Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tweedehands camera om te reizen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tweedehands camera om te reizen

    Hallo,

    Ik ben nieuw op deze site, maar er werd me aanbevolen hier even rond te neuzen als je info zoekt. :-)
    Ik ben een langdurig reiziger en neem dan af en toe ook graag een foto. Momenteel heb ik een toestel, Fujifilm S5000 (dacht ik). Het heeft 3.3 milj. pixels en een optische zoom van 10x. Het batterijdeksel is al wat los en daarom heb ik besloten om een ander toestel aan te schaffen voor de aanvang van de nieuwe trip. Ik zoek zowat een gelijkaardig toestel met een budget van +/- 200Eur. Kan er iemand mij wat aanbevelen of helpen aub?
    Ik stootte gisteren op een tweedehands camera van Olympus, type "SP-570UZ digitale camera". De prijs is 225Eur. Is dat een goede deal?
    Of wat van een kleinere compact Panasonic(model ken ik niet juist bij naam) waarmee je een opt.zoom hebt van 12x?
    Alvast dank!
    Bossit.

  • #2
    Re: Tweedehands camera om te reizen

    Bedoel je de Panasonic Lumix TZ7? Heeft blijkbaar een goeie naam, maar zelf heb ik geen ervaring met dit toestel. Om te reizen heeft mijn vrouw de (eveneens Panasonic) fz18 (nu intussen opgevolgd door de fz38), terwijl ik het bij mijn (Canon) G9 houd.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Tweedehands camera om te reizen

      Koop geen compactjes 2de hands, ze gaan sowieso al niet lang mee en 2de hands betekend geen garantie!
      Kijk hier eens naar:


      -8x zoom (28-224mm)
      -hd-video
      -touchscreen
      Last edited by aradilon; 19 maart 2010, 12:31.

      Comment


      • #4
        Re: Tweedehands camera om te reizen

        een vriend had gisteren een bridge van fuji bij (ken het nr niet, maar kan dat wel navragen). Die ligt wel boven je opgegeven budget, maar ik was stiekem toch een beetje jaloers met mijn fuji S5 DSLR die ooit nieuw voor 1800 euro verkocht werd

        De bridge heeft een erg krachtige zoom en mooie flits waardoor geflitste foto's er nog goed uitzagen. Ook erg kortbij kunnen nog dingen gefotografeerd worden (tot 1cm van de lens of iets).
        hoe meer f**k hoe meer vreugd

        **=ol

        Comment


        • #5
          Re: Tweedehands camera om te reizen

          Hallo,
          Kan er me iemand helpen of dit een goed toestel is voor de prijs?
          "Ik stootte gisteren op een tweedehands camera van Olympus, type "SP-570UZ digitale camera". De prijs is 225Eur. Is dat een goede deal?"
          Alvast dank!
          Bossit.

          Comment


          • #6
            Re: Tweedehands camera om te reizen

            Hoi,

            Kan er nu echt niemand wat hulp bieden of tips geven of dat eventueel een goede camera is? Of heb nog een andere op het oog: Sony dsc-h50. Voor 225Eur., is dat ook iets degelijk?
            Of degene die ik eerder vernoemde?
            Alvast Dank!

            Bossit. :-)

            Comment


            • #7
              Re: Tweedehands camera om te reizen

              Beste

              Via google geraak je ook al heel ver ... zijn talloze reviews als je wat goed zoekt ...
              Blijkbaar heeft niemand op deze forum , de model die je vernoemt dus is het normaal dat niemand kan antwoorden of hem goed is ja of nee ...

              Lesc en Aradilon hebben u geprobeerd te helpen maar keuzes ga je zelf moeten maken => Zoek es via google en ga eens in de winkel zelf rondkijken voor alternatieven...

              Eerste hit op google als ik zoek achter modelnummer : http://www.dslr.nl/?cat=reviews&id=1127

              Comment


              • #8
                Re: Tweedehands camera om te reizen

                Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
                Koop geen compactjes 2de hands, ze gaan sowieso al niet lang mee en 2de hands betekend geen garantie!
                Kijk hier eens naar:


                -8x zoom (28-224mm)
                -hd-video
                -touchscreen

                waarom zouden compacts niet lang meegaan?


                ik heb nota bene een stokoude c-160 oly, en dat ding doet het nog steeds hoor..

                heb ook NOG oudere 35mm compacts, en die gaan w.s. nog langer mee dan de digi-varianten...

                Comment


                • #9
                  Re: Tweedehands camera om te reizen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                  waarom zouden compacts niet lang meegaan?


                  ik heb nota bene een stokoude c-160 oly, en dat ding doet het nog steeds hoor..

                  heb ook NOG oudere 35mm compacts, en die gaan w.s. nog langer mee dan de digi-varianten...
                  Ik bedoelde gewoon dat het niet slim is, een 2de hands compact heeft vaak geen garantie en dus heel kostelijk mocht het stuk gaan.
                  En voor 225 vind je veel betere compactjes dan dat die niet 2de hands zijn.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tweedehands camera om te reizen

                    Compactjes gaan 2de hands vaak voor niet veel minder dan de nieuwprijs. Ik zou dan toch ook voor nieuw gaan. Eerste idee is de tz-reeks van panasonic. De tz-7 is al genoemd, maar een tz-6 is ook nog verkrijgbaar en valt net(?) binnen je budget. TZ staat voor travelzoom. Speciaal gemaakt voor reizigers zoals jij. Tegenwoordig hebben ook andere fabrikanten gelijkaardige modelletjes. Waar ik naar zou kijken als ik jouw was: hoeveel grotehoek, 28mm is het minimum, 24 eigenlijk ideaal, stevigheid en batterijtijd. (of eventueel een extra batterij).

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tweedehands camera om te reizen

                      of de f33 is ook 8x zoom

                      Comment

                      Working...
                      X