Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

uitleg ivm lensen voor analoog en digitale canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • uitleg ivm lensen voor analoog en digitale canon

    Hi BD-ers ,

    Ik heb raad nodig.

    Ik zou graag een analoge camera aanschaffen (voor school), het zal een canon worden.

    De vraag is nu als ik zo een camera koop 2dehands zitten er meestal lenzen bij, maar welke lenzen passen er nu ook op een canon 300D ?

    een voorbeeldje: Canon eos 1000f + sigma uc zoom 70-210 1:4-5.6 + canon 35-80 1:4-5.6

    Passen deze lenzen ook op een eos 300D ?

    Of is er ergens een pagina met een overzicht welke lenzen op de 300D kunnen ?

    alvast bedankt,

    Raf

    PS: titel aangepast na opmerking van de MOD

  • #2
    Hey Raf,

    Alle lenzen met de Canon lens mount ("EF" a.k.a. "EOS lens mount")zullen "passen", maar dat betekent in feite niks.

    Hoe ouder de lens, hoe méér kans je hebt dat de technologie in je lens "outdated" is. Dat kan resulteren in practische problemen (bvb. enkel MF werkt, AF niet), maar kan evengoed de gevreesde "Err99" opleveren.

    Een lijst opstellen van welke lens nu wél of niet werkt, daar durft geen mens op deze aardkloot aan beginnen.

    Het beste wat je kan doen is ook het meest logische:
    - Zorg dat die lenzen niet oud zijn
    - Zorg dat ze van Canon zélf zijn dan heb je 't minste kans op problemen
    - Of zorg voor lenzen van een bekend "3rd party" merk (want die kan je vaak nog laten "rechippen" ...tegen betaling uiteraard)
    - En bovenal; heb je iets op 't oog dat je interessant lijkt, probeer dan voor die specifieke lens eerst uit te zoeken of ze werkt. Hopelijk is er iemand op het net die dezelfde combinatie lens-300d al getest heeft.
    http://www.theafricabug.com

    Comment


    • #3
      Dus , als ik het goed begrijp ...

      Als er op de lens aangeduid staat EF of de lens past op een ander eos model dan past die lens ook voor de 300D.

      Of heb ik het nu nog niet begrepen.. 't is vrijdag hé

      Comment


      • #4
        Je hebt het goed begrepen , maar het is zeker interessant om eens te testen op een 300D (kwestie van het toch wat moeilijk te houden )
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5
          Originally posted by raf
          Dus , als ik het goed begrijp ...

          Als er op de lens aangeduid staat EF of de lens past op een ander eos model dan past die lens ook voor de 300D.

          Of heb ik het nu nog niet begrepen.. 't is vrijdag hé
          Passen: JA
          Werken: ???
          http://www.theafricabug.com

          Comment

          Working...
          X