Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Traag wegschrijven van foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Traag wegschrijven van foto's

    Eerst en vooral aan iedereen een fijn nieuwjaar, een goede gezondheid en veel schone fotokes!

    Ik heb een Canon 7D en ben daar heel tevreden en bij mee. Buiten het focusprobleem dat ook ik héél af en toe eens heb, maar daar kan ik mee leven.

    Sinds kort erger me dood aan het feit dat het een eeuwigheid duurd eer een foto is weggeschreven en ik opnieuw een foto kan nemen.
    Het komt enkel voor bij lange sluitertijden.
    Als ik op 30 sec fotografeer duurt het evenlang eer het beeld weggeschreven is en ik kan verder doen.
    Bij korte sluitertijden en continue opnamen zoals bij sport heb ik dat probleem niet.
    Ik dacht eerst dat het aan de koude gelegen was, maar vorige nacht was het niet echt koud, Ik probeerde het vuurwerk te fotograferen en heb op 20 minuten amper 25 foto's kunnen nemen.
    Ik heb een Sandisk Extreme III met 32 GB, kaartje is redelijk intensief gebruikt.
    Ik heb geprobeert met m'n Sandisk Extreme III 2 GB, dit kaartje is helemaal niet zo intensief gebruikt en zit in m'n Canon 400D en het probleem is idem in m'n 7D.
    Beide kaartjes heb ik geprobeert in m'n 400D en daar zijn de foto's met lange sluitertijden binnen een sec. weggeschreven.

    Ligt dit nu aan mijn camera of toch aan m'n cf kaartje?...of zie ik iets over het hoofd?
    Iemand die hier ervaring mee heeft of een idee aub?

    Groetjes, Marie-Christine
    Canon 7D met een paar lensjes, statief en een flitser.

  • #2
    Re: Traag wegschrijven van foto's

    automatische ruisreductie zal wel opstaan, dit moet ge afzetten in de custom functies van de camera?

    Comment


    • #3
      Re: Traag wegschrijven van foto's

      Bedankt voor je snelle reactie.
      Stond inderdaad aan, was het vergeten ...maar wist eigenlijk niet dat het daarmee kon zijn. Ik ga het vanavond eens proberen...
      Canon 7D met een paar lensjes, statief en een flitser.

      Comment


      • #4
        Re: Traag wegschrijven van foto's

        Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
        automatische ruisreductie zal wel opstaan, dit moet ge afzetten in de custom functies van de camera?
        En dan heb je ook nog "automatische helderheid", dat ook nog een invloed heeft, vooral bij "continue" shots..... (dacht ik toch )

        Probeer deze instellingen eens uit te schakelen, misschien helpt dit wel?

        Comment


        • #5
          Re: Traag wegschrijven van foto's

          Mijn 5D heeft trouwens een functie die heet "voeg originele data toe", zorg er ZEKER voor dat die functie uit staat, die vertraagt ENORM. Deze functie wordt trouwens alleen gebruikt bij forensisch onderzoek en zulke zaken.

          Comment


          • #6
            Re: Traag wegschrijven van foto's

            Alvast zeer dedankt voor jullie hulp ....het was de "ruisreductie lange sluitertijd" het staat in de handleiding op p.208, ik heb erover gekeken, of waarschijnlijk gedacht dat dit nooit van toepassing zou zijn voor mijzelf... ook de instelling voor "Hi iso-ruisreductie" vertraagt enorm bij continue opnamen.
            Ik heb het deze avond buiten gaan proberen en het geeft een enorm verschil...iets om nooit meer te vergeten

            Ik heb even geprobeert met de automatische helderheid op standaard en op off, gewoon een foto en op continue, maar dat geeft blijkbaar geen verschil.

            Ik vind geen uitleg in mijn handleiding over "voeg originele data toe" en ben ook zoiets niet tegengekomen in de instelling van m'n camera, waarschijnlijk heeft de mijne dit niet.

            Groetjes en nog veel fotoplezier.
            Canon 7D met een paar lensjes, statief en een flitser.

            Comment


            • #7
              Re: Traag wegschrijven van foto's

              Dank u wel, ik heb hetzelfde probleem met de 550D en dacht al aan een fabrieksfout, vanavond nog uitproberen.
              Canon 70D en wat lenzen

              Comment

              Working...
              X