Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toch nog even Canon 20D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Toch nog even Canon 20D

    Oorspronkelijk geplaatst door Tom
    Jan, met alle respect, maar deze foto overtuigt mij niet, sorry ....
    Er staat niet voor niets bij dat het een afschuwelijke foto is . Ben benieuwd naar de eerste echte resultaten.
    http://www.pbase.com/erikb - BD0201NL

    Comment


    • #17
      Re: Toch nog even Canon 20D

      Volgens mij heeft de foto hier last van front-focus.

      De tafel nét voor de auto is scherp; de deuren helemaal niet.

      Tenzij je op de tafel focuste ???? ( kan best indien de 9 AF-punten waren geactiveerd )
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #18
        Re: Toch nog even Canon 20D

        Gefeliciteerd met je aankoop Jan_20D en hopelijk is ie zo goed als het op het eerste zicht lijkt.

        Comment


        • #19
          Re: Toch nog even Canon 20D

          Oorspronkelijk geplaatst door Mar©
          Volgens mij heeft de foto hier last van front-focus.

          De tafel nét voor de auto is scherp; de deuren helemaal niet.

          Tenzij je op de tafel focuste ???? ( kan best indien de 9 AF-punten waren geactiveerd )
          Bedankt aan iedereen die hier reeds reageerde.

          Even een korte reaktie:

          Volgens mij is deze foto PERFECT gefocuseerd. Met de 10D op f2,8 moet ik er niet aan denken om deze foto te maken.

          Het focus punt is het kader van de ruit. Maar de lens staat niet loodrecht op de auto. Daarom is de tafel voor de auto scherp.

          Jan.

          Comment


          • #20
            Re: Toch nog even Canon 20D

            Oorspronkelijk geplaatst door Tom
            Jan, met alle respect, maar deze foto overtuigt mij niet, sorry ....
            Ja, spijtig. Want betere fotos kan ik niet maken.

            Comment


            • #21
              Re: Toch nog even Canon 20D

              Ik heb zopas even de Canon Digital Photo professional software getest.

              Conclusie na 5 minuten: Totaal onbruikbaar.

              Het wordt dus wachten op een C1 update en ondertussen behelpen met jpeg.

              EDIT: Weer te vlug geweest. Voor wie C1 nog niet heeft gebruikt is dit Canon programma zeker een goed (en gratis) alternatief.

              Merkwaardig: Als de 20D volledig uitstaat en je plaatst een andere CF kaart, dan reageert de 20D daarop en leest de kaart.

              EDIT2:

              Na twee dagen 20D kan ik stellen dat de problemen die ik met de 10D had verdwenen zijn.
              - Alhoewel er meer ruis zichtbaar is bij ISO 100 en 200 is er minder ruis bij ISO 800 en ISO 1600.
              - Focus werkt heel snel en heel nauwkeurig. De kleine autofocus punten laten toe om heel exact het focus punt te bepalen.
              - De ingebouwde flits is nu wel bruikbaar.
              - Ik gebruik altijd de histogram display. Bij de 20D is de menu setting wel verwijderd maar toch werkt dit perfect.

              Nadelen ?
              - Ik kan nu slechts 55 fotos op een 512MB CF kaart krijgen. Met 10D 80.
              - De linkerzijde van de 20D is te klein. 10D is eenvoudiger vast te houden.
              - Het gebruik van de multicontroller is even wennen.

              Jan.
              Last edited by Jan_10D; 18 september 2004, 18:37.

              Comment


              • #22
                Re: Toch nog even Canon 20D

                Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
                Ik heb zopas even de Canon Digital Photo professional software getest.

                Conclusie na 5 minuten: Totaal onbruikbaar.

                Het wordt dus wachten op een C1 update en ondertussen behelpen met jpeg.

                EDIT: Weer te vlug geweest. Voor wie C1 nog niet heeft gebruikt is dit Canon programma zeker een goed (en gratis) alternatief.

                Merkwaardig: Als de 20D volledig uitstaat en je plaatst een andere CF kaart, dan reageert de 20D daarop en leest de kaart.

                EDIT2:

                Na twee dagen 20D kan ik stellen dat de problemen die ik met de 10D had verdwenen zijn.
                - Alhoewel er meer ruis zichtbaar is bij ISO 100 en 200 is er minder ruis bij ISO 800 en ISO 1600.
                - Focus werkt heel snel en heel nauwkeurig. De kleine autofocus punten laten toe om heel exact het focus punt te bepalen.
                - De ingebouwde flits is nu wel bruikbaar.
                - Ik gebruik altijd de histogram display. Bij de 20D is de menu setting wel verwijderd maar toch werkt dit perfect.

                Nadelen ?
                - Ik kan nu slechts 55 fotos op een 512MB CF kaart krijgen. Met 10D 80.
                - De linkerzijde van de 20D is te klein. 10D is eenvoudiger vast te houden.
                - Het gebruik van de multicontroller is even wennen.

                Jan.

                Jan kunt ge eens iets uitgebreider zijn over de Canon software (sterke en zwakke punten)?
                Dank bvb...
                http://www.digifotofreak.nl

                Comment


                • #23
                  Re: Toch nog even Canon 20D

                  Met de Canon BG-E2 heeft u een betere houvast op het toestel.
                  Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                  Comment


                  • #24
                    Re: Toch nog even Canon 20D

                    Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto
                    Jan kunt ge eens iets uitgebreider zijn over de Canon software (sterke en zwakke punten)?
                    Dank bvb...
                    Het is niet eenvoudig om op deze vraag een correct antwoord te geven. Hiervoor gebruik ik deze software te kort.

                    Je hebt met deze software ongeveer dezelfde mogelijkheden als met C1. Maar de user interface is minder vlot te gebruiken. Alhoewel dit ook een gebrek aan ervaring kan zijn.

                    Sterke punten:
                    - Je kan ook RAW files van 10D converteren.
                    - Werkt veel vlotter dan de vorige versie: (File viewer utility)
                    Zwakke punten:
                    - Tijdens het converteren moet je nog steeds wachten. Met C1 kan je gewoon doorwerken.
                    - Alle instellingen zijn beperkt. Bijvoorbeeld de ev waarden enkel in stappen van 1/3 ev. De scherpte enkel van 1 tot 5.

                    Ik kan iedereen die start met RAW enkel aanraden om eerst de gratis demo versie van C1 te testen en daarna pas te vergelijken.



                    EDIT: de foto van de auto is vervangen door de RAW geconverteerde versie.

                    Echt tevreden met het resultaat ben ik niet. Ik zal later de RAW conversie opnieuw uitvoeren met C1.

                    Jan.

                    Last edited by Jan_10D; 19 september 2004, 16:36.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Toch nog even Canon 20D

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
                      Het is niet eenvoudig om op deze vraag een correct antwoord te geven. Hiervoor gebruik ik deze software te kort.

                      Je hebt met deze software ongeveer dezelfde mogelijkheden als met C1. Maar de user interface is minder vlot te gebruiken. Alhoewel dit ook een gebrek aan ervaring kan zijn.

                      Sterke punten:
                      - Je kan ook RAW files van 10D converteren.
                      - Werkt veel vlotter dan de vorige versie: (File viewer utility)
                      Zwakke punten:
                      - Tijdens het converteren moet je nog steeds wachten. Met C1 kan je gewoon doorwerken.
                      - Alle instellingen zijn beperkt. Bijvoorbeeld de ev waarden enkel in stappen van 1/3 ev. De scherpte enkel van 1 tot 5.

                      Ik kan iedereen die start met RAW enkel aanraden om eerst de gratis demo versie van C1 te testen en daarna pas te vergelijken.



                      Jan.

                      Danke Jan voor dit antwoord.
                      Blijkbaar is software toch niet het sterkste punt van Canon...
                      http://www.digifotofreak.nl

                      Comment


                      • #26
                        Re: Toch nog even Canon 20D

                        Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto
                        Dan wordt het nu Jan_20D?

                        Nee serieus,
                        hoe is het lawaai?
                        Opmerkelijk veel luider dan de 10? ZOu bij mij een afknapper van formaat zijn, één van de redenen waarom ik jaren geleden bij Canon terechtkwam was namelijk het lawaai (of ten minste het ontbreken ervan)... Vind ik dan toch een stap terug, hoor...
                        ik heb gisteren een 20D vastgehad (in Aken bij Ac-foto).
                        mijn overtuiging om hem te kopen is al erg bekoeld moet ik zeggen.
                        ik heb wel geen 10D maar een D30 om te vergelijken.
                        alles prima met die 20D maar een lawaai dat ie maakt. man man man. echt verschrikkelijk.
                        als je hem wil gebruiken voor vogels of zoogdieren zijn ze gegarandeerd weg. en in een kerk of zo lijkt het me ook niet meteen gepast.
                        www.vildaphoto.net

                        Comment


                        • #27
                          Re: Toch nog even Canon 20D

                          dat lawaai zal me nu niet echt storen, aangezien ik zelden foto's maak in omgevingen waar lawaai een rol spelen. hoop alleen dat topfoto zich beetje haast met levering, want zie dat ie al in verschillende winkels in stock is (oa ac-foto) maar nog geen nieuws vanuit Düren... wachten op een camera kan toch lang duren hé (vooral als je geen 'backup' meer hebt)

                          zal in elk geval mijn (objectieve) bevindingen hier posten. heb toch genoeg ervaring met 10D om degelijke vergelijking te kunnen maken. ben in elk geval benieuwd.
                          Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                          Comment


                          • #28
                            Re: Toch nog even Canon 20D

                            Hallo. Heb mijn 20D sedert enkele dagen nu. Als D60 gebruiker sedert jaren ben ik blij met mijn nieuw toestel. Ik heb bewust gewacht om me de 10D aan te schaffen. AF van de 20D is stukken beter dan van mijn D60. Wat me vooral opvalt bij de 20D is de hoge kwaliteit van de opnames bij hoge ASA waarden. Het geluid van de sluiter doet me denken aan mijn analoge toestellen. Alhoewel ik heimelijk droom van EOS 1Ds mark II ben ik ervan overtuigd dat mijn nieuwe aankoop me véél voldoening zal schenken. Ik heb nu ongeveer een 200 tal opnames gemaakt. In bijlage een portret. Dit is een originele opname direct uit de camera. Exif data is bijgevoegd. Het is wel een bestand van ongeveer 5 MB voor diegenen die het willen downloaden. Groeten.

                            Comment

                            Working...
                            X