Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Travelzoom/Superzoom of systeemcamera?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Travelzoom/Superzoom of systeemcamera?

    Beste allemaal,

    Zelf ben ik op zoek naar een nieuwe camera. Het is inmiddels april 2014 en er zijn een aantal nieuwe modellen inmiddels op de markt.
    Ik zoek ook een camera met een grote groothoek en zoom (liefst zo'n 24mm - 1000mm). Maar waar mijn voorkeur vooral naar uit gaat is landschapsfotografie en macrofotografie. Ook houd ik van mooie avond opnames.

    Nu hoorde ik dat de Nikon P510 soms moeite heeft met macro's. Maar inmiddels zijn er ook de P520 en P600.
    Fuji heeft ook een aantal nieuwe modellen en er is inmiddels ook de Sony HX400V. Daarnaast vind ik de Panasonic FZ200 ook zeer interessant (wegens de F2.8 zowel bij groothoek als tele), maar of de foto's nu van veel betere kwaliteit zijn.... De Canon Powershot SX50 vind ik ook zeer interessant.

    Mijn voorkeur gaat uit naar zo'n camera i.p.v. een spiegelreflex, zodat ik niet met losse lenzen hoef te sjouwen en de prijs is lager. Maar ik las ook dat er travelzooms zijn tegenwoordig en systeemcamera's.... Om de keuze nog lastiger te maken Ik zie momenteel door de bomen het bos niet meer.

    Ik zoek een camera van max. 500/600 euro. Wat is jullie advies? (Mooie macrofotografie is voor mij echt een must en zoom en stabilisatie ook.)

  • #2
    Re: Travelzoom/Superzoom of systeemcamera?

    je hebt zelf toch al aardig wat zoekwerk gedaan.
    maar ga eens naar de winkel en pak zo,n camera eens vast.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Travelzoom/Superzoom of systeemcamera?

      De Panasonic FZ00 is uitstekend voor natuur en macro fotografie.



      Rudi

      Comment


      • #4
        Re: Travelzoom/Superzoom of systeemcamera?

        Oorspronkelijk geplaatst door Chantal. Bekijk bericht
        waar mijn voorkeur vooral naar uit gaat is landschapsfotografie en macrofotografie. Ook houd ik van mooie avond opnames.

        ik las ook dat er travelzooms zijn tegenwoordig en systeemcamera's....

        Ik zoek een camera van max. 500/600 euro. Wat is jullie advies? (Mooie macrofotografie is voor mij echt een must en zoom en stabilisatie ook.)
        Het beste advies dat ik je kan geven: koop een Nex, om het even welk model, en nieuw of tweedehands maakt ook niets uit. Dan heb je tenminste een grote sensor (zoals dslr) met voldoende resolutie en die het ook goed doet bij weinig licht. Dat is al een dikke plus, om het even welke lens je er daarna op zet.

        Wil je enkel een superzoom, laat er dan constant een 18-200 op staan. De beste is de originele SEL 18-200/3.5-5.6 OSS.
        Wil je daarna iets anders, meer specifieks proberen, dan kan dat ook, met bv. een 50/1.8 voor portretfoto's, of een macrolens, of een 10-18/4 voor brede panorama's van hoge kwaliteit, enz...

        Als je bv. een nieuwe Nex-3N + 18-200 wil, dan kom je wel wat boven je budget uit, maar tweedehands zou het erin moeten passen.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: Travelzoom/Superzoom of systeemcamera?

          Bedankt voor alle reacties!

          Ik ben inderdaad naar verschillende fotozaken geweest. Een camera met verwisselbare lenzen doe ik toch liever niet, ook aangezien dit best ver boven mijn budget ligt.
          Ik zou dan namelijk een aparte macro lens willen, een aparte tele lens en een aparte groothoek lens.

          De Fuji Finepix X-S1 heb ik ook in mijn handen gehad en de Sony HX400V. Nogal een verschil qua grote en opties. Maar de Fuji heeft een behoorlijke grote lens voor een superzoom!

          Comment


          • #6
            Re: Travelzoom/Superzoom of systeemcamera?

            Als je voor een extreme superzoom wilt gaan, kijk ook eens naar de Canon Powershot SX50 HS. Die heeft macro vanaf 0 cm.
            Dit type van bridges zal wel steeds een iets mindere fotokwaliteit hebben. Maar, zoals bij alle keuzes is het steeds de persoonlijke voorkeur
            die telt.
            De beste kwaliteit bij een superzoom met kleine sensor, vindt nog steeds de Panasonic FZ200.
            Veel succes bij je verdere zoektocht,
            Rudi
            Last edited by rudimaes; 27 april 2014, 13:14.

            Comment


            • #7
              Re: Travelzoom/Superzoom of systeemcamera?

              Beste Chantal,

              Deze foto's, https://www.flickr.com/photos/960217...7637493972125/, zijn allemaal gemaakt met de Sony HX300, de voorganger van de HX400.
              Alle foto's komen zo uit de camera en zijn full-size. Er is dus geen enkele bewerking aan te pas gekomen.
              Enkel maar bedoeld om je een idee te geven van de Sony kwaliteit ...
              Succes in je keuze.

              Jaja
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment


              • #8
                Re: Travelzoom/Superzoom of systeemcamera?

                Prachtige foto's, JaJa, soms ongelofelijk wat men uit dergelijke camera's kan halen.
                Rudi

                Comment


                • #9
                  Re: Travelzoom/Superzoom of systeemcamera?

                  Hallo Rudi,

                  Bedankt voor het complimentje ...
                  De HX300 is een prima camera zolang je rekening houdt met de beperkingen.
                  Ik zal de HX300 niet dadelijk gebruiken voor "uit-de-hand"-nachtfotografie
                  De enorme zoom gebruik ik niet om het héél verre wat dichterbij te halen, maar om het wat verdere zeer dichtbij te halen - en alles wat daartussen ligt.

                  Een ander groot voordeel van de HX300 is de zeer goede videokwaliteit, waarbij je ook nog eens uit de losse hand kan filmen (zelfs op 1200mm!) dank zij de erg goede stabilisatie.
                  Ik ben er in elk geval zeer tevreden over ...

                  Jaja

                  Oorspronkelijk geplaatst door rudimaes Bekijk bericht
                  Prachtige foto's, JaJa, soms ongelofelijk wat men uit dergelijke camera's kan halen.
                  Rudi
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Travelzoom/Superzoom of systeemcamera?

                    Juist Jaja, hiermee is nogmaals bewezen, dat een goede fotograaf zelfs met een compact,
                    binnen de limieten van het toestel, heel mooie foto's kan maken.
                    Rudi

                    Comment

                    Working...
                    X