan. Iemand meer info hiervan of tips?

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Update na canon 70d

    Oorspronkelijk geplaatst door Stevevdg Bekijk bericht
    Beste, m’n huidige camera loopt beetje op einde van z’n levensduur en zou dus graag een update doen. Gebruik eigenlijk maar 1 lens, de canon 70-200L is usm ii. Voornamelijk dierenfotografie, actie paardensport, natuur… Als ik beetje rondkijk zou ik bij een 7d mkii uitkomen welke inmiddels voor schappelijke prijzen 2dehands te vinden zijn. Maar blijkbaar zou er een nieuwe R7 komen wat dan de opvolger van deze 7d zou worden maar non dlsr dan. Iemand meer info hiervan of tips?

    Alvast bedankt
    Alq die R7 er ooit komt zal het niet voor het najaar zijn.
    Volgens de laatste geruchten is het nog niet zo zeker of de nadruk op prestaties zal liggen. Er is ook nog de competitie met de M-reeks.

    Zolang je 70D het nog doet kan je de kat uit de boom kijken, een tweedehands 7DII is momenteel zeker de beste upgrade.
    Last edited by palombian; 16 juni 2021, 13:01.

    Comment


    • #3
      Re: Update na canon 70d

      Als je nu een 70D hebt, wat trouwens een erg goed toestel is, lijkt mij in de huidige context de 90D het overwegen waard als update.

      Comment


      • #4
        Re: Update na canon 70d

        Oorspronkelijk geplaatst door Stevevdg Bekijk bericht
        m’n huidige camera loopt beetje op einde van z’n levensduur
        Zit dit in je camera of in je hoofd?
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Update na canon 70d

          Ik had deze al 2dehands gekocht met behoorlijk wat clicks. Sindsdien ook al veel gebruik van gemaakt en vind het wel fijn om rustig uit te kunnen kijken zonder dat hij eerst de geest geeft. M’n dochter van 12 vind fotografie ook leuk en heb ik eens een goedkope 50d cadeau gegeven, zo heeft zij dan ook weer een recenter toestel…

          Comment


          • #6
            Re: Update na canon 70d

            Wat ik nog steeds niet begrijp is dat een toestel afgeschreven word en altijd met hetzelfde excuus, hij is te oud.
            Als ik een toestel koop en een goede lens en ben daarmee tevreden dan hou ik die jaren.
            Oké, ik ben van de oude garde en verspil niet geweldig veel aan fotografie, maar koop wel altijd kwaliteit.
            Door nieuw materiaal te kopen ga je daarom geen mooiere foto's 'trekken'.
            TS heeft een 70D met een prachtig objectief wat denkt hij te verbeteren met een nieuwe body?
            Hij fotografeert vogels, paarden en dieren, ok. dan zou ik eerder investeren in een lens met meer bereik.
            Ben je evenwel je toestel beu dan verandert de zaak, maar dan ik wel gaan om een nieuw toestel, een recent model en geen ouder toestel.
            Maar ik blijf erbij, een toestel verliest veel te snel zijn waarde terwijl een lens een vaste prijs tweede hands veel langer blijft houden.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment

            Working...
            X