Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 3 van 3 EersteEerste 1 2 3
Weergegeven resultaten: 51 t/m 56 van 56

Discussie: Tweedehands camera

Standaard Re: Tweedehands camera

Sieg heeft enigszins gelijk wanneer hij zegt dat lenzen die gewild zijn nog altijd een redelijke prijs gaan, dwz 65-75% van de nieuwprijs zoals in de goede tijd.

Omdat ik naar FF ben overgestapt had ik een UWA nodig en vermits Canon voor de nieuwe RF 14-35 f:4 €1849 vraagt heb ik €640 moeten betalen voor een EF 16-35 f:4.
    Dat is eigenlijk nog niet zoveel voor de kwaliteit, mijn EF-S lenzen hebben in de tijd meer gekost.

PS: zoals al gezegd kan TS tegenwoordig zeer goede APS-C bodies en EF-S lenzen vinden voor weinig geld, ik was blijkbaar de laatste gebruiker .
    Laatst gewijzigd door palombian; 14 september 2021 om 22:58

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Bert, ik heb het vooral over de professionele lenzen die in het lijstje staan die wel erg goedkoop zijn
    Bvb een lens die nieuw 9000€ kost staat in het lijstje voor een 3600€, en zo staan er nog wel enkele eigenaardige dingen in.
    Zo zou een 5DMkIV bvb de helft meer waard zijn dan een 1Dx, ik zou wel weten welke te nemen als ik zou moeten kiezen

Zelfs nieuwe RF lenzen die bijna aan de helft van de prijs staan vermeld in die lijst, tjah
    En dan heb ik het net op die Rf lenzen dat ik doelde, die kan je voor die prijs makkelijk duurder verkopen omdat ze amper te krijgen zijn
    Er wordt op bepaalde sites zoals Ebay bvb zelfs meer geboden voor bepaalde Canon R body's en RF lenzen dan dat ze nieuw kosten in de winkel.
    Zo kan je nu op ogenblik dus makkelijk 50% winst maken op EF-RF adapters

En afgaan op de prijzen van een verzekering, je weet zelf goed genoeg Bert dat een verzekering je altijd zo weinig mogelijk zal geven, dat is de normaalste zaak van de wereld

En als je echt wil dan kan je dat aankopen en verkopen, er zijn genoeg bedrijven die er hun grootste winst op maken !

grts
    Sieg
    Als ik zie wat op 'aangeboden' maar geboden wordt voor goed materiaal, dan zijn zelfs die goedkope prijzen nog te duur. Heb laatst een paar prima objectieven aangeboden: het was lachwekkend wat ze maar boden voor een 16-35 f/4 L of een 24-70 f/4 L. Een bod van nauwelijks de helft van wat er stond voor een 135 f/2 L...
    Gelukkig heb ik een adapter om ze te gebruiken op mijn EOS R6 en dan gaat quasi zonder kwaliteitsvermindering
    Ik denk meer en meer dat ik best zonder RF-objectieven kan.
    Canon EOS 5DIII, Canon EOS R6 systeemcamera met EF-RF adapter en een paar heel goede 'L' objectieven

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door philippeDeli Bekijk bericht
    Als ik zie wat op 'aangeboden' maar geboden wordt voor goed materiaal, dan zijn zelfs die goedkope prijzen nog te duur. Heb laatst een paar prima objectieven aangeboden: het was lachwekkend wat ze maar boden voor een 16-35 f/4 L of een 24-70 f/4 L. Een bod van nauwelijks de helft van wat er stond voor een 135 f/2 L...
    Gelukkig heb ik een adapter om ze te gebruiken op mijn EOS R6 en dan gaat quasi zonder kwaliteitsvermindering
    Ik denk meer en meer dat ik best zonder RF-objectieven kan.
    Hetgeen je zegt klopt volledig, uiteraard probeert een koper zo weinig mogelijk te geven voor een goede deal te doen

En hetgeen je zegt over gebruik van EF L lenzen op RF body's is nu volop aan de gang in de states en komt misschien ook naar hier.
    Merendeel van de mensen zien dat eigenlijk de EF L lenzen evengoed presteren dan de veel duurdere RF lenzen, tevens presteren die EF L lenzen beter op een R body dan op een dslr
    Tevens zijn de R lenzen amper te verkrijgen, met enkele maanden wachttijd tot gevolg
    In the states worden nu massaal EF L lenzen aangekocht net om die reden, alle dagen staan er een pak "gezocht" ads op verschillende sites en sociale media

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Is dat ook niet een beetje omdat de meesten hier eigenlijk al al het nodige hebben en dat die reacties dan zijn in de trend van "it would be nice to have". Maar geen noodzaak.

Ik kijk ook wel eens in "aangeboden" maar vaak weet ik dat ik die spullen maar een keer of 2 per jaar ga gebruiken. Dan geef/bied je niet 80% van de nieuwprijs.

die goedkope prijzen nog te duur.
    die lage prijzen nog te hoog...altijd gehoord dat Belgen zulke taalpuristen zijn.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Oei...: geen hoofdletters of spatie.

Grapje hoor... Dit is geen taalforum .

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door K-2; 17 september 2021 om 19:11
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Pagina 3 van 3 EersteEerste 1 2 3

Soortgelijke discussies

1. tweedehands camera gezocht
    Door edro in forum Gezocht
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 29 december 2012, 22:20
  2. Tweedehands camera om te reizen
    Door Bossit in forum Camera's
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 27 maart 2010, 18:50
  3. tweedehands camera
    Door rigor mortis in forum Camera's