Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toekomst EOS?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Toekomst EOS?

    Hallo,

    Kheb een vraagje. Weet er iemand of de EOS 5D vervangen zal worden, of is er een andere reden waarom er een cashback is van €300.

    Daarnaast is er iemand die weet of de sigma 18-200 op een EOS 5D past?

    Alvast bedankt
    Canon 350D - Sigma 18-200mm F3,5 - 6,3 - Panasonic DMZ-FX01

  • #2
    Re: Toekomst EOS?

    denk wel dat het past hoor, tis toch een EOS op mijn 300D past het wel??.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Toekomst EOS?

      Oorspronkelijk geplaatst door YvesL
      Hallo,

      Kheb een vraagje. Weet er iemand of de EOS 5D vervangen zal worden, of is er een andere reden waarom er een cashback is van €300.

      Daarnaast is er iemand die weet of de sigma 18-200 op een EOS 5D past?

      Alvast bedankt
      De 5D zal vervangen worden, wanneer? Joost mag het weten... Waarschijnlijk niet voor midden of zelfs eind volgend jaar

      Vergeet de 18-200 op de 5D, die is gemaakt voor APS sensors en gaat dus vignetteren als de pest. Bovendien is die lens optisch niet goed genoeg voor de 5D.

      sugar
      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

      http://supermasj.zenfolio.com

      Comment


      • #4
        Re: Toekomst EOS?

        Op de 300D passen 2 soorten lenzen, de EF & EFS. en dit is bij de 5D niet het geval. De 5D alleen EF. Want de EFS is speciaal voor camera's met een kleinere beeldsensor.
        Oorspronkelijk geplaatst door bouk
        denk wel dat het past hoor, tis toch een EOS op mijn 300D past het wel??.
        grt,bouk.

        Comment


        • #5
          Re: Toekomst EOS?

          Oorspronkelijk geplaatst door YvesL
          Hallo,

          Kheb een vraagje. Weet er iemand of de EOS 5D vervangen zal worden,
          Als de 5D niet vervangen wordt, betekent dat waarschijnlijk dat Canon er niet meer is.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Toekomst EOS?

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen
            Als de 5D niet vervangen wordt, betekent dat waarschijnlijk dat Canon er niet meer is.
            Ik bedoel met vervangen worden, niet ooit vervangen maar in de komende maanden omwille van de cashback.
            Canon 350D - Sigma 18-200mm F3,5 - 6,3 - Panasonic DMZ-FX01

            Comment


            • #7
              Re: Toekomst EOS?

              Oorspronkelijk geplaatst door YvesL
              Ik bedoel met vervangen worden, niet ooit vervangen maar in de komende maanden omwille van de cashback.
              De 5D is nog niet lang genoeg op de markt om die al te vervangen door een nieuwe .
              Waarschijnlijk zit de verkoop onder het verwachte aantal, en proberen ze op die manier meer kopers te lokken.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Toekomst EOS?

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                De 5D is nog niet lang genoeg op de markt om die al te vervangen door een nieuwe .
                Waarschijnlijk zit de verkoop onder het verwachte aantal, en proberen ze op die manier meer kopers te lokken.
                Inderdaad, misschien heeft hij wat last van het succes van de D200

                Hubert
                Hubert

                Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                Comment


                • #9
                  Re: Toekomst EOS?

                  Toch vind ik het altijd raar dat mensen 5D en D200 naast elkaar zetten alhoewel ze totaal verschillende body's zijn.

                  Iemand geinteresseerd in features van D200 gaat toch eerder naar 30D dan 5D kijken denk ik. Iemand geinteresseerd in features van 5D heeft niks anders om naar te kijken. 5D is enigste optie.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Toekomst EOS?

                    Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                    Inderdaad, misschien heeft hij wat last van het succes van de D200

                    Hubert
                    Neen, hij had vooral last van zijn prijs denk ik. Dat is ondertussen rechtgezet. De 5D blijkt toch redelijk goede te verkopen, als ik naar de verkoopcijfers in Japan kijk ...

                    sugar
                    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                    http://supermasj.zenfolio.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Toekomst EOS?

                      Als ze de prijs met 300€ doen zakken zeggen geïnteresseerden dat het goed is maar dat er geen haast is omdat die toch niet teru omhoog gaat.

                      Doen ze het met een cash-back dan lijkt het altijd een tijdelijke prijsdaling en zijn mensen geneigd snel te kopen nu het de moment is ...

                      Marketing noemen ze dit
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Toekomst EOS?

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
                        Doen ze het met een cash-back dan lijkt het altijd een tijdelijke prijsdaling en zijn mensen geneigd snel te kopen nu het de moment is ...

                        Marketing noemen ze dit
                        Inderdaad. Daarnaast is er met een cash-back altijd een zeker percentage dat het geld niet terugvraagt (overlijden, ziekte, nonchalance of ongeinteresseerdheid) dus dat scheelt weer in de kosten voor Canon in vergelijking met een algehele prijsdaling.

                        Dat laatste geldt nog meer voor goedkopere producten trouwens. Een tweede fles afwasmiddel voor de helft van de prijs als je een briefje stuurt met een streepjescode. Dat is me meestal toch echt wel teveel werk hoor, voor 1 a 2 euro op mijn bankrekening. Ondertussen ben ik er wel ingetrapt door twee flessen i.p.v. een te kopen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Toekomst EOS?

                          Ik zie de cash back als leuk meegenomen. Vervangingstermijn van een toestel is ook niet één van de koopoverwegingen.


                          Het belangrijkste is dat het toestel in de behoefte voorziet. Als dat het geval is met de 5D, gewoon kopen
                          Groeten,

                          Albert Jan

                          Website AJH
                          lidnummer: BD0371NL

                          Comment


                          • #14
                            Re: Toekomst EOS?

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk
                            denk wel dat het past hoor, tis toch een EOS op mijn 300D past het wel??.
                            grt,bouk.
                            Goe bezig ... niet dus

                            Die lens past er fysisch wel op, maar je neemt er niet één deftige foto mee omdat ze niet geschikt is voor full-frame camera's!!

                            Daarnaast zou iemand die een 5D wil aanschaffen moeten weten dat een 18-200 optisch een belachelijke aankoop is in combinatie met een 5D...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Toekomst EOS?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
                              Inderdaad. Daarnaast is er met een cash-back altijd een zeker percentage dat het geld niet terugvraagt (overlijden, ziekte, nonchalance of ongeinteresseerdheid) dus dat scheelt weer in de kosten voor Canon in vergelijking met een algehele prijsdaling.

                              Dat laatste geldt nog meer voor goedkopere producten trouwens. Een tweede fles afwasmiddel voor de helft van de prijs als je een briefje stuurt met een streepjescode. Dat is me meestal toch echt wel teveel werk hoor, voor 1 a 2 euro op mijn bankrekening. Ondertussen ben ik er wel ingetrapt door twee flessen i.p.v. een te kopen.
                              Dat noemen ze prijsdiscriminatie. Zie ook hier.
                              Last edited by GroovBird; 6 mei 2006, 16:25. Reden: Meer informatie toegevoegd.
                              pixelpusher

                              Comment

                              Working...
                              X