Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twijfel upgrade materiaal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Twijfel upgrade materiaal

    Hallo,

    Ik zou binnenkort wat van m'n materiaal willen upgraden, al twijfel ik een beetje wat ik nu het beste kan doen.

    Even de huidige situatie schetsen:
    Ik werk met een Sigma 70-200 2.8 op een 10D maar vind het focussen wat tegenvallen (snelheid, maar vooral nauwkeurigheid). Ik doe occasioneel sportfoto's (voetbal) en soms concertfoto's. Wat zal me het beste resultaat geven? De Sigma upgraden naar de Canon versie, of de 10D upgraden naar 20D/30D?
    Naast de eventueel verbeterde AF zou de lage ruis bij deze laatste oplossing ook aardig meegenomen zijn. Bij de lens zou het denk ik alleen invloed hebben op de snelheid, niet?

    Budget voor lens en body te upgraden heb ik (momenteel) niet, maar dit kan eventueel op termijn een mogelijkheid zijn.
    Budget voor een 1D MkII is er ook niet, en dat is het me ook niet waard, dan koop ik liever een lensje bij of wat studiomateriaal, de oude 1D heeft net iets te weinig megapixels vind ik.

    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Twijfel upgrade materiaal

    Als vaste regel "De body is ondergeschikt aan de optiek"

    Dus zou je zeggen neem de Canon lens, maar bij extreme omstandigheden kan een snelle AF ook wel bij de body van belang zijn. Nu persoonlijk vind ik een upgrade van een 10 D naar een 20 D of een 30 D niet echt zo'n verschil

    Je zou echter wel baat hebben bij een 1D ook al heb je dan 2 mega pixel minder.

    Je mag altijd is komen testen bij mij thuis of ik breng een en ander mee naar Taverne De Smidse aan de ring in Lier; Ik ben daar donderdag vanaf 19.15.

    MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment

    Working...
    X