Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toestel voor op de fiets

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Toestel voor op de fiets

    Naast fotografie is fietsen een grote hobby van me.

    'k Heb recent een aantal buitenlandse fietstochten gedaan zonder fototoestel (want die Nikon d7000 is nèt iets te zwaar om heel de tijd mee te sjouwen). Welke toestellen zijn aan te raden in zo'n geval?

    Ik denk dan eerder aan een zeer degelijke compact of een systeemcamera. Heeft iemand daar ervaring mee?

    Lieven
    De ideale foto is de foto die de kijker doet voelen.

  • #2
    Re: Toestel voor op de fiets

    heb sinds een paar maanden een Nikon J1, niet zozeer om zijn kwaliteiten gekocht, maar meer om zijn compactheid, de lenzen nl zijn erg klein en erg goed. Ik heb een 10 mm, 10-30 en een 30-110 lens (27 mm, 27-100 en een 70-300 omgerekend) en past in een vrij klein tasje of rugzak. Uitermate geschikt voor dit soort fietstochten, kwaliteit is erg goed, natuurlijk niet in vergelijking met grote SLR camera''s, maar hij staat zeker zijn mannetje tov de instapmodellen van de speigelreflexen. Ook in zijn hogere ISO''s is deze goed, in vergelijking met mijn G10 van Canon zelfs 300% beter en 900% sneller ook nog eens, daarbij uitstekende HD videao eigenschappen.

    Andere systeemcamera''s zijn uiteraard ook goed, zoals de Nex en de Oly, maar vond in vergelijking met een lens erop de toestellen nog fors uitvallen, de Nikon J1 daarentegen blijft kompact ook met lens.

    Maar Pentax heeft ook een kleintje, de Q, mischien daar je licht opsteken, zag hem gisteren in een etalage staan en het is een erg kleintje, ook met minilensjes.
    Mijn beste Foto moek nog trekke.

    Comment


    • #3
      Re: Toestel voor op de fiets

      Gopro maakt ook "behoorlijke" foto's...
      En je kan bovendien je tocht filmen.

      De nikon AW100 is een out-door compact die al tegen een stootje kan...
      Waterdicht, schokbestendig,...
      Last edited by C. Ruben; 26 september 2012, 15:40.
      Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
      Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

      Comment


      • #4
        Re: Toestel voor op de fiets

        De beste compact die je momenteel kan krijgen is de Sony RX100, past zonder probleem in de achterzak van je fiets t-shirt. Heeft een grote 1" sensor en heel goede Carl Zeiss lens.
        Canon G1X presteert nog wat beter op de hogere ISO's(APS-C sensor) maar toch een stuk groter en ik vrees dat je nogal een bult zult krijgen achter je rug.
        Filmpje

        Ga je een klein tasje of zo meenemen dan kan je ook een Nex overwegen. Samen met de 16-50 powerzoom heb je toch een compacte camera en uitstekende beeldkwaliteit want ook een APS-C sensor.
        Zoals met alle systeemcamera's, wil je meer tele dan worden de lenzen ook groter.
        Filmpje
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Toestel voor op de fiets

          toch maar eens even naar de Nikon 1 serie kijken, een (omgerekend) 70-300 objectief is nog steeds erg klein !!
          Mijn beste Foto moek nog trekke.

          Comment

          Working...
          X