Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tz10

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tz10

    Hallo,

    Bij mijn panasonic TZ10 krijg ik bij het maken van verticale foto's bij de weergave telkens 2 zwarte banden, iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen aub zodat ik het gehele beeld op mijn display krijg...

    Alvast dank.

    mvg,
    Robby
    Groeten,
    Robby
    website

  • #2
    Re: Tz10

    Oorspronkelijk geplaatst door robbyone Bekijk bericht
    Hallo,

    Bij mijn panasonic TZ10 krijg ik bij het maken van verticale foto's bij de weergave telkens 2 zwarte banden, iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen aub zodat ik het gehele beeld op mijn display krijg...

    Alvast dank.

    mvg,
    Robby
    Wanneer zie je de banden? Nadat je de foto genomen hebt aan weerszijden van de foto? Wat je bedoelt is wellicht het formaat van de foto dat niet overeenkomt met het formaat van het schermpje...Probeer de aspect ratio's eens te veranderen naar hetgeen je het best bevalt

    Dat is zoals breedbeeld kijken op een vierkante tv...dan zie je ook banden, maar dat is niets erg of zo Tenzij je iets anders bedoelt

    Comment


    • #3
      Re: Tz10

      Dit kan je inderdaad oplossen door de aspectratio aan te passen

      Menu --> aspectratio

      Zet hem maar eens op 4:3 ofzo.

      Ik ben trouwens benieuwd of ze bij de TZ10 al iets veranderd hebben zodat je in 16:9 kan filmen en in 4:3 foto's kan maken zonder dat elke keer in de menu te veranderen.
      Ik zou willen dat die setting voor video en foto apart instelbaar is.

      Bij mijn TZ7 kan je dat dus niet apart instellen, als je in 16:9 wil filmen zijn je foto's ook in 16:9.

      Als je dat even zou kunnen testen zou dat handig zijn.
      Moest dat gaan wil ik wel upgraden naar een TZ10.
      Canon EOS 5D met 3KG glas
      https://reisforum.net

      Comment

      Working...
      X