Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Thuis Studio

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Thuis Studio

    heeft er iemand ideen voor mijn studio (thuis) en wat gebruik je als achtergrond doek?



    150cm br x 100cm diep en hoog.

    Doek Bv een rolgordijn
    Het frame van metaal of pvc-buis.
    Halogeen verlichting met een klem op het frame.

    Iemand tips of links?! of foto's
    #Dyslexie#
    Fotoacademie Amsterdam Digitaal

    Canon 10D / Canon 420 EX Sigma 28-105 F2.8-4 /Sigma APO 70-200 F2.8 EX / 1GB IBM microdrive

  • #2
    De afmetingen die je opgeeft zijn wel erg klein, dat is voldoende voor een pasfoto of een close portret maar dan ben je uitgeklapt. In de vakhandel kan je rollen achtergrondpapier kopen op verschillende breedte dat is niet te duur en geeft een gelijkmatige achtergrond. Op deze maten zou je ook aan table-top fotografie kunnen doen voor stillevens of bijvoorbeeld glasfotografie wat een zeer dankbaar onderwerp is, maar niet echt gemakkelijk. Nu vlug alle denkbaar materiaal gaan verzamelen dat kan dienen als achtergrond of als ondergrond want die moeten niet noodzakelijk van hetzelfde materiaal zijn. Als belichting zou ik starten met een goede externe flitser die je los van je toestel kan gebruiken. De donkere zijde kan je ophelderen door gebruik te maken van een reflectiescherm. Later kan je eventueel overgaan tot de aankoop van een studioflitser of een tweede reportage flitser.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Enig idee waar je materiaal kan kopen voor studiowerk ? (achtergronden, belichting, ...)
      Canon EOS 300D

      Comment


      • #4
        Ik zou er eigenlijk geen idee van hebben maar ik heb ook al lang gedacht aan zo'n thuis studioke...
        Hopelijk wordt deze post wat.

        Comment


        • #5
          Jeff,
          Wat versta je onder de vakhandel? En wat is niet te duur?

          Arne
          http://www.arnesmeets.tk

          Comment


          • #6
            Jeff,
            Wat versta je onder de vakhandel? En wat is niet te duur?
            Een vakhandel is een fotowinkel voor profs, wat is niet te duur?
            Een rol papier vour achtergrond heeft een lengte van 11 meter en een breedte van 1.30 of 2.75 m
            Ik betaal daar ongeveer 55 Euro voor. Een Lastolite achtergrond is van canvas, is héél mooi
            maar daar moet je wel 400 Euro voor neertellen. Dus vind ik 55 Euro niet te duur.

            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              waar ik af en toe eens langs ga is bij www.servix.be waar je een aantal doeken ziet hangen
              Ze hebben er ook de papieren rollen te koop. Een goedkope winkel is het wel niet ...maar af en toe is er wel tweedehands iets te vinden

              ps... indien je doek nodig hebt van 3 meter breed ? Een gordijnenwinkel (zoals bv lumbatex (of hoe heten die)) is altijd eens de moeite om te gaan kijken.

              Persoonlijk gebruik ik doeken maar ik ben er niet tevreden in omdat je altijd kreuken hebt in de doek, sommigen vinden het niet erg maar mij stoort het mateloos

              Comment


              • #8
                Ik heb van de week zelf wat lichtglanzende doeken gehaald bij Leen Bakker, waren in de uitverkoop kant en klaar.
                Maar je kan ook ergens op de stoffenmakt (zaterdags in Utrecht) kaasdoek kopen erg goedkoop en je kan het ook gemakkelijk zelf verven in een grote teil met textiel verf je krijg er mooie effecten mee

                groetjes hans
                politie honden trainen en glamour fotografie

                Comment


                • #9
                  Heb zelf ook doeken hier hangen aan een rails systeem. Maar als je toch een ophang systeem heb, dan heb ik nog een grijze achtergrond in de aanbieding van papier, zo'n 3 meter breed en denk zo'n 20 meter lang. maar dit is dan off-topic, als er interesse is zie ik wel een mailtje verschijnen

                  Maar zoals de rest ook al zegt, het mag gerust breed en lang zijn, Utrecht is op de zaterdagochtend een goed adres. Vele stofhandelaren gaan daar hun handelswaar verkopen voor een goede prijs.

                  Comment


                  • #10
                    triker,kunnen we daar geen stuk van gebruiken op 2 november voor achter de "bouwvakstudio"

                    Comment


                    • #11
                      Mijn achtergrondsysteem : 2 haken (Brico) hoog in de muur, op 175cm afstand, een gordijnrail erin (een stevige!). Dan heb ik 6 stukken stof gekocht van 1,5x3meter elk. Materiaal : panfluweel, dat is goedkoop fluweel (ik betaalde 4€/m = 72 euro voor 6 lappen!), maar eigenlijk is écht fluweel nog veel mooier. Kleuren : zwart,wit,bordeaux,lichtgrijs,donkerblauw,donkerbr uin. In de stoffenwinkel kreeg ik gratis rollen van 1,5m. Dus als ik een achtergrondkleur kies, neem ik zo'n rol en steek de gordijnrail erdoor, dan rol ik de stof af en klaar is kees. Je kan dat natuurlijk ook makkelijk "in het klein" maken! Het voordeel van fluweel is : weinig glansreflectie, kreukt niet en heeft een héél mooie textuur.
                      Voor het kleinere werk heb ik bij de Transfert-winkel een hele stapel A2-bladen gekocht, allemaal verschillende kleuren en texturen van rond de 180 gram papier.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by kodoal
                        triker,kunnen we daar geen stuk van gebruiken op 2 november voor achter de "bouwvakstudio"
                        Hahaha, wil er liever kleingeld van maken aangezien ik de gehele rol wil verkopen. Maar heb voor die gelegenheid nog 2 grote marktzeilen. 1 van plastic en 1 van dik zeil dus die kunnen we mooi misbruiken
                        http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

                        Comment

                        Working...
                        X